Hei, som fersk i gamet nitrobil med nyinnkjøpt kyosho inferno st (brukt bil, men ny gxr.28 motor) har jeg noen spørsmål om innkjøring og motortemperatur.
For det første, jeg har lest at mange har hatt problemer med å starte disse motorene i det hele tatt. Så ikke med meg, mitt problem var å få den til å gå rolig nok i starten, men med både bunn og topp nål nesten i "friluft" fikk jeg endelig temt den.
Nå har jeg også lest at motortemperaturen under drift ikke skal bli for høy, men jeg har ikke fått med meg hvor høy den skal bli og heller ikke hvor den skal måles. (På blokka, pluggen, kjøletoppen, bakhjula, antenna eller ved ekvator?) Jada, jeg vet at de siste stedene ikke er riktig, men dere skjønner ikke sant?
Jeg har nå kjørt gjennom motoren 6 tanker med ultrafet blanding med Big bang 25 fuel og har nå begynt og magre den. (Kjører fremdeles med en blanding som tåkelegger området.)
Tips mottages med takk.
Forøvrig er grunnen til at jeg valgte denne bilen at det er en kyoshobutikk i byen og dermed veldig lett deletilgang. (noe jeg kan tenke meg til at en nybegynner kan trenge.)
For det første, jeg har lest at mange har hatt problemer med å starte disse motorene i det hele tatt. Så ikke med meg, mitt problem var å få den til å gå rolig nok i starten, men med både bunn og topp nål nesten i "friluft" fikk jeg endelig temt den.
Nå har jeg også lest at motortemperaturen under drift ikke skal bli for høy, men jeg har ikke fått med meg hvor høy den skal bli og heller ikke hvor den skal måles. (På blokka, pluggen, kjøletoppen, bakhjula, antenna eller ved ekvator?) Jada, jeg vet at de siste stedene ikke er riktig, men dere skjønner ikke sant?
Jeg har nå kjørt gjennom motoren 6 tanker med ultrafet blanding med Big bang 25 fuel og har nå begynt og magre den. (Kjører fremdeles med en blanding som tåkelegger området.)
Tips mottages med takk.
Forøvrig er grunnen til at jeg valgte denne bilen at det er en kyoshobutikk i byen og dermed veldig lett deletilgang. (noe jeg kan tenke meg til at en nybegynner kan trenge.)
Comment