Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Bullet ST 3.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Bullet ST 3.0

    Hei!
    HAr kikket litt på En ny bil på Elefun.no :
    Ny spennende bil fra HPI. Bilen kommer ferdig bygget og er perfekt for offroad-bashers. Denne 1:10 stadiumtrucken utstyrt med et kraftig 4hjuls drivverk, og en ekstra kraftig nitromotor med snorstart

    Er denne noe bra for en nybegynner, jeg vil ha Fart og at den tåler en del? Eller er 3.0 mototren på denne bilen litt svak?
    HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

  • #2
    Hvis du kan vurdere monster truck så er jo savagen dems nesten som en tanks og regne.. Jeg kjørte ganske så hardt med min og eneste jeg måtte bytte var 1 hjul. De tåler en støyt.

    Men 3.0cc er vel ikke mer enn .18 motor og det ser jo litt litt lite ut på den bilen ifølge mitt syn hvertfall.
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #3
      Mulig motoren er litt liten, men det er jo vanlig med 3.0 på 1:10 biler (???)
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #4
        Etter litt lesing på Hpieurope.com så er det ikke mer enn en .15 motor og det er vel ikke overkill for og si det sånn. Det funker greit til gatebiler men til offroad som trenger litt krutt så syns jeg det blir lite hvertfall.

        Men uansett er det nok utvilsomt en artig bil. Alle biler har jo sine + sider og når HPI først legger ut en bil for salg så er det veldig bra.
        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

        Comment


        • #5
          .15 høres lite ut ja. Er det virkelig det? trodde det var samme motor som i Firestorm 10t, og den skal visst være litt overpowered. (så er jo det en lettere bil, + 2wd da...)men mulig jeg har blingsa litt på det.
          Men ja som Kongen sier er det sikkert en morsom bil, som alle HPI sine.

          Kjøp savage om du skal ha deg en "uknuselig" bil, men savage har dårlig kjøreegenskaper og velter bare man ser på den.
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #6
            HPI's latest .15-size nitro-breathing powerplant. Det er sitat fra HPI sine sider.

            Savage er en utrolig artig bil med nok power og er nærmest som en tanks og regne.
            Men som Savagery sier så er det nok litt dårlige kjøreegenskaper men absolutt ikke noe dårlig kjøp. Verken for en avansert eller nybegynner.
            Signatur
            http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

            Comment


            • #7
              Det er fart og Kjøre egenskaper jeg bryr meg om!
              Er det noen som vet hvor fort Bulleten går?
              Last edited by PedAas; 3 February 2010, 19:57.
              HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

              Comment


              • #8
                Den går nok bra. Det står jo tydelig i annonsen fra Elefun at det sitter en HPI G 3.0 i den, altså en .18-motor.

                2.5= .15 , 3.0= .18 , 3.5= .21 osv...
                Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lars1969 View Post
                  Den går nok bra. Det står jo tydelig i annonsen fra Elefun at det sitter en HPI G 3.0 i den, altså en .18-motor.

                  2.5= .15 , 3.0= .18 , 3.5= .21 osv...

                  På HPI sine sider så står det jo at det er en .15 motor så who to trust?
                  Signatur
                  http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by H.M.Kongen View Post
                    På HPI sine sider så står det jo at det er en .15 motor så who to trust?
                    Ja si det du..?
                    Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg trur jeg stoler mere på HPI sine nettsider
                      HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

                      Comment


                      • #12
                        Kan bare nevne, sånn får å få det litt i perspektiv, at Tamiyas TNX kom det .18 motor og den går bra! Og man kjører 1:8 truggy med .21 motor..........

                        Comment


                        • #13
                          En .18 motor er i hvertfall 3ccm.
                          Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                          Comment


                          • #14
                            Motoren i denne bilen er en HPI nitro star G3.0, det er det ingen tvil om.

                            Her er hva HPI sier om denne motoren:

                            "The HPI Nitro Star G3.0 is a 3.0cc (.18 cubic inch) high output engine with a racing standard SG shaft for optimal power transfer to the transmission. An aluminum crankcase with cooling fins and large heatsink head provide optimal cooling for long engine life and consistent performance. An aluminum tuned pipe and aluminum tube header give stump-pulling torque and scorching top speed!
                            The easy to use Roto Start 2 hand held electric starter and a dual stage foam filter round out the engine package to make it the ultimate power source."

                            Kilde: http://www.hpiracing.com/kits/kitMain.php?partNo=10410

                            Konklusjon: Motorer i Bullet ST er en 3 ccm eller .18, og dermed må det være en skrivefeil i beskrivelsen som er gitt her: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101400

                            Den yter 2,2 hk og det er 0,1 hk mer enn revo 3.3(hvis jeg husker riktig så yter den 2,1 hk), så denne bilen tror jeg skal flytte godt på seg.
                            Last edited by Powerslave; 25 February 2010, 22:28.
                            Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X