Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken trimpotte, til HPI Baja 5b?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken trimpotte, til HPI Baja 5b?

    Lurte bare på hvilken av disse to trimpottene jeg burde kjøpe.
    HPI tuned pipe:Pris ca 1000,-
    Jetpro V2 :Pris ca 2100,-

    Har veldig lyst på Jetpro V2, fordi jeg syns den ser veldig bra ut, og passer veldig godt til bilen.


    Fant en liste her som viste hvor mye effekt de forskjellige pottene gir, og i føge den listen så var den trimpotta fra Hpi bedre.

    Er det noen som har prøvd begge pottene, og kan si om dette stemmer?

    Er trimpotten fra HPI bedre enn Jetpro V2.

    Syns det er litt rart at en potte til over 2000 kr skulle være dåligere enn en til 1000kr.

    Vil bare sjekke opp dette før jeg bruker over 2000kr på en dum trimpotte.

    Takk!
    LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

  • #2
    send PM melding til The Bajanic. Er vel han som er forskeren på dette området her
    Hpi Baja "Shorty"
    Mini z Awd

    Comment


    • #3
      Hvilken motor har du? Stock 23cc eller noe annet. Kjøp ikke Hpi pipa, den har lett for å knekke. Enig med deg at v2 ser bra ut på bilen, men dette er en toppend pipe som ikke gir deg så mye i starten. Hvis ikke støynivå er noe tema og det er en bakmontert pipe du vil ha, ville jeg gått for dominatorpipa.
      Robert Birkevaag 71 mod
      Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

      Comment


      • #4
        det er utformingen på potta som gir effekten ikke pris lappen.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • #5
          TGN potta er ganske heftig også, så er det en vanvittig RÅ lyd av den.

          Comment


          • #6
            Om prisen er et tema kan x-can være et alternativ.
            TGN og Dominator er heftige saker.
            Jeg ville uansett ikke gått for hverken HPI eller Jetpro V2.
            sigpic
            HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

            Comment


            • #7
              Hva med GBE End Bleed?
              Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
              Radio: Spektrum DX8

              Comment


              • #8
                Jeg kjører med Mielke sidemount på min(std 26), og den funker knall. Omtrent samme støynivå som std. potte på den, bare litt grommere.
                Vannvittig stor forskjell på bunndraget, iforhold til std. eksos.
                Ifølge mitt syn, er den helt knall på topp også.
                Ble som en ny motor etter jeg begynte å bruke Mielke potta:

                Men nå har ikke jeg prøvd noe annet en std eksos og Hpi trimpotte da.

                Hpi potta tok jeg fort av igjen pga vannvittig høy lyd, lyden skjærer i ørene når du kjører ifra deg, selv om bilen er et godt stykke unna... Men det er min mening om Hpi potta.
                FLY FLY FLY!!!

                Comment


                • #9
                  Jeg har bakmontert Dominator, synes den ser bra ut, virker som det er skjermet for de verste påkjnningene.
                  Har ikke fått testet den skikkelig enda, pga. en jævla masse snø og is!!
                  OTteknikk.com

                  Comment


                  • #10
                    Takk for rådene deres. Har bestemmt meg for å kjøpe Jetpro V2. Motoren min er en stock 23cc, og jeg veit at denne potten er kanskje ikke det beste valget for denne motoren.
                    Pga at slik som The Bajanic sier:"dette er en toppend pipe som ikke gir deg så mye i starten"
                    Det gjør ingenting, for jeg er egentlig fornøyd slik bilen er i dag(stock). Men ville bare øke effekten litt og samtidig ha noe som ser bra ut på bilen og høres bedre enn den standar potta. JP V2 potta kommer også med lyddemper så det var jo også en av grunnene at jeg valgte den.
                    Pratet faktisk med en de på rc-racing.no og han ga meg gode råd om hva jeg burde gjøre motoren og hvilken potte jeg burde velge. Han mente at jeg burde gå for den Jetpro V3 siden den gir litt mer i starten og motoren er kun 23cc, men den kom uten lyddemper og JP V2 syns jeg ser bedre ut. Den 23cc motoren er jo turtallsvillig, og siden JP V2 er en toppend pipe så er ikke valget mitt så gærnt. Det blir sikkert bedre enn den standar potta som er på bilen uansett hva jeg velger. Jeg spurte han fra rc-racing.no om han kunne skaffe den DDM Dominator potta som mange her skryter så veldig av, men han sa at hvis høy lyd/støy var et problem så skulle jeg holde meg langt unna den Dominator potta, den skal vist bråke noe helt JÆVLIG.

                    Skal nok bestille den Jetpro V2 potta snart eller til sommeren fra rc-racing.no
                    LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                    Comment


                    • #11
                      DDM Dominator

                      Snart sommer gutter Skal som sagt kjøpe en trimpotte til Bajan min(23cc motor). Men klarer ikke helt å bestemme meg. Valget står mellom to potter.

                      JetPro V2:
                      Fordeler:-Ser veldig bra ut
                      -Har Lyddemper
                      -Gir høy toppfart


                      Ulemper:-Toppend pipe som ikke gir deg så mye i starten

                      DDM Dominator:
                      Fordeler:-Ser også veldig bra ut
                      -Bra akselerasjon
                      -Sikkert bra nok toppfart

                      Ulemper:-Vannvittig høy lyd (Har jeg hørt fra andre)

                      Har kikket og lest mye på nettetom begge pipene og har fått det inntrykket at alle syns Dominator Pipa er utrolig bra, men bråker kanskje litt mye. Dette er sikkert smak og behag. Selv så syns jeg at en trimpotte
                      skal bråke litt.

                      Har ikke hørt noen av disse to pottene i virkeligheten, men leste et sted at Dominator potta har blitt målt til 103dB. Det eneste jeg har hjemme som jeg kan sammenligne lydnivået med er en RYOBI 30cc kantklipper. På den står det 110dB. Så jeg fyrte opp den i går og kjørte motoren på full gass, bråker litt, men ikke så høyt at det plager meg, og den var jo ved siden av meg. Skal ikke si for sikkert at det med 103dB er riktig, men jeg tror det er mye høyere.

                      Har noen av dere andre eksempler(ting) som bråker like mye som Dominator potta?

                      Jeg pratet med en fra rc-racing.no og spurte om han kunne skaffe dominator potta til meg. Men han mente at den ikke var noe bra og ville ikke ta den inn pga det. Blir litt forvirret. At han som driver med dette ikke syns den var bra, mens alle andre sier at den er veldig bra????
                      LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                      Comment


                      • #12
                        Om lyd ikke er et tema kan jeg på det varmeste anbefale dominator. At egon ikke tar den inn, er hans problem. Jeg kjørte med den potta på 23cc i over et år, sykt bra bunn og et voldsomt kick fra mid til topp.
                        Her er en film fra første gangen jeg prøvde min dom/23cc. Ikke tunet helt enda men den viser litt av hva pipa gjør for den lille motoren.
                        sigpic
                        HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                        Comment


                        • #13
                          Hvis du går for Mielke sidepipe, så kan jeg love deg du blir fornøyd med den også. Omtrent samme lydnivå som standardpotta, men helt andre ytelser. Motoren får et bra bunndrag og en bra topp. Hvis du bestiller fra DDM, blir det ca 1400 med frakt og moms...
                          FLY FLY FLY!!!

                          Comment


                          • #14
                            Enig i det, Mielke er vel den "roligste" pipa som er å få.
                            Har sett den i aksjon mang en gang og også denne funker bra som juling.
                            sigpic
                            HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                            Comment


                            • #15
                              DDM Dominator

                              Takk for det.
                              Da tror jeg skal gå for DDM Dominator pipa.
                              Trimpotte er jo en Trimpotte og de skal bråke litt

                              Har aldri betalt med kort over nettet til utenlandske butikker. Så jeg er ikke
                              helt sikker på hvordan dette gjøre, og har ikke så veldig lyst til det, for å være helt ærlig.

                              Hvis det er noen i Vestfold eller helst Larvik, Sandefjord, Tønsberg som
                              kan skaffe dette for meg ta kontakt. Jeg betaler for "tjensten", men må først vite hvor mye varene vil koste meg.
                              Dette er til Baja 5b:
                              -DDM Dominator
                              -Outerwears Pull Start Cover
                              -Outerwears Air Pre-Filter
                              -Outerwears Shockwears


                              -Tennplugger NGK CMR7H 5stk(kanskje)
                              LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X