Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av servoer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefaling av servoer?

    Hei!

    Er det noen som har noen erfaring med disse servoene, eventuelt noen å anbefale?
    Skal i en RC8T!

    http://www.amain.com/product_info.ph...tal-Gear-Servo (ProTek R/C 100SS Standard Digital "Super Speed" Metal Gear Servo)

    http://www.amain.com/product_info.ph...tal-Gear-Servo (ProTek R/C 100T Standard Digital "High Torque" Metal Gear Servo)

    http://mustit.no/shop/radio-og-tilbehoer/servo/?com=37 (Savox SA-1258TG Super Speed Titanium Gear Digital)

    http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=18836 (JR DS8915 High Speed 12kg 0.09sek)
    TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

  • #2
    Hei!

    Meget informativt og godt innlegg!
    Det blir Savox. Det er fler som sier det samme som deg: høy ytelse, god holdbarhet og kvalitet. Jeg er så heldig at en kollega skal "over there" til uka, så han skal få plukke med seg et par derfra
    TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

    Comment


    • #3
      Savox er gode, men kjent for å trekke veldig mye strøm når de belastes hardt. Dette kan medføre at esc kutter. Kanskje ikke det store problemet i en slik bil da..

      Jeg er veldig begeistret for Hitec. De ligger i samme løypa som Savox prismessig.

      Du bør studere specs grundig på Savox. Noen av deres high voltage servoer bør ha 7.4V for å dra godt. På 6V, som din esc med stor sannsynlighet gir, har de betydelig redusert kraft.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Hvis du sammenligner specs på servoer så har Savox høyere strømtrekk på maks kraft enn de fleste andre med samme styrke og hastighet. På crawlere der man typisk bruker de sterkeste er dette et reelt problem. Jeg har servoer som er betydelig sterkere enn de som er nevnt over her og de trenger en ekstern strømforsyning (BEC) for å fungere.

        Angående penning inn så er det ESC som bestemmer hvor mye servoen får, hvis den er koblet normalt. De fleste ESC gir 6V og maks 2-3A ut til mottaker, dvs. at du kan plugge til et 6S på 22.2V uten at du får noe som helst mer kraft ut til servoen. En Savox 1256TG mener jeg er oppgitt med 4 eller 5A strøm med stall tourqe (maks kraft). Da overbelaster du ESC og den får såkalt "brown out". Over tid blir den ødelagt.

        Løsningen er da å koble den over BEC, eller velge en servo som er like sterk men har lavere strømtrekk.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Det er forresten mange flere enn Savox som har coreless motor i noen av sine modeller. Ikke misforstå meg her, Savox er knallgode servoer og jeg kjører en low profile 1251TG i drifteren. Men de er strømhungrige om man sammenligner kg og hastighet med andre.
          Sansynligvis går dette bare godt i den truggyen.

          Skal jeg anbefale en sterk, rask og "rimelig" Hitec 7954SH. 24 kg på 6V og tåler mye! 795,- over disk her hjemme, $80 over dammen.
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            Bais, dette er nitro ja. Les først og skriv etterpå.... heheheh

            Se bort fra alle mine kommentarer vedrørende spenning og esc i dette tilfellet
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #7
              Rundt 4A stall er helt normalt for en god 1/10 og 1/8 servo, 8A på storskala. At interne BECer ikke takler styreservoer er også normalt, spesielt når en god BL motor krever sitt samtidig med enorme pulstrekk. Uten tvil best å kjøre de på dedikert BEC direkte fra batteri ved mulighet, da kan du også våkne de med 7.4V og samtidig senke A trekket. På nitro er det kanskje mest praktisk med en god 6V. Har bestilt 7955TG selv til ny truggy.

              Nå er jo kun radio og 2 servo alene på batteriet på en nitro, så de kan bare forsyne seg.

              Bare artig å prøve seg på nye servoer. Har selv lyst å få testet Solar D772 som jeg har lest mye positivt om, tror det var frakta som gjorde at jeg ikke har prøvd de enda. Ikke noe å si på prisen på selve servoen.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X