Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har kjøpt meg ny servo til 1:8 truggy nitro bilen min, å trenger litt hjel:P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har kjøpt meg ny servo til 1:8 truggy nitro bilen min, å trenger litt hjel:P

    Har bestillt ny servo til bilen. Også begynte jeg å skru den fra hverandre istad. Men så kom jeg på underveis, at det er vel ikke bare bare å montere en servo?

    Noen som kan hjelpe meg med dette?

    Jeg må jo vite hvilken "grad" servoen er innstilt på, når jeg får den? Tenker på i forhold til, når jeg skal montere Styreservo horn m/Linkage?

    Takker for svar

  • #2
    Du kobler til servoen til mottaker å slår den på. Så tår du styrestagen med servohornet på og setter den i posisjonen slik at hjulen er paralelle med de bak. Så tar du servohornet i den samme stillingen. Egentlig veldig enkelt viss du forstår den "gode" måten min til å forklare på
    PS servoen må være montert i festene når dette gjøres.
    Og et spørsmål. Hvilken servo ble det?
    Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
    YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
    Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

    Comment


    • #3
      Tror jeg skjønte det. Regner med at det skal går greit

      Det ble denne: http://shop.smallsize.no/product_inf...466fab39bd2ae5

      Den billigste jeg fant :P Men håper på at det fungerer bra. hvis ikke så kjøper jeg bare en ny

      hehe

      Takker for svar

      Comment


      • #4
        Ok, viss servoen er bra eller dårlig så må du si ifra. Jeg synes også at styringen på bilen er altfor treg. Så kanskje jeg kjøper den samme servoen som du har da.
        Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
        YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
        Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

        Comment


        • #5
          Det skal jeg gjøre vettu

          Litt usikker på om det kansjke kan være litt mye med 21kg? Er det ikke my som kan bli ødelagt, med tanke på at det en god del mer krefter isving nå?

          Comment


          • #6
            Neida. Det burde du ikke tenke på. Det kan være noe som kan bli enklere ødelagt, men det er ikke mye i så fall.
            Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
            YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
            Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

            Comment


            • #7
              Hei Hei Da har jeg fått prøvd servoen litt Den fungerer helt greit Men siden det skal være en 21kg servo, så er jeg ikke imponert...

              Sliter litt med å svinge i grasset. MEN er helt klart mye bedre enn før

              Takk for all hjelp

              Comment


              • #8
                Husk at hvor mye sving du har avhenger av setup på bilen også, 21 kg skal være mer enn nok

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Martin1988 View Post
                  Hei Hei Da har jeg fått prøvd servoen litt Den fungerer helt greit Men siden det skal være en 21kg servo, så er jeg ikke imponert...

                  Sliter litt med å svinge i grasset. MEN er helt klart mye bedre enn før

                  Takk for all hjelp
                  Hva mener du at du sliter litt med å svinge i gresset? Er det fordi det er liten radius eller tar det litt tid før den begynner å svinge sånn skikkelig?
                  Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
                  YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
                  Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

                  Comment


                  • #10
                    Ufffda.... Den servoen kommer du IKKE til å kunne bruke lenge. Den er ikke god nok!

                    Comment


                    • #11
                      Til truggy har jeg testet Power HD sine servoer som faktiskt har imponert en del. Men ang de 21 kg... Hva batteri oppsett kjører du ? 4 oppladbare ?
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #12
                        Jeg bruker 4 oppladbare batterier fra GP. 2100mAh. Har vurdert å kjøpe 2700mAh. Kan det utgjøre mye forskjell?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ravn111 View Post
                          Hva mener du at du sliter litt med å svinge i gresset? Er det fordi det er liten radius eller tar det litt tid før den begynner å svinge sånn skikkelig?
                          Kan virke som om at den ikke klarer å svinge 100% i grasset. MEN nå var det ganske høyt grass(gidder ikke å klippe gresset:P). Så kan nok ha noe med det å gjøre. På grus og asfalt, så fungerte den bra

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Nutcase View Post
                            Ufffda.... Den servoen kommer du IKKE til å kunne bruke lenge. Den er ikke god nok!
                            Har du prøvd den tidligere?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Martin1988 View Post
                              Jeg bruker 4 oppladbare batterier fra GP. 2100mAh. Har vurdert å kjøpe 2700mAh. Kan det utgjøre mye forskjell?
                              det vil si at du kjører 4.8v på den... det har en del og si... Oppladbare batterier i enkelt seller leverer 1.2v pr stk... Burde kjørt hump pack som gir 6v
                              | Spektrum DX8|
                              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X