Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med innstillinger på motor (kyosho inferno st)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vapor 28
    replied
    høres ut som tomgang idle skruen er litt for høy,langt inn.Og mulig LSN er litt langt inn.

    Ta av luftfilteret og se ned på opningen den bør være rundt 0,5-1mm.Hvis din er over eller nesten 1mm ville jeg prøvd å få den ned til rundt o,6(jeg kjenner ikke denne motoren)Og når du bremser bilen skal ikke denne opningen bli mindre enn det du har stilt den til.Da vil du kvele motoren.
    Hvis den fortsatt ruser opp etter dette så må LSN den skrua på slide tønna som gasstaget til servoen er festa på..justeres litt rikere,da vil den roe seg ned.
    Hvis den dauer ut så må du muligens skru den inn,det kan også være ett tegn på at HSN den på toppen av gasseren som kan være litt rik,men tror ikke det er tilfellet her.

    Husk at når du justerer toppen så skal den ikke hyle av gårde når turtallet blir høyt.

    Det som er spennende med nitro her i norges ustabile vær er at du må/kan justere en motor opp til flere ganger om dagen.

    og motor temp kan være vanskelig for en nybegynner i kalle norge.

    Her kan man ta en runde med teip i toppen for å holde bedre på varmen.Om du trenger det kommer ann på utetemp og justering av motor fuel åssen du kjører osv..

    svar på posten din hvis du får det til eller ikke

    Leave a comment:


  • Problemer med innstillinger på motor (kyosho inferno st)

    Hei!

    Når eg starter opp bilen med hjula over bakken, so begynne bilen å øke turtallet heilt vilt. Er ca 2 veker sia eg kjørte den sist og da var den perfect tuna. Men no skjønna eg ikkja ka so har skjedd. Har og porblem med at når eg stoppa bilen og bremsa so begynne den å gå av seg sjøl, og den dør ut etter ei lita stund på tomgang. Noken som har tips?

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X