Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av servoer?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefaling av servoer?

    Hei!

    Er det noen som har noen erfaring med disse servoene, eventuelt noen å anbefale?
    Skal i en RC8T!

    http://www.amain.com/product_info.ph...tal-Gear-Servo (ProTek R/C 100SS Standard Digital "Super Speed" Metal Gear Servo)

    http://www.amain.com/product_info.ph...tal-Gear-Servo (ProTek R/C 100T Standard Digital "High Torque" Metal Gear Servo)

    http://mustit.no/shop/radio-og-tilbehoer/servo/?com=37 (Savox SA-1258TG Super Speed Titanium Gear Digital)

    http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=18836 (JR DS8915 High Speed 12kg 0.09sek)
    TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

  • #2
    Hei BlackMamba,

    Personlig har jeg god erfaring med Savox. De er presise, bygget på rene høykvalitets materialer, med anstendig Japansk elektronikk og godt priset.

    Jeg bruker

    Savox SC-1256TG (0.15, 20Kg, Titanium Geared, Coreless) - Styring (650Kr) Link, Elefun
    Savox SC-1258TG (0.08, 12Kg, Titanium Geared, Coreless) - Gass/Brems (540Kr) Link, Elefun


    I min HPI Trophy 3.5 buggy. Det gir god ytelse og veldig presis styring. Personlig syntes jeg 1258TG'en jeg bruker for gass/brems er litt for rask, så jeg har trikset litt rundt for å senke farten på'n litt. Det kan enkelt gjøres med de gode computer radioene.

    Prisen er god, ytelsen og kvaliteten er høy, merket er anerkjent i flere RC grener og det er få misfornøyde kunder ifølge mine observasjoner.

    Kombinasjonen jeg bruker koster tilsammen ca 1200Kr eks frakt. De to første du listet: 50$+50$ + 20$ frakt + 25% import-moms på produktverdi + postavgift for frakt fra tollstasjon = ca 1000Kr. Da med utenlandsk garanti og utenlandsk selger å reklamere til hvis noe skulle gå rett vest.


    Håper min mening er til nytte,

    Mvh,

    Adrian Sandnes
    MrRcLover
    HPI Trophy buggy - HPI Savage 4.6 - HPI Savage Flux - Team Losi Speed-T x2 - Blade 400 - Blade MSR - ProBoat Impulse 32 V2 - Nettop igang med RC igjen etter en lang inaktiv periode (20.6.14)

    Comment


    • #3
      Hei!

      Meget informativt og godt innlegg!
      Det blir Savox. Det er fler som sier det samme som deg: høy ytelse, god holdbarhet og kvalitet. Jeg er så heldig at en kollega skal "over there" til uka, så han skal få plukke med seg et par derfra
      TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

      Comment


      • #4
        Originally posted by BlackMamba View Post
        Hei!

        Meget informativt og godt innlegg!
        Det blir Savox. Det er fler som sier det samme som deg: høy ytelse, god holdbarhet og kvalitet. Jeg er så heldig at en kollega skal "over there" til uka, så han skal få plukke med seg et par derfra
        Ah, kult
        Skal nok ned dit jeg og snart. Merkelig men fint og overdådig land.
        HPI Trophy buggy - HPI Savage 4.6 - HPI Savage Flux - Team Losi Speed-T x2 - Blade 400 - Blade MSR - ProBoat Impulse 32 V2 - Nettop igang med RC igjen etter en lang inaktiv periode (20.6.14)

        Comment


        • #5
          Savox er gode, men kjent for å trekke veldig mye strøm når de belastes hardt. Dette kan medføre at esc kutter. Kanskje ikke det store problemet i en slik bil da..

          Jeg er veldig begeistret for Hitec. De ligger i samme løypa som Savox prismessig.

          Du bør studere specs grundig på Savox. Noen av deres high voltage servoer bør ha 7.4V for å dra godt. På 6V, som din esc med stor sannsynlighet gir, har de betydelig redusert kraft.
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            Originally posted by Odd-M View Post
            Savox er gode, men kjent for å trekke veldig mye strøm når de belastes hardt. Dette kan medføre at esc kutter. Kanskje ikke det store problemet i en slik bil da...
            Naturligvis, coreless fører til høyere strømbruk men også smoothere rotasjon og kraft. Også mer backlash i kretsene pga Lenz lov. Med 2 servoer og ESC, altså enten dobble styreservoer eller motor for framdrift og en servo for brems eller en servo for styring og en for girkasse, skal det mye til for å overlaste BEC'en. De fleste har 2A continuous minimum.

            Originally posted by Odd-M View Post
            Jeg er veldig begeistret for Hitec. De ligger i samme løypa som Savox prismessig.
            ... Les hva han skrev først :P


            Skal brukes i RC8T (Nitro), og alle servoene han listet er 4,8-6V servoer, altså skal de inn i ett system med mottaker drevet av 4,8V eller 6V batteri.



            Originally posted by Odd-M View Post
            Du bør studere specs grundig på Savox. Noen av deres high voltage servoer bør ha 7.4V for å dra godt. På 6V, som din esc med stor sannsynlighet gir, har de betydelig redusert kraft.
            Det er HV (High Voltage) modellene som er laget for 7,4v Li-Po men som også kan brukes med lavere Ni-xx spenning. De er altså ikke laget for primær operasjon med spenninger under 7,4V men har muligheten for det.
            HPI Trophy buggy - HPI Savage 4.6 - HPI Savage Flux - Team Losi Speed-T x2 - Blade 400 - Blade MSR - ProBoat Impulse 32 V2 - Nettop igang med RC igjen etter en lang inaktiv periode (20.6.14)

            Comment


            • #7
              Hvis du sammenligner specs på servoer så har Savox høyere strømtrekk på maks kraft enn de fleste andre med samme styrke og hastighet. På crawlere der man typisk bruker de sterkeste er dette et reelt problem. Jeg har servoer som er betydelig sterkere enn de som er nevnt over her og de trenger en ekstern strømforsyning (BEC) for å fungere.

              Angående penning inn så er det ESC som bestemmer hvor mye servoen får, hvis den er koblet normalt. De fleste ESC gir 6V og maks 2-3A ut til mottaker, dvs. at du kan plugge til et 6S på 22.2V uten at du får noe som helst mer kraft ut til servoen. En Savox 1256TG mener jeg er oppgitt med 4 eller 5A strøm med stall tourqe (maks kraft). Da overbelaster du ESC og den får såkalt "brown out". Over tid blir den ødelagt.

              Løsningen er da å koble den over BEC, eller velge en servo som er like sterk men har lavere strømtrekk.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #8
                Det er forresten mange flere enn Savox som har coreless motor i noen av sine modeller. Ikke misforstå meg her, Savox er knallgode servoer og jeg kjører en low profile 1251TG i drifteren. Men de er strømhungrige om man sammenligner kg og hastighet med andre.
                Sansynligvis går dette bare godt i den truggyen.

                Skal jeg anbefale en sterk, rask og "rimelig" Hitec 7954SH. 24 kg på 6V og tåler mye! 795,- over disk her hjemme, $80 over dammen.
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • #9
                  Bais, dette er nitro ja. Les først og skriv etterpå.... heheheh

                  Se bort fra alle mine kommentarer vedrørende spenning og esc i dette tilfellet
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Odd-M View Post
                    Bais, dette er nitro ja. Les først og skriv etterpå.... heheheh

                    Se bort fra alle mine kommentarer vedrørende spenning og esc i dette tilfellet
                    Hehehe

                    4-5A stall torque høres litt mye ut. Men det er coreless og drevet lett så jeg kan forestille meg noe i nærheten. Skal prøve å koble opp ett amp-meter mellom servo/strømkilde å se litt på tallene, den dag jeg får somlet meg til det
                    HPI Trophy buggy - HPI Savage 4.6 - HPI Savage Flux - Team Losi Speed-T x2 - Blade 400 - Blade MSR - ProBoat Impulse 32 V2 - Nettop igang med RC igjen etter en lang inaktiv periode (20.6.14)

                    Comment


                    • #11
                      Rundt 4A stall er helt normalt for en god 1/10 og 1/8 servo, 8A på storskala. At interne BECer ikke takler styreservoer er også normalt, spesielt når en god BL motor krever sitt samtidig med enorme pulstrekk. Uten tvil best å kjøre de på dedikert BEC direkte fra batteri ved mulighet, da kan du også våkne de med 7.4V og samtidig senke A trekket. På nitro er det kanskje mest praktisk med en god 6V. Har bestilt 7955TG selv til ny truggy.

                      Nå er jo kun radio og 2 servo alene på batteriet på en nitro, så de kan bare forsyne seg.

                      Bare artig å prøve seg på nye servoer. Har selv lyst å få testet Solar D772 som jeg har lest mye positivt om, tror det var frakta som gjorde at jeg ikke har prøvd de enda. Ikke noe å si på prisen på selve servoen.
                      http://www.hobbypartz.com/33p-solarservo-d772.html

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Corvinus View Post
                        Rundt 4A stall er helt normalt for en god 1/10 og 1/8 servo, 8A på storskala. At interne BECer ikke takler styreservoer er også normalt, spesielt når en god BL motor krever sitt samtidig med enorme pulstrekk. Uten tvil best å kjøre de på dedikert BEC direkte fra batteri ved mulighet, da kan du også våkne de med 7.4V og samtidig senke A trekket. På nitro er det kanskje mest praktisk med en god 6V. Har bestilt 7955TG selv til ny truggy.

                        Nå er jo kun radio og 2 servo alene på batteriet på en nitro, så de kan bare forsyne seg.

                        Bare artig å prøve seg på nye servoer. Har selv lyst å få testet Solar D772 som jeg har lest mye positivt om, tror det var frakta som gjorde at jeg ikke har prøvd de enda. Ikke noe å si på prisen på selve servoen.
                        http://www.hobbypartz.com/33p-solarservo-d772.html
                        Interessant, jeg er på utkikk etter en 30+Kg til min Savage Flux, men har ikke akkurat lyst til å bruke mer enn en tusenlapp på en Savox + 7,4V 5A bec eller å prøve noe av disse typiske Kinesiske modellene fra Hobbyking.
                        HPI Trophy buggy - HPI Savage 4.6 - HPI Savage Flux - Team Losi Speed-T x2 - Blade 400 - Blade MSR - ProBoat Impulse 32 V2 - Nettop igang med RC igjen etter en lang inaktiv periode (20.6.14)

                        Comment

                        Working...
                        X