Announcement

Collapse
No announcement yet.

muggy fail safe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • muggy fail safe

    når jeg kjøper muggy (MANDAG 9. FEB), er det innebygd failsafe for svakt batteri?

    Vil ikke ha noe av at den stikker av og sannsynligvis blir ødelagt med en gang :P

    Ev. hvilken failsafe bør jeg ha?
    sigpic

  • #2
    det spørs jo veldig åssen muggy du kjøper da.. men om du har med spektrum dx3r 2.g ghz så er det innebygd der.. mener jeg og huske

    men tror ikke vanlig rtr har har det altså
    Otto
    Team losi 8ight x 3---spektrum dx3r---tamiya bil ---one ripped ansmann virus
    mye annet rart

    Comment


    • #3
      Originally posted by jonnybravo View Post
      det spørs jo veldig åssen muggy du kjøper da.. men om du har med spektrum dx3r 2.g ghz så er det innebygd der.. mener jeg og huske

      men tror ikke vanlig rtr har har det altså
      Det er jo Dx 2.0 som følger med da, har blitt fortalt at det var failsafe, men ble litt usikker så... :P
      sigpic

      Comment


      • #4
        på min dx3.0 er det ihvertfall innebygd failsafe! men bare mot tap av signal og forstyrrelser...
        Hpi Baja 5b SS,cy26 marine with DS shell , DDM rear dom., GH alu parts, WT 813 carb, spektrum DX3.0

        Comment


        • #5
          Det dekker jo omtrent det meste da :P
          Når bilen går tom for strøm er det jo forbindelsen som svekkes, og da skrur den automatisk over på det man har valgt (Brems her)
          sigpic

          Comment


          • #6
            På Dx2.0 er det riktig som det blir sagt, at det er failsafe mot tap av signal, men
            det er ingen failsafe på denne som går på tap av strøm, da bør du være rask til beins!
            Team Losi 8ight-T, GRP28, spektrum dx2.0

            Comment


            • #7
              Så du anbefaler og kjøpe en failsafe som går på tap av strøm?
              Dette koster jo et par hundre kroner, det er jo kjekkere det, enn at den stikker av og brekker bærearmer og mer for sikkert opp i mot tusen?

              Eller... Hva mener du/dere?
              sigpic

              Comment


              • #8
                Det er som du sier, en relativt billig investering hvis man skulle være så uheldig
                å gå tom for strøm, da kan det fort bli ganske mye dyrere!
                Personlig har jeg ikke failsafe i bilen, har flere batteripakker å bytte på med..
                Team Losi 8ight-T, GRP28, spektrum dx2.0

                Comment


                • #9
                  Originally posted by TurboTangen View Post
                  Så du anbefaler og kjøpe en failsafe som går på tap av strøm?
                  Dette koster jo et par hundre kroner, det er jo kjekkere det, enn at den stikker av og brekker bærearmer og mer for sikkert opp i mot tusen?

                  Eller... Hva mener du/dere?
                  Jeg har en OFNA failsafe du kan kjøpe, uåpnet i emballasje. Kjekt hvis du glemmer å bytte batteripakka i tide... De ligger på ca $20-30 på ebay.
                  Får den for en hundrings..
                  Attached Files
                  TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
                  HONDA ACCORD

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by spaceteddy View Post
                    Jeg har en OFNA failsafe du kan kjøpe, uåpnet i emballasje. Kjekt hvis du glemmer å bytte batteripakka i tide... De ligger på ca $20-30 på ebay.
                    Får den for en hundrings..
                    Ja. Den passer vel i muggy?
                    Og ev. hvordan skal vi bytte?
                    Har ikke PayPal... :s
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Har sendt deg en mail. : )
                      TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
                      HONDA ACCORD

                      Comment


                      • #12
                        man merker jo på bilen når den slutter å reagere på kommandoene fra senderen. du vil jo ikke miste strømmen på sekundet. derfor klarer du lett å stoppe bilen før den går helt tom. jeg har hatt inferno st i godt over ett år nå uten et eneste uhell pga mangel på strøm men failsafe er jo digg å ha hvis du klarer og kjøre ut av rekkevidden til senderen.
                        Jonas Aarrestad 1992

                        Comment


                        • #13
                          Dersom du mister signal fra senderen: Failsafen i mottakeren (som drives av batteripakka i bilen) vil aktiveres, og setter servoene i innstilt posisjon, gjerne full brems og styring rett frem.
                          Dersom spenningen i batteripakka i bilen blir for lav: Du risikerer å miste kontrollen pga at mottakeren ikke får nok spenning til å registrere signalet fra senderen. Da lever mottakern sitt eget liv (og servoene) og kan sende bilen til skogs. (Eller inn i en fjellvegg)

                          Har du failsafe i bilen registrerer denne at spenningen på batteripakke begynner å bli for lav og setter dermed servoene i innstilt posisjon. (FØR det er for lite strøm til at batteripakka klarer å dra servoene. Derfor kan det være lurt å ha failsafe i bilen.

                          Håper dette var forståelig
                          TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
                          HONDA ACCORD

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spaceteddy View Post
                            Dersom du mister signal fra senderen: Failsafen i mottakeren (som drives av batteripakka i bilen) vil aktiveres, og setter servoene i innstilt posisjon, gjerne full brems og styring rett frem.
                            Dersom spenningen i batteripakka i bilen blir for lav: Du risikerer å miste kontrollen pga at mottakeren ikke får nok spenning til å registrere signalet fra senderen. Da lever mottakern sitt eget liv (og servoene) og kan sende bilen til skogs. (Eller inn i en fjellvegg)

                            Har du failsafe i bilen registrerer denne at spenningen på batteripakke begynner å bli for lav og setter dermed servoene i innstilt posisjon. (FØR det er for lite strøm til at batteripakka klarer å dra servoene. Derfor kan det være lurt å ha failsafe i bilen.

                            Håper dette var forståelig
                            til meg så blei det bare sån at alt begynte og skjelve og failsafen sto på fail! så lurerpå om det funker så bra..!
                            har har Dynamite race guard micro eller noe sånt...!
                            Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X