Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor temperatur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor temperatur

    Har en Venom Fail Safe på en Jato som også måler temp på motoren og lurer litt...

    I manualen på TRX 3.3 motoren står det at det i hovedsak ikke bør måles mer enn 270F ved glødepluggen(det må vel måles med sånn laser temp måler??)
    Men nå har jeg lagt temp.måleren rundt motoren helt nederst på kjølehodet, og stilt max temp på 265F og etter ca 3-4 min reduserer failsafen gassservoen pga høy temp.

    Har jeg lagt måleren for nær blokka på motoren, eller er det bare å begynne å gi motoren mer fuel?

    (Motoren gir ikke tegn til verken for mye eller for lite fuel, og går helt rent og fint)

  • #2
    Jeg har samme problem med en Revo 3.3.. Jeg ga den litt mer fuel og da kan jeg kjøre en stund men den går jo ikke like godt da. Gi den litt mer og se.
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #3
      Ok, skal prøve og se. Takk.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Smulen View Post
        Ok, skal prøve og se. Takk.
        Nå har jeg testa litt, og jeg tror jeg tar og lager et større hull i frontruta der jeg fyller bensin...
        Uten body kan jeg ha bilen tunet slik jeg syns funker best og den når ikke 260F engang, men med body går tempen opp veldig fort... jeg burde kanskje tenkt på et større hull i frontrua litt tidligere ?

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X