Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Ringelyd" kommer fra bilen...noen tips til hva det kan være?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Ringelyd" kommer fra bilen...noen tips til hva det kan være?

    Hei!

    Jeg har nå kjørt min HPI Trophy Truggy gjennom 4 liter fuel. I det siste har det kommet en slags "ringelyd" fra bilen. I lav fart er lyden i "lav frekvens" og i høyere fart blir lyden lysere.

    Noen som kan ha tips til hva det kan være? Drev, diff, shafts ol. eller kan det være en spesifikk del som slites og trenger å bli byttet. Eller er dette bare vanlig slitasje ettersom de forskjellige shafter ol. blir slitt og gir litt mer rom for bevegelse som da gir en klingende/ringende lyd av metall mot metall.

    Bekymrer jeg meg uten grunn?

    På forhånd, takk for svar!
    Hilsen Marius...

  • #2
    Jeg er 12% sikker på at det er clutchen din.. Skru til clutchbell f.eks.
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #3
      Vel.. Hvis det ringer, så kunne du jo bare svart å spurt hva det var... (bwahaha...)
      Er nok clutchen din ja. kan være stein i drivlinja også. er i grunn bare å skru opp å se
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        det er jo nettop derfor det heter clutch-bell
        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

        Comment


        • #5
          Herregu...for ett problem, er jo bare å sette den på lydløs
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            ække greit når man blir mobba av mod er ator og ad mini strator.Ble vel lidt fristende.
            Men er jo bare å ta av karosseri og begynne å titte å evt kjenne etter motstand og andre unormale ting.
            Å skulle det begynne å ringe når bilen står stille så har du kanskje mista telefonen nedi der ett sted
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #7
              HEHE. Etter gode råd, tåles det vell en liten fleip!

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X