Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Trophy Truggy stopper ved gasspådrag...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Trophy Truggy stopper ved gasspådrag...

    Etter at min kamerat lånte bilen min i helga der han grisekjørte over noen vannpytter og rulla et par ganger, så stoppet plutselig bilen når den fikk gasspådrag.

    Det virker som at den kanskje går litt tungt på tomgang, og når man gasser bare stopper den. Du hører i tillegg at den ikke går reint. Jeg har stilt tilbake både high- og low speed skruene til standardinnstillingene, men det hjelper fortsatt ikke. Selv når jeg gir mindre gass slik at den får større fart, stopper den når den etterhvert får for mye gass.

    Det som er så rart er at den gikk helt fint da jeg kjørte de første 5-10 minuttene. Men så "døde" den helt etter at kameraten fikk hærje litt...! Du kan si jeg angrer litt på at jeg ga fra meg kontrollen...

    Noen som har noen tips om hva jeg kan sjekke på bilen?

  • #2
    sleit med det der engang med min savage, etter noen høye mislykka hopp=P
    Til meg hadde bilen landa på kjøleribbene ene gangen, så motorblokka hadde fått en sprekk, så mistet all kompresjon.
    kan jo sjekke det, men får håpe at det ikke er det ;D
    Ut på tur - signatur...

    Comment


    • #3
      sjekket pluggen??
      eventuelt bytt plugg og juster forgasser på nytt og se om det kan hjelpe deg og rens \ olje luft filter
      benny
      Align t rex 500 pro
      Baja 5b modified

      Comment


      • #4
        Hei igjen!

        Bilen går nå uten problemer! Rensa luftfilteret, skifta plugg, og fikk rensa motor og forgasser. Og så gikk den bra igjen! Så nå klager jeg ikke...!

        Takk for all hjelp!

        Comment


        • #5
          Guttungen kjøpte seg en brukt/innkjørt Trophy Truggy på søndag av konfirmasjonspengene. Jeg begynner nå å angre på at han fikk lov til det! Den starter ikke! Eller, den startet i begynnelsen, nå er den helt død.

          Det som skjedde er at jeg har stått og dratt i startsnora fra kl. 1700 til nå 2027. Har altså gitt opp. I løpet av disse timene har vi fått start på den akkurat lenge nok til at vi fikk kjørt 30 meter før den døde.

          Katta i sekken? Bare å gi opp? Vi har prøvd å justere som det står i bruksansvingen uten hell. Nå er den altså helt død. Har skrudd opp pluggen med jevne mellomrom for å lufte og få ut overflødig fuel.

          Lar den stå til i morgen og satser på at den "tørker opp" og vil funke i morgen...

          Spørsmål; noen i Vestfold ( Andebu området ) som er sykt gode på justeringer på sånne biler? Er en 4.6 motor.

          Jeg har gitt opp til min sønns store fortvilelse
          Leif Egil Solberg 1975

          Comment


          • #6
            Ikke bor jeg i Andebu og ikke er jeg sykt god heller men jeg skulle alltids fått den til og gå..
            Jeg stiller meg til disposisjon såfremt ingen andre som bor nærmere og er sykt gode sier de kan hjelpe..
            Signatur
            http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

            Comment


            • #7
              Originally posted by H.M.Kongen View Post
              Ikke bor jeg i Andebu og ikke er jeg sykt god heller men jeg skulle alltids fått den til og gå..
              Jeg stiller meg til disposisjon såfremt ingen andre som bor nærmere og er sykt gode sier de kan hjelpe..
              En liten tur til Horten skulle jeg fått til! Kombinert med besøk hos tanta mi Men nå har jeg dessverre ikke noe tid denne uka tror jeg. På lørdag drar vi på ferie, så måtte blitt fredag kveld i såfall....
              Leif Egil Solberg 1975

              Comment


              • #8
                Jeg jobber sent denne uka her og jeg drar på hyttetur etter jobb på fredag..
                Jeg regner med du jobber på formiddagen? Hvis ikke kunne vi tatt det før jeg skal på jobb kl 15.
                Signatur
                http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                Comment


                • #9
                  Originally posted by H.M.Kongen View Post
                  Jeg jobber sent denne uka her og jeg drar på hyttetur etter jobb på fredag..
                  Jeg regner med du jobber på formiddagen? Hvis ikke kunne vi tatt det før jeg skal på jobb kl 15.
                  Jobber turnus så litt sånn forskjellige dager... Men har fått tak i en kar i Andebu. Leverer bilen til han i morgen og henter den på fredag, så får vi se da om han med alt utstyret får tunet den riktig. Om ikke, så "slår jeg på tråden" etter ferien. Drar på lørdag og blir borte i 2 uker..
                  Leif Egil Solberg 1975

                  Comment


                  • #10
                    Den er grei vet du.. Du skal nok se det løser seg. Pleier ikke og være så mye som skal til.
                    Signatur
                    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                    Comment


                    • #11
                      Da ble bilen hentet i ettermiddag etter justering. Den ble justert og motortemperaturen ble målt og stilt inn slik at den ble ca 100 grader. Dette skulle visst funke..

                      Måtte jo testes! Og den funka. Gikk fælt! Skikkelig morsomt i 5 min. Så var vi uheldig og bilen rulla og landet på taket mens den fremdeles gikk. Spurta bort og fikk snudd bilen. Da sloknet den og siden har den vært umulig.

                      Byttet plugg, og da starter den. Går bra på tomgang, men med en gang vi rører gassen dør den ut Stod på tomgang i 5 min en gang! Uten hell..

                      Fytti grisen så ustabile greier! Tips??
                      Leif Egil Solberg 1975

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X