Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny bil i hus. trenger hjelp og tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ny bil i hus. trenger hjelp og tips

    jeg har nå annskaffet meg en cen magnum nx. noen som har noen meninger om denne. pos og neg er ønskelig.

    1 lite spørsmål: jeg har nå kjørt inn bilen på 5 tanker og kjørt 2 tanker utenom. men jeg har ett problem og det er at gassen henger etter jeg har sluppet den på senderen. hva kan være grunnen til dette?

  • #2
    Hei. Hvor stor er opningen på spjellet? Det bør være ca 0.5 cm. Også mulig at lsn er litt rik.
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #3
      spjellet er ca 1mm åpent. lns? er det tomgangs skruen eller snaureskruen på gassern?

      takk for svar?

      Comment


      • #4
        Lsn=Lowspeed needle er den på "tønna"som servoen pusher fram og tilbake

        1mm kan være litt mye....Har du kontrolert at når du slipper gassen så står den "tønna"på nullpunktet?
        Det vil si at når du bremser litt så skal den tønna ikke bevege seg..Ta av luftfilteret for lettere å se nedi gasseren,der ser du tønna,gasseråpningen skal ikke bli mindre når du bremser.

        Det kan variere noe fra motor til motor.Men gasser åpningen skal være ca 0,5-0,6mm.
        Hvis du i dag har ca 1mm og tomgangen henger av den grunn for så etterhvert roe seg ned til ca riktig tomgang.Så skyldes det at Lsn er for rik=for langt ut.

        Hvis du er helt ferdig med innkjøring så kan du begynne å leane Lsn=skru litt inn. (her er det fint hvis HSN er litt rik.
        Da vil sikkert tomgang øke(hvis klaringen fortsatt er 1mm)
        Da justerer litt på tomgang så den roer seg.
        Så kan du gjenta dette til tønna har en klaring på rundt 0,5mm.
        Pass på at du ikke leaner for mye(spesielt hvis motoren er ny)

        Hvis motoren ikke blir varm ved litt hard kjøring og responsen mot topp er dårlig,så kan du skru hsn litt inn(hvis du har satt den rikt)Hvis motoren boger så må hsn ut litt.

        Hvis det er litt kaldt hos deg så ta litt folie,sokk teip eller noe annet rundt kjøletoppen.

        Hvis det hele tiden under pådrag kommer røyk fra potta og motoren responderer bra og faller fort ned til tomgang og tempen holder seg javn og ikke stiger så er du nærme det som er riktig.

        lykke til
        X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
        ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
        hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

        Comment


        • #5
          hjertelig takk for svar. den hang seg ordentlig i går og klinte rett i kant stein så dela spruta. men skal se om jeg ikke får ordnet dette i dag så får vi se om det blir bra

          Comment


          • #6
            Hei. Kan høres ut som om du mister kontakt med bilen. Bruker du 2.4ghz?har du fuelsafe? Bruker du 4 aa batterier eller batteri pakke.? Har du batteri bryter? Mange spørsmål flere av disse tingene kan spille inn hvis gassen henger seg av og til. Mange kutter ut bryteren da de lett blir dårlige. Fuelsafe gjør at servoen går tilbake til ett gitt punkt. Feks til brems når sender ikke har kontakt. Som dårlig batteri og utenfor rekkevidde. Ikke hvis motager er tom for strøm.
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #7
              hei ja
              da har jeg reparert bilen. stilt inn etter hva du skreiv i forrigje. nå reagerer den som den skal på kontrollen. når bilen er innafor ca 20-30m. men så fort jeg overstiger ca 20-30m da stikker den. noe som skjedde to ganger i stad også når jeg var ute og kjørte. så nå sitter jeg med ødelagt bil igjen:P HAHA dyrt detta her gitt:P

              radio er 2.4ghz ja.
              nei har ikke fuelsafe.
              har 4x aa bat ja. bat bryter? er en hoverbryter på bilen ja, hvis det var den du mente?
              jeg har ca 9,8-10.1v ifølge det som står på senderen.

              Comment


              • #8
                Hei. Vil anbefale at du tar teip rundt batteri og holder. De har en tendens Til å løsne når man kjører i humper. Men best å kjøpe en batteri pakke. Det var den bryteren jeg tenkte på ja. De har en tendens til å fuske. Men Er batteriet i bilen din dårlig? Tenkte på rekkevidden 30m er jo dårlig. Er antennene dine hele og strekt ut? Er det nytt? Hvis det er nytt og det funker 30m så må du reklamere. Og gjerne kreve å få refundert noe av delene som gikk istykker som følge av defekt sender motager.
                X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                Comment


                • #9
                  da skal jeg invistere i en bat pakke trur jeg
                  bateriene var nye når jeg puttet dem inn ved kjøp av bilen. så kontrollen har vel kanskje vært på 2-3 timer siden bateriene blei satt inn. så skal ikke være dårlig strøm på dem allerede håper je:P
                  antennen på bilen var rett og strekt ordentlig før den stakk av første gangen. så er den bøyd på tre steder.

                  Comment


                  • #10
                    hva med batteriene i bilen til motageren?Er de brukt ca 3 timer også? prøv å bytte dem....
                    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                    Comment


                    • #11
                      ja stemmer det dem er også ca brukt i 3 timer. kan prøve og bytte dem og se hva som skjer da. litt kjedelig om den skal stikke av igjen alikevel men. shit happens:P

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X