Announcement

Collapse
No announcement yet.

Div spm Hellfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Div spm Hellfire

    Heisann Godtfolk!

    Jeg har kjøpt Nitrouss gamle Hellfire, forøvrig en kar jeg anbefaler og handle med. Seriøs, kjapp, ingen overaskelser og skikkelig innpakning.

    Nok om det. Bilen er brukt, og jeg må vel etterhvert se på litt lettere overhaling. Spektrum og Nosram .28 er kommet på plass, men har folket noen tips & triks til meg?

    Konkrete spørsmål:

    1.: Styringa er vel ikke verdens beste patent. Finnes det andre linker osv, eller er det kun sterkere servo som teller? Har hitec 645, men føler ikke det rekker helt.
    2.: Hjullager skal byttes. Har andre hubber noe for seg? (produsent, salgssted takk)
    3.: Dekk, hva anbefales? Synes originalhjula er litt slamsete
    4.: Utgangsinnstillinger på Nosram'en? Sliter litt med å treffe helt på den etter den har stått en lengre periode..
    5.: Andre tips?
    Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

  • #2
    Jeg har ikke Hellfire selv, men kan svare generelt.
    Originally posted by Puma420 View Post
    1.: Styringa er vel ikke verdens beste patent. Finnes det andre linker osv, eller er det kun sterkere servo som teller? Har hitec 645, men føler ikke det rekker helt. Kost på deg en skikkelig servo, den beste jeg har prøvd er futaba 9351, koster en del, men er verdt det. Tips www.carolinasrc.com
    2.: Hjullager skal byttes. Har andre hubber noe for seg? (produsent, salgssted takk) De fleste hub'er av samme str vil passe, har ikke allverden å si.
    3.: Dekk, hva anbefales? Synes originalhjula er litt slamsete proline sine mtr eller "spesial" truggy dekk skulle gjøre nytten, sjekk www.prolieracing.com og/eller sjekk panther sine
    4.: Utgangsinnstillinger på Nosram'en? Sliter litt med å treffe helt på den etter den har stått en lengre periode.. Helt inn og 3,5 omdreining ut på både lsn/hsn har funket for meg.
    5.: Andre tips?
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      Takker for innspill.

      Ser futubaservoen er digital. Går digitale og analoge om hverandre på spektrummottakeren, eller må begge være digitale?

      Skal sjekke ut dekka.

      Om noen med Hellfire-erfaring der ute har andre tips til oppgradering av tralla, så er jeg åpen for forslag
      Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

      Comment


      • #4
        Kyosho Inferno st us sports

        Er ikke Kyosho inferno st us sports ganske Lik Hellfire?
        Daniel Arntsen
        Østfold, Fredrikstad.

        Comment


        • #5
          Har satt inn digital servo til styringa på min, samt beholdt analog til throtle.. funker fint det.. samt fått 2.4 ghz styring..
          oppgraderinger. alu broer, hubs og lignende.. ser bra ut, og fungerer utmerket..
          HELLFIREH.P.ISAVAGE
          sigpic

          Comment


          • #6
            Det er samme klasse, altså truggy og forsåvidt like. Vet ikke i detalj om det er noen betydelige forskjeller, men begge to er gode biler.
            1:1 biler - 99mod Lexus SC400
            Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

            Comment


            • #7
              bare ikke sett modulasjon(tror det heter så) til HRA på sendern når du bruker en analog throtle servo sammen med en digital styre servo(analoge servoer har visst ikke godt av HRS mod) la den stå i PPM så skal det går(selvom da sikkert digitalservon ikke får 100% utnyttelse)
              Sverre Finnerud '83 modell
              FF4 Shafty Crawler med masse snadder
              frekvens 2.4ghz

              Comment


              • #8
                Hei,

                Kjøpte selv en Hellfire SS i sommer, og er meget fornøyd. Anbefaler å kjøpe en del av delene fra SSen, da den har mange forbedringer. Se HPI's sider for detaljer.

                Se savr på spørsmål under.

                Originally posted by Puma420 View Post
                1.: Styringa er vel ikke verdens beste patent. Finnes det andre linker osv, eller er det kun sterkere servo som teller? Har hitec 645, men føler ikke det rekker helt.
                2.: Hjullager skal byttes. Har andre hubber noe for seg? (produsent, salgssted takk)
                3.: Dekk, hva anbefales? Synes originalhjula er litt slamsete
                4.: Utgangsinnstillinger på Nosram'en? Sliter litt med å treffe helt på den etter den har stått en lengre periode..
                5.: Andre tips?
                1: Styringa er ganske bra, men krever at bilen settes riktig opp, og en kraftig servo. Har selv gått for hitec, med 645 til gass/brems og 5645 (digital) til styring. Det funker meget bra. Men det viktigste jeg gjorde for å forbedre styringa var nokk å sette opp diffene riktig. 7k ba, som HPI anbefaler, er alt for tung olje. Kjører med oppsett 7k/15k/3k (f/m/b), og det funker utmerket, både på bane og "all round". Litt ekstra kaster gjør underverk for styreresponsen inn i sving, men kommer litt ann på hvilket uderlag du kjører på.
                2: Har som sagt SS, og er ikke sikke på hva som står på RTR, men ikke noe poeng å bytte om det er likt SS.
                3: Har HPI nubs som banedekk, og det funker meget bra. Anbefaler Proline Badlans MT til "all round" bruk, men de er både tung og drøyt grov for banekjøring.
                4: Har K4,6 HO, men ønsker mere kraft...
                5: søk på tråder med Hellfire. Har vært diskutert før.

                NB: SS vingen anbefales!

                -ED-
                Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X