Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio

    Hei. Har kjøringen noe å si på senderern (radion) fikk sp i dag i en butikk om jeg ikke ville kjøpe meg en bedre en den radio som følger med. kan bilen bli merkbart bedre å kjøre altså?

    Kjetil
    Kjetil Larsen 69
    KLØNA RACING

  • #2
    Vist du kjøper en Spektrum DX3S/R Så får du overvåking over motorvarme og turtall og batterier å alt. Men jeg vet ikke om alt funker da. Tror de er bra?

    Comment


    • #3
      Det er bare i S utgaven det er telemetri innebyggd ikke i R'en
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • #4
        Originally posted by Baja View Post
        Hei. Har kjøringen noe å si på senderern (radion) fikk sp i dag i en butikk om jeg ikke ville kjøpe meg en bedre en den radio som følger med. kan bilen bli merkbart bedre å kjøre altså?

        Kjetil

        Forskjellen på de ulike typene radioer på markedet er i hovedsak:

        Am-radioer; Følger ofte med i rtr-pakker. Kjennetegnes med dårlig rekkevidde, generelt gjerne lav kvalitet og radioforstyrrelser
        Fm-radioer; Som oftest helt greie, med bedre prestanda enn Am-radioene.
        AM og FM-radioer har frekvenskrystaller. 2 stk med samme frekvens kan ikke kjøre sammen.
        2,4 Ghz-radioer; mye lenger rekkevidde en du strengt tatt trenger, finner ledig frekvens selv når du slår den på, og lite problemer med forstyrrelser.

        Har du gryna, kjøp 2,4 ghz
        Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

        Comment


        • #5
          Jeg kjøpte akkurat en DX3S med telemetri. Det funker fint som snus! Jeg er mye mere fornøyd med den enn med Futaba 3PM som jeg også har - for ikke å snakke om AM-crapet som fulgte med bilen.

          Telemetrien har imidlertid ikke samme rekkevidde som signalene fra radioen til bilen. Rekkevidden er vel 30-40 meter.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X