Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorproblemer Savage x

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorproblemer Savage x

    Hei!
    Kjøpte meg en savage x 4,1 for mange år siden. etter en stund blei jeg plaget med at motoren blei veldig tungstartet, og begynte å "spise" enveislager. Blei så plaget at bilen blei lempet på loftet, og der har den stådd noen år nå.
    Tenkte å få denne opp å gå igjen, og lurer på hva jeg skal gjøre? Noen som vet hva dette kan være?
    Noen som vet om en annen motor jeg kan kjøpe å putte rett inn i min bil? Gjerne en ny motor. Men det må være en motor som er mer driftsikker enn denne, har vært plaget med denne siden bilen var ny, og da er gleden med radiostyrt bort.
    Tar gjerne mot forslag og linker!

    Setter pris på all hjelp!

  • #2
    Ikke lett og si hva problemet er, tungstartet kan jo være at den er justert helt feil.

    at den spiser enveislager kan være det samme.

    er bilen gått mye?

    har både ny og brukt motor hvis du gir opp den du har.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Hadde bilen på en grundig justering hos Hobby24 i Tromsø for 2år siden, men fungerte bare et par ganger, så blei jeg plaget igjen. Det ble byttet topp-pakning på den da, og strammet topp.

      Den er kjørt ca. 5 liter fuel siden i 2006 da jeg kjøpte bilen.

      Hvordan motorer er det du har? Og hvilken pris er det du tenker på?

      Comment


      • #4
        Det som er med fuel motorer er at dem er veldig følsomme på luft og luftfuktigheten, må ofte justere flere ganger om dagen. ( for at den skal gå optimalt)

        Setter man seg inn i det med og justere fuel motor så er dem ikke kronglete, finnes flere videoer av det på YouTube.

        har en nitrostar F4.6 med rotostart bakplate til 800 den har gått ca 1 liter fuel, har ny nitrostar K4,6 med pullstart til 1200,- begge motorene er hpi savage motorer.
        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
        www.rc-utstyr.no

        Comment


        • #5
          Okey, skal prøve å sette meg ned å sjekke litt en kveld jeg har tid

          Den er grei. Er litt usikker på om jeg skal gå for et annet merke om jeg skal ha ny motor, men vet at du har motorer vertfall

          Comment


          • #6
            HPI's How-to tune engine on the Savage X/XL correctly.All credit to HPI Racing. Video pulled from dvd that was included.


            Hpi motorer er bra motorer, hvis jeg ikke tar mye feil er det force motorer.
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #7
              Takk for link!

              Vi får se om jeg får den i gang da

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X