Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bajakloner Oppsummering - King Motor Baja / Kudaki Baja etc...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    som Beemerworld er jeg enig, det er mye bedre med en original, enn klone. og som Josruu sier at det bare er å kjøpe HPI deler når delene på KM blir ødelagt, da tenker jeg at da skulle jeg nok bare lagt til 4000,- ekstra å heller kjøpt en hpi baja med en gang.

    Samboeren min kjøpte en hpi baja 5T og hun har ikke hatt noe problemer med den, kun bytte av en plugg under innkjøring! vi har ikke kunnet kjørt sammen rett og slett for at det hele tiden har skjedd noe med min KM, først gikk forhjulet av hele tiden, så røyk startsnora, så røyk servoen, så røyk chassiet.... Da er det bedre å spare penger å heller bruke de på originalen!

    Men selvfølgelig det er vær sin smak og behag, men jeg personlig og samboeren min mener HPI er det beste!
    Hei, Jannicke & Hans Gunnar fra Lier, og driver med Hpi Baja
    han hadde en KM Baja T1000, Men Skal kjøpe seg en Hpi Baja 5B V2.0. Og Jeg er stolt eier av en Hpi Baja 5T.

    Comment


    • #17
      KM bajan min er full alu og har tålt veldig mange harde kollisjoner uten at det har skjedd noe med den.Jeg har sprukket en felg etter og ha kjørt i en bygning på tett ved full gass og det tror jeg helle rikke en hpi felg hadde tålt.
      Skal man kjøpe en hpi SS med trim potte og full alu snakker vi vel fort mellom 10 - 14 tuesn og det er faktsik 3 KM baja.
      Og for noe man har gitt 5k for behøver man heller ikke være så redd for og herje litt med.
      Vi er 5 stk som har km bajaer der jeg bor og ingen har opplevd at alt detter fra hverandre.Det har hendt at det har knekt ei bru men med slik kjøring disse blir brukt til så er ikke det rart.Det har røket 3 gass servoer på de tilsammen og en gasservo koster ikke akurat mange kronene på ebay.
      Personlig mener jeg det blir for dumt og kalle slikt styggedom når det egentlig er hpi som er styggedommen, som tar godt over dobbelt betalt for noe som er litt bedre, men ikke mye.De selger tross alt reservedeler de også.

      Og for og spore litt inn på noe annet, en annen kompis har en FG monstertruck 4x4 til 13k og den er LANGT fra feilfri.han er med oss og kjører og har sagt at handde han visst om KM når han kjøpte FG hadde valget vært enkelt.

      Tilbake til KM, det sier seg jo selv at på en eller annen plass har de spart inn penger for og kunne selge de så billig så litt skruing må man regne med men i følge folk som har hpi så skjer det visst mye rart der også ved herjin i grustak osv.
      Og personlig så mener jeg at 5k er lite og betale for og kunne dra ut og ha det morro uten og være redd for at hyllepynten til 10-15k skal gå i stykker ved neste hopp eller sladd.Men, hver sin mening om dette.Men så det er sagt, det er ikke umulig jeg selv kjøper 'HPI neste gang.Men ikke pga at det skal være så veldig mye bedre og langt ifra for og støtte opp orginalen.

      Comment


      • #18
        1. eng original baja trenger ikke full alu for og fungere.. originale plastikken funker kjempebra.

        2. hyllepynt til 10-15 k ???? bilen er passert laaaaangt over 15k... og jeg kjører den som om jeg har stjælt den...

        3. i mine øyne.. og dette er det mye uenighet om.... fg er masseprodusert søppel somikke eier kjøreegenskaper .. baktungt og 0 styring...


        men det er sant som du sier ....... smaken er som baken.........................delt....
        mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

        Comment


        • #19
          Jeg kjørte min 5T i et grus tak og da jeg skulle kjøre den nedover igjen så fikk jeg kjørt på et lite hopp og den ble slengt kast i kast nedover..... MERK: ingenting røyk eller knekte! Typen min kjørte på en slette og plutselig så vi bare forhjulet rullet avgårde... vi kunne ikke annet enn å le og jeg måtte bare si at du skulle hørt på meg og heller spytta 4000 ekstra inn i en bil og kjøpt HPI haha... trur aldri vi har ledd så godt før hehe... FG har jeg ikke hatt før så der kan jeg ikke utale meg, men det jeg har hørt av andre er at det er bedritent det også hehe
          Hei, Jannicke & Hans Gunnar fra Lier, og driver med Hpi Baja
          han hadde en KM Baja T1000, Men Skal kjøpe seg en Hpi Baja 5B V2.0. Og Jeg er stolt eier av en Hpi Baja 5T.

          Comment


          • #20
            Må nu flire litt
            Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

            Comment


            • #21
              Kansje grunnen til at forhjulet datt av var at det ikke var skikkelig tilskrudd kansje?
              Legger ved en link så kan dere se litt av hvordan vi bruker de og til info,ingenting ble ødelagt på bilene.



              En av oss knakk den ene brua her om dagen og inni bruddet var det en liten luftboble i plasten som sikkert gjorde at det var derfor den knakk der.
              Men så lenge det knekker ei bru av og til bare og de koster godt under 100 lappen på ebay så er det helt greit for meg.Kom ikke her og si at bruene ikke knekker på hpi!
              Hadde hpi savage i fjor sommer og fy feite faen så mye skruing det var på de, de tålte ingenting før det knakk bruer,fjører,drivverk,Vi skrudde mer enn vi kjørte hver eneste uke.Derfor gikk vi til innkjøp av LS biler og tenkte vi skulle prøve en klone og se om det var like mye skruing der som på nitro.Noe det har vært LAAAAAANGt unna.

              Comment


              • #22
                Det var godt nok skrudd på, det som løsnet var hjullageret. ser du skriver at bruene knekker på hpi savage.. ja greit nok det, jeg har aldri opplevd det på hpi baja.
                Hei, Jannicke & Hans Gunnar fra Lier, og driver med Hpi Baja
                han hadde en KM Baja T1000, Men Skal kjøpe seg en Hpi Baja 5B V2.0. Og Jeg er stolt eier av en Hpi Baja 5T.

                Comment


                • #23
                  Demperne på km ser jo helt ræva ut, hopper og spretter. virker ikke som de sluker ugjevnheter så bra heller.
                  Men til km forsvar ang hjulet som løsnet, så er det vanlig på hpi også at c klipsen løsner og hjulet med lager detter ut.
                  Dette skjer f.eks pga skadet kant på "navet" slik at klipsen spretter ut isteden for å rotere.

                  Comment


                  • #24
                    ja ok, på de 3 hpi bajaene jeg har hatt har det aldri skjedd at hjulet har løsnet!
                    Hei, Jannicke & Hans Gunnar fra Lier, og driver med Hpi Baja
                    han hadde en KM Baja T1000, Men Skal kjøpe seg en Hpi Baja 5B V2.0. Og Jeg er stolt eier av en Hpi Baja 5T.

                    Comment


                    • #25
                      Hender c-klippset som holder hjulhubbene foran kan løsne og da har man et løst hjul.... hehe, ser litt komiskt ut når ene forhjulet stikker av ja
                      Hpi Baja "Shorty"
                      Mini z Awd

                      Comment


                      • #26
                        Freddy85: jeg er enig i at demperne ikke er verdens beste men det er bestilt demperolje til de.
                        Den olja som er i de fra fabrikk er ikke all verden.Men noen plasser må de som sagt spare inn litt.
                        Og 2 stk hpi dempere koster bare 150 på ebay de også.

                        Comment


                        • #27
                          Må sei, at grombilen min er en King Motor baja, eller rettere sagt, det var en King Motor.
                          Har skiftet ut delene med HPI etterhvert som de har knekt, så nu e det ikke en EINASTE ting på den bilen som er King Motor.... ikke en drit... , har skiftet demperne, ramen, diff, motor, komplett forstilling, komplett bakstilling, ALLT i alu., veltebur, tanken, radio boxen m/servoer etc., skruer/bolter.

                          Og som sagt da jeg startet denne tråden, så var dette meningen med denne "clona" som jeg kjøpte, greit nok å kjøpe den, den er jo bare 1495,- billigere enn å kjøpe en HPI V2, så mye sparer en ikke, og når jeg regner på hva det har kostet meg, å bytte ut alle delene med HPI, så sier det vel seg selv.... , men uansett, bilen er blitt bra den
                          Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by freddy85 View Post
                            Demperne på km ser jo helt ræva ut, hopper og spretter. virker ikke som de sluker ugjevnheter så bra heller.
                            Men til km forsvar ang hjulet som løsnet, så er det vanlig på hpi også at c klipsen løsner og hjulet med lager detter ut.
                            Dette skjer f.eks pga skadet kant på "navet" slik at klipsen spretter ut isteden for å rotere.

                            Jeg har ordnet dette problemet, fjern c klipset, kutt av kanten på "navet", og gjeng det opp, så setter du i en bolt med skive, problemet løst , tåler mer, men faren for at noe annet ryker ved "crasj", er jo høyere :/
                            Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

                            Comment


                            • #29
                              Det var ett godt tips bajafun,det skal nok gjøres etterhvert.
                              Og vi kommer nok også til og sitte med kun hpi deler til slutt,det er jo det vi kjøper når vi skal ha deler siden det er billig og lett og få tak i.
                              Da blir jo sikekrt bilen dyrere kansje enn om vi hadde kjøpt hpi med en gang men har man ikke råd til hpi med en gang så får ma kjøpe klone.
                              Vi har kjørt mere i helga som var nå og jeg kjørte 2 tanker og de andre kjørte vel det samme og det eneste som ble ødelagt ble ett par dekk pga vi kjørte i ett grustak med litt grov og skarp pukk som har skjært i filler dekka.
                              ellers skjedde det ingenting enda det ble hoppet og kjørt over evne som vanlig.
                              Han ene tok av over en kul og hoppet vel 3 meter opp i lufta og landa på taket i en vanndam og det eneste som skjedde var at luftfilteret ble gjennombløtt.ellers var bilen like hel så det er bevist at de tåler ganske mye juling.
                              Ligger en snutt på you tube under "king motor jumping".kommer opp som nummer en skal gjøre.

                              Comment


                              • #30
                                Høres morro ut , godt å høre at dere bruker bilene slik de skal kjøres )
                                Har nettopp skudd sammen en av 5bène mine, har hatt den helt i deler, fjernet ALT av anodizering, så nå er den HELT alu. , må sei det blei ganske stilig , tok meg bare ca 30. min. å fjerne fargen på alle delene )
                                Bilen ser jo helt ny ut igjen nå ) , anbefales på det sterkeste når bilen er full av riper i det som er farget alu.
                                Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X