Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slayer Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Slayer Pro

    Helloooo.

    Jeg bare lurte på om det var noen andre som skulle skaffe seg Traxxas Slayer Pro?

    Kanskje fortelle litt om bilen osv. Hva som er bra og kanskje ikke bra.

  • #2
    Dette er jeg med på vet du.

    Skal vi se....
    Det som er bra, er at den kommer med samme utseende som Slash.

    Det som ikke er så bra, er at den blir drevet av en Nitro-motor

    Comment


    • #3
      Hva er problemet med Nitro?

      Comment


      • #4
        Lukter vondt og svir i øya.
        Direkte helsefarlig spør du meg
        Samt at den må justeres etter luftfuktighet og temperatur for hver dag, men alikevel aldri går i lengden.

        Comment


        • #5
          Slayer

          Traxxas har bygget denne bilen på REVO chassiset og det eneste de har gjort er å korte inn bærearmene, mindre hjul og utvidet fjæringsreportoaret
          Revoen er etter min erfaring super holfdbar og lett å mekke på.
          Tenker jeg kjøper de delene som er forskjellige og bygger opp den gamle revoen min til en slayer !
          Mr Pran, 69 mod.
          Revo + proline bowtie.
          FOC kit c diff. r. breake

          Comment


          • #6
            Vel Slayer er 4wd mens Slash er bare 2wd. En ikke helt uvesentlig forskjell.

            Slash funker bra på bane men sliter med f.eks. å klarere dobbelhopp - har litt for lite guff. Slayer har mer enn nok krefter og fart. I tillegg er Slayer basert på Revo chassis og suspension som kanskje er noe av det beste man har og det meste er velutprøvd og funker bra. "Suspension is everything" er et velanerkjent uttrykk. Sånn sett er Slayer en mer komplett bil enn Slash i utgangspunktet.

            Løp og kjøp!
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #7
              Originally posted by marco View Post
              Traxxas har bygget denne bilen på REVO chassiset og det eneste de har gjort er å korte inn bærearmene, mindre hjul og utvidet fjæringsreportoaret
              Revoen er etter min erfaring super holfdbar og lett å mekke på.
              Tenker jeg kjøper de delene som er forskjellige og bygger opp den gamle revoen min til en slayer !
              Da må du nok modde en del, for chassie er noe annerledes, i tillegg til en del andre ting
              "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

              Comment


              • #8
                Originally posted by skogpekka View Post
                Da må du nok modde en del, for chassie er noe annerledes, i tillegg til en del andre ting
                Nope, Slayer har Revo 2.5 chassiset som kun er moddet for eventuell bruk av bakbrems (les dremel) og motorhullet er utvidet inn mot senter (les dremel), men trenger ingen mods av chassis for å bli som Slayer rett fra esken.

                Revo 3.3 chassiset har disse forandringene allerede, men 3.3 chassiset er i tillegg forlenget og som skaper problem for å bruke Slayer karosseriet. Så for Revo 2.5 er det null problem men Revo 3.3 så vil man ikke kunne bruke Slayer karosseiet.

                For å bygge om en Revo 3.3 så må man altså kjøpe ny chassisplate.

                En annen god nyhet er at de som har Revo 2.5 og som ønsker support for senterdiff/bakbrems og/eller større motorrom uten å dremle kan kjøpe seg Slayer sitt chassis (#5922).
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #9
                  I stand corrected, or so it seems
                  "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

                  Comment


                  • #10
                    Fikk mail inatt om at min SLAYER og 4-TEC var sendt fra US

                    Håper Slayer`n er litt lettere og kjøre på bane med, REVO`n flyter liksom litt ut i svingene. (dekka kanskje?)

                    4-TEC er kun for og ha litt av-veksling
                    REVO 3.3 - SLAYER 3.3 - 4-TEC 3.3 - Null peiling

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by m.s View Post
                      Håper Slayer`n er litt lettere og kjøre på bane med, REVO`n flyter liksom litt ut i svingene. (dekka kanskje?)
                      Kjørestil og mangel av senterdiff, men først og fremst kjørestil. Dess tidligere og dess mer du er på gassen i sving, dess mer flyter den ut. Kunsten er å ha riktig fart inn i sving og trille i første del av svingen eller hele for den del. Dette tilpasser man så etter behov og hvor krapp svingen er. Hårnålsvinger lønner seg å trille mest mulig og/eller være forsiktig med gassen. Å gasse for tidlig funker dårlig.
                      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by geir™ View Post
                        Kjørestil og mangel av senterdiff, men først og fremst kjørestil. Dess tidligere og dess mer du er på gassen i sving, dess mer flyter den ut. Kunsten er å ha riktig fart inn i sving og trille i første del av svingen eller hele for den del. Dette tilpasser man så etter behov og hvor krapp svingen er. Hårnålsvinger lønner seg å trille mest mulig og/eller være forsiktig med gassen. Å gasse for tidlig funker dårlig.
                        Er med på det med mangel på kjørestil, er mer bånn gass og se hvor det ender....... Er vant med og kjøre i sandtak og åpne plasser, ble litt vansklig og holde seg innenfor banen.

                        Takk for tipsene!!!
                        REVO 3.3 - SLAYER 3.3 - 4-TEC 3.3 - Null peiling

                        Comment


                        • #13
                          Fikk min SLAYER igår, ser veldig bra ut (tøff).
                          Skal kjøres inn til helgen
                          REVO 3.3 - SLAYER 3.3 - 4-TEC 3.3 - Null peiling

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by m.s View Post
                            Fikk min SLAYER igår, ser veldig bra ut (tøff).
                            Skal kjøres inn til helgen
                            Så hvor er bildene?

                            Comment


                            • #15
                              Hehe, bilder av bilen ligger på www.traxxas.com
                              den er jo helt ny så det er ikke store forskjellen på de
                              REVO 3.3 - SLAYER 3.3 - 4-TEC 3.3 - Null peiling

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X