Announcement

Collapse
No announcement yet.

options deler til traxxas jato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • options deler til traxxas jato

    er det noen spesielle merker man bør holde seg unna?
    hvordan er kvaliteten på integy?
    skal bestille litt deler til jatoen min,bla nye dempere(Traxxas Jato Integy Blue MSR6 Piggyback Shock Set)

    driver også og vurderer ny potte,eller er det ikke noe vits på denne bilen?det sitter vel effektpotte orginalt på denne,men finnes det noe bedre?

    skal også ha nye bærearmer,er disse bra?


    eller finnes det noe bedre?
    audi 80 quattro

    Member of VW Audi Club Norwegen

  • #2
    ikke kjøp integy sine dempere! viss du leser litt på traxxas forumet så skjønner du vorfor, d e av dårlig kvalitet å begynner å lekke etterhvert. kjøp heller traxxas sine dempere: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...460X&search=Go

    når det gjelder de bærearmene du har der så styr unna!! viss du skal kjøpe bære armer til jatoen så kjøp RPM sine: http://cgi.ebay.com/RPM-Front-A-Arms...2em118Q2el1247
    de er av god kvalitet og tåler mye. plastik flekser viss du støter på noe hardt og det gjør ikke aluminum det bøyes.
    lasse lieng, 1991 modell, Bodø. bil: Traxxas revo 3,3 og kyosho pure ten alpha 3.

    Comment


    • #3
      Min første post på forumet :P

      Enig der. Hold deg unna Integy! Hørt fantastisk mye dritt om dem...
      Kjøpte selv Traxxas hard coated demperne til jatoen min - strålende fornøyd! Vil du pimpe opp demperne (enda mer) kan du gjøre som meg - bestill aluminium shock caps, ball, ends, spring retainers og spring adjusters fra NewEra

      Når det gjelder potta, ja det sitter effektpotte på bilen originalt. Så å si alt av (rtr) biler leveres i dag med tuned pipe. Men det finnes som regel alltid noe bedre å få tak i. Sjekk ut BUKU pipes Skal gi MERKBART mer effekt ut av motoren, men koster også der etter :P

      Ellers mener i hvertfall jeg at radio/mottaker/servoer er verd å oppgradere. Ikke all verden til radio den som følger med

      Lykke til med tuninga

      Tuned pipe: www.bukupower.com
      Andre hop-ups: www.neweramodels.com

      Comment


      • #4
        En ting til..

        Kjøper du traxxasdemperne - ikke gløm å bytte ut stemplene i demperne. De som står i er egentli beregnet på Revo`en. Ta stemplene fra de gamle gtr-demperne dine og monter dem i ny-demperne
        Vær også obs på at det er forskjell på stemplene foran og bak på bilen.

        Comment


        • #5
          er det noe man kan gjøre for å hindre at bilen bare går på bakhjulene?untatt det å beherske fingeren litt
          audi 80 quattro

          Member of VW Audi Club Norwegen

          Comment


          • #6
            hehe Mindre wheelies du er ute etter altså?

            Joda, finnes mye man kan gjøre :P

            Monter mottakerbatteriet i midten (ikke bake på bilen), Kjøp aluminium-forsterknings-plata fra NewEra (som monteres under bilen helt i front). Begge disse tingene er med på å flytte vekt/legge til vekt i front av bilen. Noe som hjelper stort på wheelieproblemet.

            link til aluminiumsplata: http://www.neweramodels.com/item.cgi...=&part_id=2734


            Jeg har også montert "Carbon Fiber Upper Reinforcement Plate". Hehe.. Veier ikke så sinnsykt mye, men hjelper vel litt den også :P

            Link til carbonplata: http://www.neweramodels.com/item.cgi...=&part_id=9106

            Hvis du har batteriet montert bakpå bilen nå, så begynn med å flytte det fram til midten på bilen. Om det ikke helt gjør susen kan du jo vurdere å investere i de overnevnte delene
            Last edited by Casus; 13 May 2008, 14:23.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Casus View Post
              Min første post på forumet :P

              Enig der. Hold deg unna Integy! Hørt fantastisk mye dritt om dem...
              Kjøpte selv Traxxas hard coated demperne til jatoen min - strålende fornøyd! Vil du pimpe opp demperne (enda mer) kan du gjøre som meg - bestill aluminium shock caps, ball, ends, spring retainers og spring adjusters fra NewEra

              Når det gjelder potta, ja det sitter effektpotte på bilen originalt. Så å si alt av (rtr) biler leveres i dag med tuned pipe. Men det finnes som regel alltid noe bedre å få tak i. Sjekk ut BUKU pipes Skal gi MERKBART mer effekt ut av motoren, men koster også der etter :P

              Ellers mener i hvertfall jeg at radio/mottaker/servoer er verd å oppgradere. Ikke all verden til radio den som følger med

              Lykke til med tuninga

              Tuned pipe: www.bukupower.com
              Andre hop-ups: www.neweramodels.com

              har du buku potte selv?vil den bli kjappere over hele registret?
              det er vel den til smallblock jeg skal velge?

              har nå bestillt endel felger/dekk,bensinfilter,ulakkert karroseri og rpm bærearmer.

              og det blir nok flere bestillinger
              audi 80 quattro

              Member of VW Audi Club Norwegen

              Comment


              • #8
                Har den ikke selv nei, men den er neste del på lista mi

                Den skal visstnok gi bedre effekt over hele registeret så vidt jeg vet..

                Smallblock til TRX3.3 ja

                Her er forresten en test av Buku-pipa:

                Comment


                • #9
                  den siste var forresten fra meg. En kompis som var logga på her.. hehe

                  Comment


                  • #10
                    da var 1 stk buku potte bestillt og betalt,da er det bare og vente til begge pakkene kommer,blir nok en bestillig fra neweramodels snart også
                    audi 80 quattro

                    Member of VW Audi Club Norwegen

                    Comment


                    • #11
                      Fett

                      Gi tilbakemelding når du har fått testa pipa da. Tipper det blir bra greier

                      Comment


                      • #12
                        da har jeg endelig fått alt jeg hadde bestillt til denne bilen,har også fått montert buku potta.

                        følger med et hefte hvor de forklarer hvilke fjører man skal bruke,og hvordan man skal justere forgasser og justeringa på potta,blir nok endel jobb,men tror,og håper det blir bra
                        audi 80 quattro

                        Member of VW Audi Club Norwegen

                        Comment


                        • #13
                          Det blir det garantert!

                          Gi tilbakemelding når ting er ferdigjustert/testa

                          Comment


                          • #14
                            var på youtube å søkte på buku pipe, og da kom jeg over en jato med buku pipe og en annen forgasser. menne han gammelerik ka den gikk

                            YouTube - jato buku power pipe
                            lasse lieng, 1991 modell, Bodø. bil: Traxxas revo 3,3 og kyosho pure ten alpha 3.

                            Comment


                            • #15
                              da er bilen prøvekjørt med buku potte,gikk omtrent som med orginalpotte,men da mangler jeg å justere forgasser og potte,tror dette kan bli meget bra,den reiser seg på bakhjula nå også
                              audi 80 quattro

                              Member of VW Audi Club Norwegen

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X