Announcement

Collapse
No announcement yet.

Full gass når strømmen kutter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Full gass når strømmen kutter

    Er dette normalt? Hvorfor går servoen over på full gass når strømmen er slutt på mottager batteriet? Er jo "livsfarlig".

    Btw. Batteriet som fulgte med min Losi8 -T rtr er et 6v 1100mAh batteri. Hvor lenge bør jeg kunne kjøre med dette før det må lades? Noen som har erfaringer? Bør jeg kjøpe et batteri med større kapasitet?

    OG: Hvis noen hadde giddi og forklart meg hva en failsafe er for noe? Har skjønt prinsippet om hva "den" (?) gjør, men ikke hvordan den fysisk ser ut og hvor den kobles. (Har forresten en spektrum DX 2.0 sender.)

    Takker hjerteligst for svar!
    Jon Bratlie 75mod. Oslo

  • #2
    Jeg har samme batteriet som du har i min LST2 og 1100 Mah er nok(det er jo selvfølgelig bedre med større kapasitet pga. kjøretid)
    , og jeg har to styreservoer en til revers og en til gass/brems.

    Hvorfor den gir full pupp når strømmen kutter tor jeg heller noen andre skal svare på men jeg kan hvertfall fortelle deg at en "failsafe" er en modul som plugges mellom gass/brems servo og mottaker som kan programeres til å sette servoen i en posisjon (som vi kan bestemme selv) når den måler under X antall volt.
    O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
    Kthxbye

    Comment


    • #3
      dette problemet fikser du lett som ikke noe=)

      det er innebygd fail-safe i spektrum mottakerene=)
      det du skal gjøre er å binde de på nytt=)
      når du skal binde holder du inne bryteren på mottakeren, slår på strømen på bilen...
      når du skal binde senderen holder du inne binde knappen og BREMS på den før du slår på strømen..=)
      så venter du til den er ferdig binda.. slår av allt og på igjen,..
      holder full gass/sving og slår av radioen.. da skal den gå i brems...
      (dette skal den gjøre når du går tom for batteri og ved signal tap!)

      Lykke til!
      Sunnfjord RC Klubb
      Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

      Comment


      • #4
        Takker for svar!

        Prøver i mårra.
        Jon Bratlie 75mod. Oslo

        Comment


        • #5
          Jeg vil anbefale at du kun bruker brems ved failsafe. Full sving vil jeg ofte tro fører til værre ting..
          Sansynligheten for at du IKKE sikter på et fast objekt er nemlig ganske stor
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            det jeg mente med full svimg og gass var for å se hva som skjer når fail-safen slår inn.. da skal jo styring bli bein og brems komme på=)
            Sunnfjord RC Klubb
            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

            Comment


            • #7
              Failsafen som programeres gjennom senderen funker som den skal. Når sendern skrus av med full gass på, går servoen tilbake til nøytral posisjon.
              Problemet mitt er når spenningen i mottagerbatteriet blir for lav. Da går servoen helt bananas. Står å dirrer på full gass liksom.

              Etter å ha ladet batteriet i 12 timer målte jeg volten til 7 og kjørte 2 tanker uten problemer. På den 3. tanken var det tydeligvis slutt på strømmen og bilen endte på taket i rosebedet på full gass. Volten var da 5,2.

              Er dette normalt? Varer ikke batteriet mer enn 20 min kjøring før det må lades?
              Jon Bratlie 75mod. Oslo

              Comment


              • #8
                Det spørs hvilken temperatur det er. Tror ikke det pleier å vare så lenge. Men det spørs vell hvor sterke servoer du har. Jo sterkere jo mer strøm?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by MadForceDream View Post
                  Det spørs hvilken temperatur det er. Tror ikke det pleier å vare så lenge. Men det spørs vell hvor sterke servoer du har. Jo sterkere jo mer strøm?
                  Tråden er jo snart et år gammel så han har sikkert løst problemet nå
                  HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                  Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X