Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye servoer til mine to nye truggyer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye servoer til mine to nye truggyer

    Hei, er fersk i dette gamet og har til alt overmål anskaffet to truggyer (fikk den ene med på kjøpet). Den ene er en tamiya nitrage som er ny ut av boksen og som jeg snart har kjørt inn og den andre er en Cen Matrix Tr Arena som kun hadde gått en liter. Har lest her inne at rtr-biler ofte har servoer som underpresterer og dette har jeg blant annet merket veldig tydelig på cen matrix.

    Det jeg trenger litt hjelp til er å finne servoer som kan erstatte de orginale. Kan godt kjøpe noen brukte, men det er vel kanskje ikke så lett å finne. Ellers hadde det vært fint med noen nyttige linker til servoer som kan passe. Det er vel sikkert sånn at man ikke kan sette inn hva som helst i forhold til fysisk utforming og div.
    Må man kjøpe nye servoer til gass og brems i tillegg eller kan jeg beholde de orginale der?

    Alle tips tas i mot med takk. Jeg er helt grønn på dette

    Mvh
    Ferskt medlem på forumet
    Attached Files
    The turtle won!
    Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

  • #2
    Servoer med metal drev er en fordel og ca 10kg og mer i krefter
    Hitec HS-645MG The HS-645MG represents a new generation of Hitec servos. Utilizing our unique MP and Alumite gear train technology the HS-645MG has our famous guaranteed to be un-breakable gear t

    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      STandard proporsjoner?

      Hei, og takk for tipset, er det fast størrelse på servoer og er hull til fastskruing på samme sted på alle servoer? Kjedelig å kjøpe noen som ikke passer


      Originally posted by olafand2 View Post
      Servoer med metal drev er en fordel og ca 10kg og mer i krefter
      Hitec HS-645MG The HS-645MG represents a new generation of Hitec servos. Utilizing our unique MP and Alumite gear train technology the HS-645MG has our famous guaranteed to be un-breakable gear t

      http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13321&i=71
      The turtle won!
      Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

      Comment


      • #4
        De servoene Olaf linker til passer som et skudd!
        Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
        O.sæland hobby

        Comment


        • #5
          Topp! Tusen hjertelig takk, passer de til begge bilene?
          Forresten, var det sånn at jeg må bytte begge servoene, altså både for akselerasjon og styring?
          Forresten, hva mente du med mer i krefter? Må jeg endre strømstyrken/type batterier?
          The turtle won!
          Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

          Comment


          • #6
            Passer til begge bilene ja. Hvilke servoer du må skifte, er nesten opp til deg selv. Om du syns styringa er treg/svak, bytt den. Om du synes gassen er treg/svak, bytt den.
            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
            O.sæland hobby

            Comment


            • #7
              Takk igjen

              Den tamiyaen bråker forresten noe helt forferdelig, finnes det potter som demper støyen slik at det blir mer snill lyd og mer nabovennlig?
              The turtle won!
              Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

              Comment


              • #8
                En servo er målt i kg,hvor mye den greier å dra.
                En servo i en rtr bil,er kanskje på 4-5kg,litt etter hva slags type bilen er.
                En standar servo som passer i disse bilene har mål på ca 41x20x38mm
                Ang bråk av potta,så må du nesten sjekke om den er sund,men ellers så er det en del bråk av nitro..
                Skal du ha mer nabovennlig bil,så må du over på elektro tror jeg
                Og en ting til du burde skaffe deg,en failsafe
                Last edited by olafand2; 15 August 2010, 00:21.
                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                Comment


                • #9
                  Jippi! Fant ut at i Matrixen så står det 10 kilos servoer både forran og bak, med metalldrev osv, så det skulle være bra nok. Kommer til å jobbe med innstiling av styring isteden. Koning og slikt. Var noen på banen i nærheten som mente at det alltid fulgte med dårlige servoer og at jeg burde bytte disse.
                  Penger spart er penger tjent

                  TAkk for tips uansett


                  Håper ikke potta er sund siden den er ubrukt, den bare bråker litt mer enn Matrixen. Men så er det jo en 5.2 ccm3 motor da.
                  Failsafe mener jeg fulgte med i allefall en av bilene, men skal sjekke det ut. Så at biltema selger failsafe til 90 kroner, er den god nok?
                  Last edited by drajnyrb; 15 August 2010, 11:20. Reason: Ny kunskap
                  The turtle won!
                  Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

                  Comment


                  • #10
                    Så bra at det er gode servoer da,penger tjent ja
                    Det er bare å prøve den fra biltema det,vet aldri hva som er bra og ikke i denne hobbyen,hehe..
                    Med en så stor motor,så blir det lyd ja
                    Kjøp inn servoer du,men du behøver ikke skifte før de andre er ødelagte da
                    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X