Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nanda BD8 Truggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nanda BD8 Truggy

    Hei,

    Er egentlig ganske så fersk på Fuel biler, RC biler generelt,
    Har i det siste hatt en del problemer med at bilen kveler seg, som om den får for mye eller for lite Fuel/Air.

    Jeg fikk det til sånn delevis til slutt men endte med at motoren gikk for varm trur jeg, den begynte og gå ufattelig trekt og røyk ganske hardt av motoren. Håper ikke motoren tok kvelden her. Har ikke prøvd og starte igjen fordi jeg ville la den hvile seg.

    Siden jeg er så fersk så gjør jeg sikkert mye feil så må høre litt her hva som er lurt og gjøre.

    Jeg har selv prøvd og tune bilen samt at før jeg gjorde dette ble jeg fortalt og vist hvordan man gjør dette.
    Men jeg har tydeligvis skrudd litt for mye, så jeg vet ikke helt hvordan man setter bilen tilbake til Fabrikk Preset, men jeg skrudde både air og fuel helt tilbake og tweaket meg oppover derifra til bilen gikk noe bedre.
    Føler egentlig uansett hva jeg gjorde så kommer det kvele lyder innimellom, mest vis jeg gir den mye gass.
    Den starter veldig raskt, trenger sjelden mer en 2 - 5 trekk.
    Til slutt så fikk jeg kjørt litt men som jeg skrev tidligere endte det med at motoren gikk for varm, da hadde jeg ikke kjørt noe spesiellt hardt en tidligere. Så enten for den for mye eller for lite.

    Hva gjør jeg?

    Daniel

  • #2
    halloys.Ta ein kikk i manualen så står det sikkert noe der.
    Baja 5 B,Savage LE ombygd til XL

    Comment


    • #3
      takker for tilbakemelding

      Har sittet og lest i den en stunn nå, men finner ikke noen klare svar på det..
      Får bare lese litt videre og prøve meg fram til det fungerer

      Comment


      • #4
        Jeg hjelper deg gjerne, men klarer ikke å si her hva som må gjøres.
        Men om du ikke får noen til å hjelpe deg, så ta kontakt. Men jeg bor en time unna.
        (bør jo være noen nærmere kanskje)
        sigpicAnders Engesvoll
        http://www.letsfly.name/
        http://www.youtube.com/watch?v=lXl8WE7tZtc

        Comment


        • #5
          er det sånn motor du har?http://aedownloads.com/pdf/manuals/25300_manual.pdf
          Baja 5 B,Savage LE ombygd til XL

          Comment


          • #6
            Takker for svar dere!

            Det trengs ikke men tusen takk for at du var villig til og stille opp det setter jeg stor pris på. Har en kammerat som er veldig flink på RC generelt og han har nettopp kommet tilbake så vi skal ut en tur i morgen og få fikset dette

            AJ Savage Le:
            Litt usikker med veldig bruk bar forklaring her, bedre en manualen som følgte med gitt.
            Har en 25 Level Pull Engine er egentlig alt det står om denne bilen skal høre med de i morra om hvilket merke og finne noen manualer om bare motoren

            Skal si ifra om jeg får det til jeg hehe

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X