Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serviceintervall

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Serviceintervall

    Hei, har en Savage x4.6 som er 1 år gammel. Har kjørt 2-3 liter fuel til nå, ikke mye med andre ord.

    Det jeg lurer på er hva folket her mener om serviceintervaller, og da tenker jeg på hvor ofte man bør skifte gris/olje på bevegelige/slitedelene. Og om det er noen spesiell tykkelse på gris/Olje som dere har best erfaringer med.

    Gir?
    Differensialer?
    Støtdempere?

    Ha en god sommer med mye artig kjøring!

  • #2
    Hei

    Er ikke så veldig plaget med det siden jeg liker og plukke bilene helt ned og reingjøre dem en gang i blandt.

    Nå driver jeg bare med elektro så litt mer ok og ta med inn på hobbyrommet og sitte og pusle, nitro biler pleier og lukte en del.

    Jeg vil si at du selv ser på bilen om det er på tide med en liten service, ser bilen helt inngrodd ut av møkk er det på tide.

    Har litt kjenskap til savage og det som er der er:

    Gearkasse trenger du ikke tenke på den går uten olje/greas men er noen lager der som kan være greit og se om ikke har blitt slerkete.

    Diffene er orginalt satt inn med grease der pleier jeg og vaske ut det og erstatte det med diff olje. diffene har også lager som kan være greit og se over at ikke er i ferd med og gå i stykker.

    Alle skruer som går i alt annet et plast skal ha locktite på seg, kan være greit og gå litt over og se at dem skruene sitter.

    demperne ser du om lekker, kan åpne lokket og se i dem. (skal ikke være helt fulle)
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Eller:

      Bruk afterrun olje etter du har brukt den.
      vask luftfilteret.
      Hold bilen rein.
      gå over skruer som går inn i metall/alu og se at dem sitter.
      Kjør og kos deg til noe ryker og ta det derfra.
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X