Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bevel gear

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bevel gear

    hallo min hpi hellfire spiser Bevel gear. noen som har hatt samme problemet og eller kan ha en mening om hva de kan være.

  • #2
    Har nettopp bygd ferdig en HF SS. Merka meg at diffene (les kron og piniondrev) går tregt, så skal ta dem fra hverandre og shimme på nytt. Kan det være samme problem du har? eller er det tanhjula inni diffen (sol og planet hjul) som ryker? Kan forresten skimmes litt de og.

    Hadde problem med en savage som åt differ, men slik var den bare... Har sett noen som anbefaler CEN differ til savage. Tror uten problem disse skulle passe inn i HF. Søk litt på forumet så finner du mer om det.



    Ellers kan det jo nevnes at du bør bytte diffolje med jevne mellomrom! Hvis ikke vil diffen gå til hutan med en gang olja begynner å bli dårlig. Selv bruker jeg 120'000 wt fremme på savagen (bytter etter hver fjerde litter fuel), men diffen ryker alikevell... Har laga fast sperre i alu nå, men ikke testa. Til bashing kan det være å anbefale.

    Hvilke hjul har du på HFen din? Store/ubalansere hjul kan være en medvirkende årsak til at de ryker.
    Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

    Comment


    • #3
      beavel gear

      takker for tipset skal prøve og skimmse omm igjen og se

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X