Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp ! losi eight-t vil ikke fyre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp ! losi eight-t vil ikke fyre

    hei, kjøpte nylig en losi eight som trengte ny startsnor, bytta denna, men hvis man strammer de fire skruene så vil ikke snora gå tilbake igjen, så nå sitter den løst slik at den går tilbake, er dette en slags justering ellr no ?

    og pluggen gløder, nitro i slangene og alt, men den vil ikke fyre, har dratt og dratt og dratt, men den tenner liksom ikke, noen ideer ? kansi at den har stått stille i nesten 2 år før jeg kjøpte den, har helt på ny nitro.
    Sakura zero-s Drifter
    Team Losi eight-t
    HPI Trophy Flux

  • #2
    Originally posted by PellizZ View Post
    hei, kjøpte nylig en losi eight som trengte ny startsnor, bytta denna, men hvis man strammer de fire skruene så vil ikke snora gå tilbake igjen, så nå sitter den løst slik at den går tilbake, er dette en slags justering ellr no ?

    og pluggen gløder, nitro i slangene og alt, men den vil ikke fyre, har dratt og dratt og dratt, men den tenner liksom ikke, noen ideer ? kansi at den har stått stille i nesten 2 år før jeg kjøpte den, har helt på ny nitro.
    Virker som at du ikke har fått snella ordentlig på plass muligens?
    Er den nye snora di lik tykkelse etc?

    Ettersom du har ny fuel og pluggen gløder kan det muligens være gassern din som ikke er helt frisk lengre.
    Ta opp og rens (sjekk pakninger), men har du justert gasser'n til fabrikkinnstillinger? Gjør dette først og prøv etter at du har fått startsnora di å virke igjen.
    Sjekk opp dette og sett i ny plugg iallefall. Sjekk om det ikke er møkk og skit i tanken og fuel-slanger etc.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Originally posted by hugin_q3 View Post
      Virker som at du ikke har fått snella ordentlig på plass muligens?
      Er den nye snora di lik tykkelse etc?

      Ettersom du har ny fuel og pluggen gløder kan det muligens være gassern din som ikke er helt frisk lengre.
      Ta opp og rens (sjekk pakninger), men har du justert gasser'n til fabrikkinnstillinger? Gjør dette først og prøv etter at du har fått startsnora di å virke igjen.
      Sjekk opp dette og sett i ny plugg iallefall. Sjekk om det ikke er møkk og skit i tanken og fuel-slanger etc.
      snella er helt lik som den forrige, den sitter ordentlig nedi. Skal prøve å rene gassern og systemet og se om det blir en forbedring
      Sakura zero-s Drifter
      Team Losi eight-t
      HPI Trophy Flux

      Comment


      • #4
        Gløder alle viklingene på pluggen?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Samen View Post
          Gløder alle viklingene på pluggen?

          ja, men den er svakere nederst
          Sakura zero-s Drifter
          Team Losi eight-t
          HPI Trophy Flux

          Comment


          • #6
            da fyran, men nå fikk jeg et annet problem, i det den fyrte så att jeg den ned på bakken og ga gass og det virka, så svingte jeg så klikka hele systemet, svingen låste seg og gassen på bånn. og kontrollen reagerte ikke. så jeg bytte ut motakeren og kontrollen med en jeg veit virka, men samme problemet.
            Sakura zero-s Drifter
            Team Losi eight-t
            HPI Trophy Flux

            Comment


            • #7
              Dårlig mottakerbatteri.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Samen View Post
                Dårlig mottakerbatteri.
                full lada
                Sakura zero-s Drifter
                Team Losi eight-t
                HPI Trophy Flux

                Comment


                • #9
                  Prøv annet batteri eller annen servo.

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du har fulle batterier i både sender og mottager kan du jo binde opp igjen for å være på den sikre siden.
                    Sjekk alle koblinger, ta de ut og bruk litt elektrospray på de.
                    Sjekk om linker etc går fritt og ikke binder i noe, fiks og smør opp om nødvendig.
                    Fungere ingenting av dette så ville jeg sett om en annen mottager kan løse problemet, men tror det er unødvendig.
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      hei, har prøvd alt dette, prøvd med 3 forksjellige radioer og mottakere men den kødder fortsatt. Tror jeg muligens konverterer den til børsteløs så jeg kan bruke den hjemme, har noen drittsekker av noen naboer som ikke tåler bråk.

                      Men har noen noen erfaringer med disse ? ang kvalitet osv
                      Last edited by PellizZ; 27 December 2012, 19:10.
                      Sakura zero-s Drifter
                      Team Losi eight-t
                      HPI Trophy Flux

                      Comment


                      • #12
                        Prøvd annet batteri og annen servo som foreslått? 3 forskjellige radioer og mottakere eliminerer bare seg selv som årsak.

                        Det er bra chassis, og både tekno og Losi tilbyr konverteringskit.

                        Comment


                        • #13
                          jepp, prøvd med reciever packs, og vanlige 4xaa holdere. prøvd med 2 servoer, hakke peil om hva detta er. men jeg har bestilt alt nytt til den nå. ny kontroll, servoer, batteripakker. hvi den ikke funker etter det så gir jeg opp
                          Sakura zero-s Drifter
                          Team Losi eight-t
                          HPI Trophy Flux

                          Comment


                          • #14
                            Gjerne sleng meg en PM hvis du ender opp med å selge den unna billig igjen

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X