Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage 5.9 xl diff havari?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage 5.9 xl diff havari?

    Hei. Kjøpte meg en savage xl i fjor av den oppgraderte versionen av xl. Har og hatt savage x4.6 tidligere. Men mye var glømt fra den tid. Så det endte opp med at pinnen til bærearmen for ut i fjor og siden det har den stått i ro til nå. Har satt inn ett nytt stag og tatt nesten alle skruene ut og satt til med loctite igjen da mange skruer var løse. Men nå viser det seg at bakhjulene så vidt rører seg når jeg gasser med bilen i luften mens forhjulene går som de skal.

    Har sjekket z skruen på akslingen inn til diffen. Når jeg snurrer på hjulene bake så går begge rundt, men kan holde igjen på ene siden og forsette å snu på det ene hjulet. Når jeg vrir på selve akslingen så hører jeg den tar litt tak for så å "hoppe over" inni. Er det diffen som har tatt kvelden? Hvor får jeg kjøpt ny diff?

    Takker på forhånd

  • #2
    Hei. Slik du beskriver det så vil jeg tro at selve diffen er intakt, men at pinion drevet enten er skadet eller ikke har kontakt. Med HPI kan det dessverre fort også være at det mangler en del der (kulelager til eksempel). Det fornuftigste er å demontere bilen for å finne feilen/mangel før du begynner å bestiller deler. Evt levere bilen til service hos en hobbyforhandler.

    Men ikke fortvil over bilen, den har enormt potensiale. HPI slurver riktignok stort med monteringen dessverre, men komponentene er til gjengjeld veldig bra. Et godt råd er å følge opp diverse anbefalinger som er lett tilgjengelige på diverse rc/Savage forum. Diffene til eksempel er veldig bra, forutsett korrekt shimming. Lykke til!
    Monster Truck Craze!

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X