Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hpi Savage Xl 5.9 nitro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hpi Savage Xl 5.9 nitro

    Hei, har kjøpt meg en savage xl 5.9.

    Noen som har erfaring med denne? tips og triks? og kanskje noen ideer om hvilke deler man bør ha i reserve?

    Er ganske fersk på hele hobbyen så alle kan komme med innspill

    PS: Har også en gammel buggy "smartech winner sport" som jeg prøver å rette opp. Men er ganske mange år siden jeg holdt på med dette så det kan bli gøy

  • #2
    siden ingen svarer så skal jeg komme med litt innspill selv.

    jeg har kjørt ca 2 liter nitrofuel nå og har fått problemer allerede, "styrestaget" bak som man kan endre på hjulstillingen knakk av nesten ingenting, det er bare tynn plast. og akseltappen til bakhjulene forsvant så jeg mistet fremdriften på bakhjulene.
    det kunne godt vært brukt sterkere locktite på disse boltene.

    ser forresten at man kan kjøpe sterkere styrestag/hjuloppheng men dette koster jo en formue. synes godt dette kunne vært standard eller laget litt tykkere plast. men ellers er jeg fornøyd så langt
    bilen går godt, den tar lett wheelie uten at jeg har tunet low rpm.

    dette skriver jeg bare får å gi litt info til andre som har samme bil hvis det skulle komme til nytte

    legg gjerne inn kommentarer eller tips.

    Comment


    • #3
      Hei. Skaff deg alu hub carrier – de eliminerer styrestaget og du er kvitt problemet en gang for alle. Koster ikke all verden heller. Kjører big block brushless motor i min XL uten problemer.

      Byggekvaliteten til HPI er ikke den beste nei Men med litt egeninnsats og noen oppgraderinger så tåler disse ekstremt mye.
      Last edited by xirton; 7 May 2015, 08:53.
      Monster Truck Craze!

      Comment


      • #4
        takk for tipset, jeg skal kjøpe alu hub carrier neste gang disse ryker (som ikke er lenge til)

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X