Announcement

Collapse
No announcement yet.

Når jeg triller bilen så

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Når jeg triller bilen så

    vil ikke den gå forover, vis jeg tar et og et hjul rundt funker det, men er det clutchfjæren som er ødelagt?
    DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
    sigpic

  • #2
    Viss clutchfjeren er odelagt så vill bilen bare gå framover og ikke stoppe, men har du skjekka om det ligger stein mellom clutchklokka og spurdrevet?
    Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
    YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
    Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

    Comment


    • #3
      Mhm, fordi når jeg kjørte sist var clutchfjæren røket, så fikk vi fiksa en hjemmelagd dings som funket helt til jeg skulle kjøre siste tank, da gikk ikke hjulene rundt når jeg trille den bortover med alle fire hjulene på bakken.
      DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
      sigpic

      Comment


      • #4
        Sjekk hele drivverket da. Du finner problemet ganske fort viss du bare gidder
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

        Comment


        • #5
          Grunnen til at hjulene stritter imot når du tar alle 4 sammtidig er pga da er det senter diffen som er i drift, tar du kun 1 hjul og snurrer, så vil fremre eller bakre diff ta seg av arbeidet... Jeg vil si at problemet ligger rundt senter diff, dvs clutch, clutchbell eller selve senter diffen i seg selv. Som skrevet nedenfor... Sjekk godt etter steiner, du kan også løsne skruene til senter diffen litt og trekke den forsiktig oppover (ikke ta ut skruene, bare løsne dem noen millimeter) Da vil evnt steiner som har satt seg fast løsne og mest sannsynlig dette ut i senter diffens hull i bunnplata.
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #6
            Kan være clutchlager også..

            Comment


            • #7
              Originally posted by xillianto View Post
              Jeg vil si at problemet ligger rundt senter diff, dvs clutch, clutchbell eller selve senter diffen i seg selv.
              Trodde da dette innbærer i ordet clutch og clutchbell da dette er en del av clutchen
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • #8
                Kan være bremser også...

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X