Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage X f4.6 stopper etter full throttle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage X f4.6 stopper etter full throttle

    Hei,
    Ny på forumet og ny med rc nitro generelt. Fikk min første nitrobil for noen uker siden. Har kjørt ca 2 liter gjennom motoren.

    Har en del problemer med tomgangen. Kanskje det er en kombinasjon av LSN og tomgangsskruen som ikke er helt optimal.
    Det som skjer er at motoren kutter etter full throttle. Altså etter jeg har slept gassen.
    Kan ikke ha lav tomgang slik som den egentlig skal være, uten at dette skjer. Må så høyt opp med tomgangen at clutchen driver å sleper for at det ikke skal skje.
    De gangene motoren ikke stopper etter full gass, så detter tomgangen veldig lavt at den (nesten) stopper også øker den igjen opp til der jeg hadde satt den til. Tar kanskje 1-2 sec dette.

    Video:

  • #2
    prøv å ta av luftfilteret å sjå kor åpningen i forgasser er.skal være en liten åpning når throttle er i nøytral.prøv og å gje gass og slepp(uten motor igang) å sjå om forgasseråpningen då lukker seg heilt.i so tilfelle kan du justere linken som går til forgasser sånn at der er passe åpning i nøytral og at den stopper der den skal etter gasspådrag.
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Originally posted by carish View Post
      prøv å ta av luftfilteret å sjå kor åpningen i forgasser er.skal være en liten åpning når throttle er i nøytral.prøv og å gje gass og slepp(uten motor igang) å sjå om forgasseråpningen då lukker seg heilt.i so tilfelle kan du justere linken som går til forgasser sånn at der er passe åpning i nøytral og at den stopper der den skal etter gasspådrag.
      Joda, har sjekka det opp til flere ganger. Ikke noe galt å finne der.
      Har også sjekka at ikke åpningen lukker seg når jeg trykker på bremsen.

      Comment


      • #4
        hm...prøv å justere tomgansgskruen til fabrikkinnstilling og juster etterpå lsn til den går ?
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Tja kan godt prøve det. Men som sakt så har jeg hatt hjelp av en kar som kan dette godt.
          Har mange ganger justert alle skruene tilbake til flush (fabrikkinstilling) og da er tomgangen aaaalt for høy!
          Har LSN stor innvirkning på tomgangen? Hvordan vei skal jeg justere den?

          Comment


          • #6
            det høres ut som du har for fet blanding på lsn, har du en temperatur måler? i så tilfelle skal du kjøre motoren varm og sjekke temperaturen når den står på tomgang. temperaturen skal dette nedover med ca 1 grad per 2 sek. en anen måte å sjekke lsn på er etter å ha kjørt en tur på full gass for så og klemme på bensin slangen, motoren skal øke litt på turtall og så dø ut etter ca 3sek, hvist den bare dør uten å øke er den for lagt inne. hvist den tar mer en 3 sek og øker mye, får den for mye og lsn må skrues inn. tomgangen vill øke etter hvert som du stiller inn på lsn, da bare stiller du ned tomgangs skruen.

            Comment


            • #7
              Ble det noe orden på bilen, fant du noe feil?
              Min går dårlig, fusker og stopper ofte når jeg gir den full gass, tar jeg den opp gradvis går det greit.
              Går også dårlig på tomgang. Prøvd å justere til flush, men må holde litt gass for at den skal starte, sånn rett før cluchen slår inn.
              Kommer også ut en del olje\fuel fra eksos potta når den går på tomgang, ryker ganske godt også...

              Tar gjerne imot tips.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X