Announcement

Collapse
No announcement yet.

traxxas jato.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • traxxas jato.

    jeg og min bror har nettopp kjøpt hver vær jato. og fant fort ut at vi trenger litt andre dekk til grus og lek kjøring. kan noen gi oss noen tips om hvilke dekk og felger vi kan kjøpe? gjerne oxo tips til kraftigere felger ala monster truck hvis noe der passer. vi kjørte inn motorene i dag og fy f... så moro det var!!! på forhånd takk for tips.

  • #2
    Pro-line Badlands på 2,8 felger. Suverene offroad.

    Comment


    • #3
      takk for det tipset!
      men er det noen felger som er og anbefale oxo? oxo gjerne noen tips til reserve deler som er kjekt og ha liggende til denne bilen som har lett for og ryke..
      vi er helt ferske. første bilen til begge. og vi vil gjerne ut og herje så fort som mulig.. hehe

      Comment


      • #4
        Originally posted by sarping View Post
        takk for det tipset!
        men er det noen felger som er og anbefale oxo? oxo gjerne noen tips til reserve deler som er kjekt og ha liggende til denne bilen som har lett for og ryke..
        vi er helt ferske. første bilen til begge. og vi vil gjerne ut og herje så fort som mulig.. hehe
        Vil annbefale og bytte ut til RPM deler all over... Koster ikke stort mer enn ett par kroner mer enn original deler (f.eks original 89 kr, Rpm kanskje 95 kr)

        RPM delene tåler mye mer enn original deler i de aller fleste tilfellene.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Originally posted by xillianto View Post
          Vil annbefale og bytte ut til RPM deler all over... Koster ikke stort mer enn ett par kroner mer enn original deler (f.eks original 89 kr, Rpm kanskje 95 kr)

          RPM delene tåler mye mer enn original deler i de aller fleste tilfellene.
          kan du sette opp en liten liste over hva som bør skiftes først? og hvor det lønner seg og kjøpe fra? har tittet rundt på mange nettsider, men faller helt ut av utstyrs jungelen der ute

          Comment


          • #6
            Originally posted by sarping View Post
            kan du sette opp en liten liste over hva som bør skiftes først? og hvor det lønner seg og kjøpe fra? har tittet rundt på mange nettsider, men faller helt ut av utstyrs jungelen der ute
            Skift ut til RPM ettersom delene ryker du Bærearmer, demper tårn, støtfangere osv. disse vil gjøre bilen mer robust... Stålakslinger kan også vurderes om man blir plaget med at dem ryker osv.
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Jeg har forresten noen dekk med felg som jeg er intr i og selge... Er noen 2.8" Traxxas dekk med felg... tror det er disse om jeg ikke husker feil, Send meg en PM for en grei pris

              Ubrukte btw passet ikke til min bil.
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • #8
                takk for svar da er det nok det som blir handlet inn etter hvert som ting ryker ja! tenkte jeg skulle bestille meg dekk og felger i morra. er det noe som er og anbefale der og som jeg bør styre unna? tenkt til å herje med offroad.

                Comment


                • #9
                  Kommet deg inn her også
                  Grattis med ny bil. Anbefaller som de andre sier, kjøp deg RPM deler etterhvert som det orginale ryker.
                  Kan også annbefale Pro-line dekk, Kjenner ikke til akkurat Jato'en, men guttungen har en Rustler så jeg mener og to de er temmelig like.
                  Fredly Andre Andresen
                  President of Østfold RC Truckers
                  Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                  Comment


                  • #10
                    Jato og Rustler felger er like, 12 mm sekskant. Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe et par ekstra sett av de bakre hjulfestene, altså blokkene som sitter ytterst på bærearmene og holder hjullagrene. Disse knekker garantert etter noen harde velter, jeg knakk fire stykker på en måned. Nå har jeg byttet til aluminium. Tror også at RPM sine er ok. De originale er altfor sprø.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by SSboy View Post
                      Kommet deg inn her også
                      Grattis med ny bil. Anbefaller som de andre sier, kjøp deg RPM deler etterhvert som det orginale ryker.
                      Kan også annbefale Pro-line dekk, Kjenner ikke til akkurat Jato'en, men guttungen har en Rustler så jeg mener og to de er temmelig like.
                      ja fått surret meg inn her.. hehe.. blir nok noen proline dekk så fort som mulig, så vi får herjet litt

                      Comment


                      • #12
                        hadde et lite uhell og krasjet i dag. ene staget som er festet til frem hjulet løsnet fra bulkhead. ser ut som gjengene røk i festet. ser det er 2 hull der som vi kan bytte på. men hvis den ryker oxo, så ser det ut som det er mye demontering for å bytte bulkhead. fins det noen oppgraderinger til bulkhead? finner bare original.

                        Comment


                        • #13
                          er det noen som har noen erfaringer med golden horizons deler? fant det meste til jato fra de nemlig..

                          Comment


                          • #14
                            GH er bra...løp å kjøp.
                            Fredly Andre Andresen
                            President of Østfold RC Truckers
                            Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by SSboy View Post
                              GH er bra...løp å kjøp.
                              jeg vurderer og kjøpe en bulkhead i aluminium. er det og anbefale? siden gjengene røk på den originale i dag..

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X