Announcement

Collapse
No announcement yet.

RS4 til MT2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RS4 til MT2

    Hei alle sammen!
    Dette virker som et supert forum så hiver meg med alle dere likesinnede.

    Det som er saken er at jeg har en touring(drift)-bil og som overskriften sier så tenkte jeg og bruke denne til å ha muligheten å bygge om til en MT2 og tilbake. Kom over en "roller" med gode deler av MT2'en ganske rimelig. Det jeg da lurer på er om noen ser for seg at jeg evt. kan bruke chassiplaten fra rs4'n som er av typen drift, der at motor er midtmontert og eksosen går bakover. Så bytte ut til MT2 drivverk m/towershocks osv forran og bak, og fortsatt bruke eksosen fra drifteren? (har enda ikke fått delene for å convertere, så får ikke sett om det lar seg gjøre)

    Burde jeg like godt bare bestille den vanlige eksospipen?

    Ser for meg muligheten til å ha 2-in-1 bil, bytter over for hvordan dagsformen føler for å kjøre.

  • #2
    Har funnet ut at D-stage chassiet blir nok byttet ut med det vanlige ettersom MT2'n som blir bygget kommer til å bli brukt til herjing, så hvorfor ødelegge den når, når den vanlige ikke koster mange kronene på ebay.

    Et nytt spørsmål, har et par BB motorer liggende, og har lekt med tanken på å modde en slik en på MT2'n, men har sett folk skriver at man vil komme til å slite mye med diffene osv pga større motorkraft.

    Noen som har en bra oppskrift på forsterkede differ som funker bra til MT2? Passer evt differ fra savage/flux/bulletproof til MT2 på noen måte?

    Comment


    • #3
      Ingen som har noen tips anngående differ til MT2?

      Har sett litt på dette og tenkt på hvor stor motor som kan gå uten at den spiser diff/drev til frokost. Antar at det må kjøpes in Heavy-duty. Men så lurer jeg på, hvordan blir det om man på får tak i 43t/13t i stedet for 38t/13t? For å spare diffene for litt moment?
      Hva tror dere?

      Har en force .32 liggende som hadde vært gøy å prøve, men aller først prøver jeg nok med G3.0'n. å evt få tak i OS .18 cv-r(x) folk sier er en hissig motor for denne bilen.

      Håper flere kan hive seg med å komme med innspill?

      Comment


      • #4
        hei jeg har bygget om en mt2 motor har montert inn en savage 3,5
        måtte bygge meg nye motorfester men dette går unna.
        man sier traxas jato er suverene på fart men min mt2 kjlrer fra den.
        angående differ så holder de bra bare du ikke gir full gass når du står stille på asfalt men ha litt fart på den før du gir fult jern dette flytter seg det kan jeg låve.

        Comment


        • #5
          Artig å bygge litt om også, MT2'n min står nå me G3.0 motorn, ble heller en ombygd Nitrage med HPI sin K5.9 motor skal bli gøy å teste den mot en orginal Nitrage som en kompiss av meg kjører

          Tenkte lenge på å sette in en Force 32. i MT2'n, men sjer for meg at drivverk fort vil gå til dundas

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X