Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya Nitrage "flywheel"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tamiya Nitrage "flywheel"

    Hei, har satt inn i HPI sin k5.9 motor i min Nitrage, og det passer sånn akkurat, eller det eneste som glipper litt er at flywheeln toucher siliconslangen fra luftfilteret ettersom vinkelen på forgasseren heller mer mot flywheel'n.

    Så da lurer jeg på om noen har nå tips om hvordan få litt mer plass mellom disse, slik at det ikke blir "gnagd" hull i luftfilterslangen. Tenkte på å slipe ned det litt for å få bedre klaring. Men har å tenkt tanken på å kanskje ta den helt bort? eller er faren for å ødelegge drivverket betraktelig stort?

  • #2
    Har du sett på andre typer luftfilter?
    Er litt forskjeller på slangene på forskjellige filter.
    Hvis du har tilgang på en dreibenk så gjør det sikkert ikke noe å ta av litt.
    Jeg sliter litt med å se problemet ditt, det er ikke de hjula til clutchen som subber? De ville jeg ikke tatt av noe på.

    Er du fornøyd med nitrage'n din ellers?
    Hvor kjøper du reservedeler?
    Nettopp kjørt inn min sjøl og syns det virker som en suveren bil.
    B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
    Smash shark m/3674
    HPI 4life

    Comment


    • #3
      Originally posted by fjelling View Post
      Har du sett på andre typer luftfilter?
      Er litt forskjeller på slangene på forskjellige filter.
      Hvis du har tilgang på en dreibenk så gjør det sikkert ikke noe å ta av litt.
      Jeg sliter litt med å se problemet ditt, det er ikke de hjula til clutchen som subber? De ville jeg ikke tatt av noe på.

      Er du fornøyd med nitrage'n din ellers?
      Hvor kjøper du reservedeler?
      Nettopp kjørt inn min sjøl og syns det virker som en suveren bil.
      Har ikke sett på andre typer luftfilter, bare prøvd med den som hører til HPI sin motor. Har tatt dremmelen og tatt av litt av de rillene på flywheeln, som er den som gnager borti nedre del luftfilterslangen, da med HPI sin motor gjør at den kommer litt lengre fram og det blir litt mindre plass og trangere.

      Har bygd opp Nitrage'n av delebiler, så har selv ikke kjørt så mye med den, kun 3 tanker idlee, og 2 tanker på moderat gass, før jeg så over luftfilteret. er ikke gnagd hull, men tenkte og utbedre litt før mere kjøring. Ellers har jeg en kompiss som kjører Nitrage, fikk han til å kjøpe seg bil i vår, og han endte på en Nitrage, og den har virkelig vært robust Så derfor jeg ble fristet til å gå opp fra 1/10 til 1/8. Suns den virker som en konge truggy. Men vill prøve å overgå kompissen min i motorstørrelse da :P

      Deler har jeg fått tak i på ebay, og fått tips til en tysk side med en del deler --> http://www.modellbau-seidel.de/index...=OK&mth3=sinfo Litt synd deletilgangen er litt dårlig her i Norge.

      Takker for respons

      Comment


      • #4
        Du kan jo eventuelt vi gasseren litt da.

        Deletilgangen er dårlig nå grunnet at importøren av tamiya til norge er konk, men Norwegian modellers har lovet meg at de hadde ny leverandør
        før jul i år.

        Jeg har handlet på noe som heter vellrip.com. Tar lang tid, men greie priser og skaffer det meste.
        Den bilen er jo overmotorisert så det holder i utgangspungtet, men da måtte det vært toppfarta det mangler litt på eventuelt, men du får jo 2trins kasse til den.
        Jeg syns midtdiffen ikke funker noe bra under aks. Når den blir lett i trynet sender den alt for mye krefter til fremhjulene og spinner bare enda mer.
        Har prøvd med tykkere olje i diff, men har endt opp med å bestille stiv aksel til midtdiffen. Skal bli artig å se hvordan det funker.
        B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
        Smash shark m/3674
        HPI 4life

        Comment


        • #5
          Originally posted by fjelling View Post
          Du kan jo eventuelt vi gasseren litt da.

          Deletilgangen er dårlig nå grunnet at importøren av tamiya til norge er konk, men Norwegian modellers har lovet meg at de hadde ny leverandør
          før jul i år.

          Jeg har handlet på noe som heter vellrip.com. Tar lang tid, men greie priser og skaffer det meste.
          Den bilen er jo overmotorisert så det holder i utgangspungtet, men da måtte det vært toppfarta det mangler litt på eventuelt, men du får jo 2trins kasse til den.
          Jeg syns midtdiffen ikke funker noe bra under aks. Når den blir lett i trynet sender den alt for mye krefter til fremhjulene og spinner bare enda mer.
          Har prøvd med tykkere olje i diff, men har endt opp med å bestille stiv aksel til midtdiffen. Skal bli artig å se hvordan det funker.
          Har brukt veilrip selv, så ebay er tingen. tar litt tid ja, merket det under oppbyggingen da jeg måtte ha nye deler til clutchn, men har en delebil igjen liggende (fikk tak i to) så skal ha nok deler til å kunne herje litt med denne

          Funker ikke å vri forgasser, meen tror det skal bli bra nå, fått pusset ned de rillene så da tenker jeg problemet blir løst

          Click image for larger version

Name:	2011-10-12 23.25.55.jpg
Views:	1
Size:	33.1 KB
ID:	775512

          Si ifra hvordan den nye midtdiffen funker, vil nok vurdere denne selv!
          Last edited by MaXrius; 12 October 2011, 22:52. Reason: Lastet opp bildet

          Comment


          • #6
            Kan godt skrive det her når jeg har fått montert den.

            Ut ifra bildet så er det kjølekanalene til clutchen du har slipt bort.
            Da vil den sansynligvis bli så varm at spur drevet ditt kommer til å smelte.
            Her er en artikkel om det. Jeg har selv byttet et slikt så jeg veit at det trenger den kjølinga det kan få.

            Monster Trucks - Tamiya Nitrage 5.2 make us Disappointed - Me and two of my friend play our new Nitrage 5.2 on Track few days ago. But all of our three Nitrage also have same problem and make we cannot continue play it. The Gear was broken by the PIN. The plastic gear is not hard enough to holiding it by the PIN. The
            B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
            Smash shark m/3674
            HPI 4life

            Comment


            • #7
              ja er de rillene på den ene siden som har fått seg en puss. Så du mener at det spuret som er festet på samme aksling vil komme til å smelte? Vel får bare prøve å se hvordan det går, det har hvertfall fått nok klaring nå, slik at det ikke bli hull på luftfilterslangen.

              Irriterende at det regner hele tiden i trøndelag, kommer meg ikke ut for å teste/fortsette innkjøringen.

              Comment


              • #8
                Det er fult mulig at det holder, men vær ops på det.
                Det drevet er ikke det sterkeste i utgangspunktet og det sitter bare med en 2mm styrepinne.
                Hvis den pinnen blir varm så skjærer den i drevet som om det var smør.

                Jeg ville hvertfall løsnet clutchen som det står i manualen hvis du ikke har sett det...
                Etter den er dratt til så mye som er mulig så skal den løsnes med 1/4 runde.
                B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                Smash shark m/3674
                HPI 4life

                Comment


                • #9
                  Det var godt du sa, for den er nok nå så tight som den kan bli.. heldigvis ikke kjørt nå med den sånn som den er.
                  Takker !

                  Comment


                  • #10
                    Fikk delene ifra vellrip i går, tok bare 8 dager!
                    Satte inn den sperra og den funket kanon! Bilen blei en helt annen og mye mer overstyrt i forhold til totalt understyrt tidligere.
                    Var akkurat det jeg var ute etter. Den kom med et enveislager på drivleddet som går fremover som gjør at man fortsatt bare har bremser bak. Kommer til å kjøre med det til det lageret ryker også skrur jeg det fast etterpå. Det fulgte også med et forsterket spurgear i settet. Er virkelig å annbefale hvis du er ute etter å bare ha det artig med bilen og ikke driver med racing.

                    Har du fått prøvd den med modifiseringene og den nye motoren?
                    B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                    Smash shark m/3674
                    HPI 4life

                    Comment


                    • #11
                      Tøft hørtes ut som en god investering, blir nok å vurdere til våren ja driver ikke med racing nei, kun moro
                      Har fått kjørt litt i det siste ja, er ganske kaldt ute for tida, men skjønner nå hva du mener med at flywheel clutch'n blir varm, brente fingern på den etter jeg var ferdig med kjøringa. Blir den veldig varm til vanlig også? tenker da at rillene er hele og ikke blitt litt pusset ned.

                      Comment


                      • #12
                        Den blir ganske lett varm ja.
                        Trikset er å få justert den riktig.
                        Den skal ikke slurre når du akser, men den er for å ta opp kreftene som blir når du lander et hopp med godt gasspådrag.
                        B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                        Smash shark m/3674
                        HPI 4life

                        Comment


                        • #13
                          Da tok jeg knekken på pinjongdrevet i bakstillinga.
                          Regner med det kom av monteringa av sperra i midtdiffen.
                          Spørs om jeg ikke kommer til å prøve veldig tykk olje i den gamle diffen i steden.
                          Kjørte du ifra kompisen din da?
                          B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                          Smash shark m/3674
                          HPI 4life

                          Comment


                          • #14
                            Hvor tykk olje tenker du å bruke i bakdiffen? Mulig jeg skal prøve det selv Har faktisk ikke fått testet mot kompissen min, men i år blir det, skal bli morro å se, og se om den holder sammen:P Kompissen min har kjøpt seg en 1/10 gatebil nå også, så blir både herjing på grustak og full fart på asfalt. Fikk starta opp biln etter vintern nå i dag, å fått kjørt gjennom noen tanker, fikk vel frest ut gammle nitrorester fra i fjor..

                            Hvordan går det med nitragen din om dagen fjelling?

                            Comment


                            • #15
                              Nå har jeg 30k i bakdiffen, 100k i midt og 50k fremme. funker helt fint.
                              Min har utslitt motor så bare ståt for øyeblikket. Har ikke prioritert ny motor til den enda.
                              Byttet også dempere etter at jeg brukte opp 6stk av de orginale. Kjøpte demerne som er til RC8b og de er helt råe, men også dyre.
                              Passer ikke rett på, men det får du sikkert til.
                              B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                              Smash shark m/3674
                              HPI 4life

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X