Announcement

Collapse
No announcement yet.

felg "offset"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • felg "offset"

    hei. lurte litt på det der ofsett-greiene på felger.

    hva er den store forskjellen på standard ofset og 1/2" ofset?
    er 1/2" bedre eller??

    to eksempel:

    (på dekk til truggy avdelingen)

    takker på forhånd for svar
    Last edited by crazycarboy; 10 September 2009, 15:06.
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye


  • #2
    Bilen blir mer stabil, og vanskeligere å velte (1/2" offest pr felg = 1" bredere hjulstilling).

    Men du utsetter hjullagerene for økt belastning, og levetiden reduseres raftig på disse.

    For mange biler, bla savage er litt offset å anbefale da de blir mye mer stabile å kjøre. Ser du har Kyosho Inferno ST - R. Jeg har ikke direkte erfaring med denne, men Hellfiren som stiller i samme klasse har jeg økt offsett med ca 5mm på hver side bak. Dette er en orginal mod for SS utgaven, men gjør bilen mer stabil i sving på grovt underlag.

    mvh

    Espen D
    Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Nazgarot View Post
      Bilen blir mer stabil, og vanskeligere å velte (1/2" offest pr felg = 1" bredere hjulstilling).

      Men du utsetter hjullagerene for økt belastning, og levetiden reduseres raftig på disse.

      For mange biler, bla savage er litt offset å anbefale da de blir mye mer stabile å kjøre. Ser du har Kyosho Inferno ST - R. Jeg har ikke direkte erfaring med denne, men Hellfiren som stiller i samme klasse har jeg økt offsett med ca 5mm på hver side bak. Dette er en orginal mod for SS utgaven, men gjør bilen mer stabil i sving på grovt underlag.

      mvh

      Espen D

      detta kan me leva med då kjøper vi 1/2" offset
      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X