Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas TQ 2.4 problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas TQ 2.4 problemer

    Hei! Skjønner ikke'no her...
    Har nettopp bytta til TQ 2.4 system på jatoen min, og når jeg fikk koblet sammen sender og mottaker, var gasservoen reversert (bare å flippe en bryter så var jo dette ordna) men styreservoen ligger fult til høyre og vil ikke svinge. Snur jeg på reversing-bryteren for kanalen legger den bare helt over til venstre.

    Hva har jeg gjort feil, eller enda ikke gjort?

  • #2
    Originally posted by Smulen View Post
    Hei! Skjønner ikke'no her...
    Har nettopp bytta til TQ 2.4 system på jatoen min, og når jeg fikk koblet sammen sender og mottaker, var gasservoen reversert (bare å flippe en bryter så var jo dette ordna) men styreservoen ligger fult til høyre og vil ikke svinge. Snur jeg på reversing-bryteren for kanalen legger den bare helt over til venstre.

    Hva har jeg gjort feil, eller enda ikke gjort?
    Bytta styreservoen fra kanal 3 til 2 og da funka det plutselig, men virker som svingradiusen er litt mindre enn den var før? Går det and å stille på dette for at det skal bli bedre? Finner ikke noen manual til TQ Link systemet som beskriver dette

    Comment


    • #3
      leste manualen og som du sier så nevner ikke denne noe om å justere utslag,og da er det vel lite du for gjort.
      Bortsett fra å skaffe deg en bedre sender.
      link til manual hvis jeg har oversett noe http://www.traxxas.com/PDF-Library/2...24GHz_INST.pdf
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Styreservoen skal jo på kanal 1, og gass servo/ESC på kanal 2. Prøvd å nullstille EPA instillingene?
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Har kjørt litt i dag og fiklet litt med det, og svingradiusen var tydeligvis bare littegrann mindre enn før. Dette kan kanskje ha noe med at Jatoen fikk en flytetest som den ikke besto? Har nye servoer liggende som jeg ikke har satt på enda fordi de gamle fortsatt virker og ser bra ut inni. De blir vell bytta samtidig som EZ-Start systemet blir bytta med snor for vektreduksjon og en siste liten runde med modifisering.

          Om jeg skal ha bedre sender og/eller mottaker senere, vilke er da å annbefale?

          Comment


          • #6
            Originally posted by >Jonas< View Post
            Styreservoen skal jo på kanal 1, og gass servo/ESC på kanal 2. Prøvd å nullstille EPA instillingene?
            Skjønte kanskje halvparten her Hva er ESC i sammenheng med gass servoen, og hva slags instillinger er EPA, hva gjør de og hvordan stiller jeg dette?

            Comment


            • #7
              esc= electronic speed controler .Fartsregulator med andre ord.For elekktriske biler.
              EPA = endpoints= justering for utslag på servoene(hvor langt de kan gå)

              de fleste sendere kan justere dette,men så ingen slik mulighet på din..
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment


              • #8
                Joda, dette kan justeres. Se på papirlappen som ligger i batterikassa på senderen.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  vapor 28 - Takk for utdypingen

                  >Jonas< - Det fulgte ikke med noen form for instruksjoner med senderen min, verken i pakken eller i batteriboksen.

                  Comment


                  • #10
                    Papirlappen, lik "Menu Tree" som du finner her, skulle egentlig ligget under radioen ved batteriboksen.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      Takk!!! Nå blir det stell på sakene hvis jeg får til disse justeringene.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Smulen View Post
                        Takk!!! Nå blir det stell på sakene hvis jeg får til disse justeringene.
                        Har støtt på et problem til... Det går ikke and å justere de instillingene der på min radio virker det som. Jeg har Traxxas TQ 2.4GHZ 4-Channel Spread Spectrum Radio og ikke Link senderen med denne multi-function knob saken. Har bare steering trim og throttle trim...

                        Går det likevell and å justere?

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X