Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jatoen min har blitt forkjøla

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jatoen min har blitt forkjøla

    Nå begynner jeg å bli veldig frustrert. Når jeg prøver å starte bilen så spinner startmotoren og stempelet går bare opp og ned i sylinderen av og til. Omtrent som på en vanlig bil når du vrir om tenningen og starteren bare spinner men ikke kobler inn. (Startbatteriet til EZ-starten er fulladet)

    Har nettopp plukket hele bilen i biter og sjekket veivhus, veiv, stempel, sylinderforing, lager i veivhus, forgasser... (alt sammen med andre ord) og alt ser bra ut. Enveis lageret og alle tannhjul på startesystemet er slik de skal. clutchen er ren og fin og jeg klarer ikke å finne som som helst galt.

    Noen som har hatt/hørt om dette problemet før og vet hva jeg må gjøre?

  • #2
    Det virker som om det ligger i enveislageret selv om du sier at du har sjekket det. Vask det i rødsprit, og prøv igjen. Da har du totaleliminert den teorien.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment


    • #3
      Ok. skal prøve det

      Comment


      • #4
        Sånn. Da var lageret vasket og smurt. Litt bedre nå ja

        Siden jeg først er i gang har jeg enda et spm:

        Bilen går ikke i nærheten av like godt som på Traxxas sine filmer, og når jeg gir full gass så er den skikkelig treig å reagere samme hvilke innstilliger jeg prøver på forgasseren. Ikke som når fuelmixen er for tynn, bare treig treig respons. Og når jeg får litt fart på den komme jeg akkurat til andregir og så vil den ikke gå fortere (da har den ca. 60 km/t) når jeg slipper gassen da så får den en sånn putrelyd som mopeder har. Og når jeg har stoppa helt opp så får den normal lyd igjen...

        Har kjørt bare 5 liter fuel på denne bilen og er derfor litt neffor siden den var så suveren i starten. Er det tegn på at motoren synger på siste verset eller er det kulda som gjør det?
        (-2 til +1 grader siste 4-5 gangene den har vært kjørt)
        Last edited by Smulen; 22 February 2010, 19:48.

        Comment


        • #5
          Jeg synes det virker veldig rart at kulda gjør det men.
          2 minusgrader er jo ikke stort
          HPI Baja 5T

          Comment


          • #6
            Det jeg også syns. Den gikk bra helt til jeg begynte å kjøre i snø og minusgrader. Nr den begynte å rote med turtallet gikk den først normalt til jeg hadde 6/8 gass og trykte jeg mer gikk den sinnsykt høyt på turtall(over det som er normalt), så jeg prøvde å stille litt på forgasseren siden den kan gå opp i motorens høyeste turtallsnivå ved for tynn blanding, og etter det så vil den bare gå ca 2/3 opp på turtall og akkurat fort nok til å nå 2gir (det tar bilen over 50 meter å få fart nok til 2gir)

            Skjønner ikke hva som kan være problemet, for jeg har stilt m y e på forgasseren og det hjelper ikke.. Men jeg får fortsette å prøve meg fram til noen kommer på noe som kanskje kan være problemet mitt
            Last edited by Smulen; 23 February 2010, 16:51.

            Comment


            • #7
              Var ute i dag og prøvde bilen litt og det første jeg har å si er at jeg liker ikke vinter :P Det er kaldt! Og kan et enveislager som er litt skittent påvirke motorens ytelse? For i dag gikk den skikkelig igjen :P

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X