Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bajakloner Oppsummering - King Motor Baja / Kudaki Baja etc...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bajakloner Oppsummering - King Motor Baja / Kudaki Baja etc...

    Er vel på tide med en oppdatering nå.


    Har nå siden i sommer fått testet endel drift messige ting på disse bilene av typen "cloner", da jeg gikk til innkjøp av et par slike.
    I alle disse annonsene står det at delene passer overens med HPI sine reserve deler, men.....
    Dette er ikke "helt" tilfelle, f.eks demper deler passer ikke overens, en kan ikke bruke Hpi radio box på disse, da en må kutte vekk endel på hpi boxen.
    Plasten i en "clone"/KM er ikke så bra, knekker lett.
    Karosseriet på KM "clone" 5b er som papir, det er veldig tynt i forhold til Hpi.
    Og skruene + lager ruster lett etter kjøring i fuktig vær.
    Servoer er noe skikkelig #%&/ (ikke så bra), står at de er vanntette, men det er de ikke, kortslutter mens du venter, (var det første jeg måtte skifte ut)

    Enden på visa i allefall, var at jeg måtte bygge begge bilene om til Hpi, dvs. utskifting av de fleste deler, noe som ble veldig kostbart da dette dreide seg om mange div. ting.
    Alu. delene er "greie", men er tåler også lite...., men alt i alt, en får jo hva en betaler for....


    Men som sagt i en "første" tråd, var jo derfor jeg kjøpte for å teste de, mye morro har en jo hatt lell
    Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

  • #2
    Er jo greit at noen har tatt på seg å få testet ut dette da, så kan dele erfaringene med dem som absolutt vil ha det di betaler for
    HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

    Comment


    • #3
      Helt enig, takker for tilbakemeldingen....

      Hender jo maaange ganger at folk har egne meldinger om akkurat det du tar opp, men pr.d.d er dette innlegget det eneste de kan støtte seg til...
      sigpic
      Tlf 4691 0501

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bajafun View Post
        Er vel på tide med en oppdatering nå.


        Har nå siden i sommer fått testet endel drift messige ting på disse bilene av typen "cloner", da jeg gikk til innkjøp av et par slike.
        I alle disse annonsene står det at delene passer overens med HPI sine reserve deler, men.....
        Dette er ikke "helt" tilfelle, f.eks demper deler passer ikke overens, en kan ikke bruke Hpi radio box på disse, da en må kutte vekk endel på hpi boxen.
        Plasten i en "clone"/KM er ikke så bra, knekker lett.
        Karosseriet på KM "clone" 5b er som papir, det er veldig tynt i forhold til Hpi.
        Og skruene + lager ruster lett etter kjøring i fuktig vær.
        Servoer er noe skikkelig #%&/ (ikke så bra), står at de er vanntette, men det er de ikke, kortslutter mens du venter, (var det første jeg måtte skifte ut)

        Enden på visa i allefall, var at jeg måtte bygge begge bilene om til Hpi, dvs. utskifting av de fleste deler, noe som ble veldig kostbart da dette dreide seg om mange div. ting.
        Alu. delene er "greie", men er tåler også lite...., men alt i alt, en får jo hva en betaler for....


        Men som sagt i en "første" tråd, var jo derfor jeg kjøpte for å teste de, mye morro har en jo hatt lell
        Synes dette var en proff og fin oppsumering.
        www.mobilerobotplatform.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Monsterbaja View Post
          Synes dette var en proff og fin oppsumering.
          Ja, helt klart. Og er det en tråd her som burde være klistret så er det vell denne!

          Comment


          • #6
            Da er tråden klistret
            Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

            Comment


            • #7
              Hva var det jeg sa :P

              Comment


              • #8
                Føler meg egentlig ikke så mye lurere etter å ha lest tråden.

                Den kunne vært oppsummert sånn : Klone = ræva.


                Hva betyr det f.eks at plasten knekker "lett"? Betyr det at den knekker hvis du slipper bilen i gulvet fra 10 cm høyde, eller betyr det at den bare tåler 95% av hva originalen gjør?
                HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by FrodeS View Post
                  Føler meg egentlig ikke så mye lurere etter å ha lest tråden.

                  Den kunne vært oppsummert sånn : Klone = ræva.


                  Hva betyr det f.eks at plasten knekker "lett"? Betyr det at den knekker hvis du slipper bilen i gulvet fra 10 cm høyde, eller betyr det at den bare tåler 95% av hva originalen gjør?


                  Hehe, vel..., at plasten knekker lett, vil si at på stort sett alle de plast delene jeg har måttet skifte ut, har det vært en "luft" boble inni plasten der bruddet var, ved ett tilfelle, tok jeg bilen "ny" ut av esken, fylte opp, startet, kjørte bortover veien, da knakk nedre bærebro høyre bak, på nytt var det en luft boble der hvor bruddet var, så noen dager senere knakk driv hubben på venstre side tvers av, på nytt var det luft boble inni.... drit heter det, så til slutt har jeg skifta nesten ALLE delene på bilen i HPI, da hadde det egentlig vært billigere å kjøpt HPI fra starten av, for alle de HPI Bajaene jeg har, og har hatt, har jeg aldri vært plaget med
                  Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

                  Comment


                  • #10
                    en kompis kjøpte en for å teste.. skulle starte den så KNUSTE start snora dvs plasten rundt selve snora fikk dratt tre ganger.. hehe..
                    jeg hadde "skallet" liggende så vi bygde om snorstarten hans å fikk testa, kjørte vel i 10-15 min før han var borti en krakk i tre, det endte med en knust felg og en vinge i smådeler. . fikk en god latter da ass SS'n min har vært borti no div trær og litt sånt, fikk bare riper i felgen...
                    er nok ganske stor forskjell på kvaliteten ja

                    MEN, visst man alikevel skal bytte masse deler til såkalte option deler så kan man jo enten gå for en klon eller handle brukt hpi.. jeg hadde nok gått for brukt visst jeg skulle hatt en til
                    1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                    Comment


                    • #11
                      det og kjøpe en clon som bare går i stykker .. det ødelegger gleden for hele opplegget mener jeg.. 1 bilen min etter mange år var en klone av t maxx .... mer skruing enn kjøring.. så kjøpte jeg en brukt savage og plutsellig så ting lysere ut... har vel hatt x antall nitroer og en smt traveller og marder etter den gang.. så lenge ting holder ei stund .. og ikke ryker når du kjører rett fram så er denne hobbyen artig...
                      mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                      Comment


                      • #12
                        Ser det er en stund siden det ble skrevet innlegg i denne tråden men lager ett alikevel.

                        Vi er 4 stk som har gått til innkjøpt av king motor baja 5b og 5t.
                        Jeg kjøpte en 5b i full alu utførelse for 5500,- og de andre har plast.
                        Disse bilene har til de grader fått juling i diverse grustak og det eneste som har skjedd er at det har knekt diverse plastikk, som følge av idiotkjøring som resulterer i kollisjoner med husvegger og diverse.

                        Når de kom, gikk vi over og strammet skruer(ikke mange løse faktisk men noen selvsagt)
                        Ett par servoer har tatt kvelden men det koster ingenting på ebay.radioutstyret er ikke high end men holder i begynnelsen.
                        Det som virker til og være dårligere enn hpi er felger,dekk og dårligere funksjon på dempere.Dempere ble bedre etter at vi byttet ut olja som var i de da det var nesten som grøt i ett par av de.

                        Motor står at er fuelie 29cc men det stemmer så klart ikke.
                        De like bra, om ikke bedre enn en standard fg monster med tune pipe og gjør vel rundt 70-80kmt,noe som er fort nok for vår bruk.Enn så lenge veldig lettstartede og lette å justere.

                        De deler som har knekt og blitt byttet ut med hpi deler har passet rett på uten noe som helst modifisering og ifølge han vi har kjøpt av som bruker dette selv, passer ALT fra hpi på disse.

                        Jeg vil si at dette er billig morro og hpi deler er ganske rimelige så det er bare og bytte ut ettersom ting ryker.
                        En orginal hpi bil har kansje bedre kvalitet i det lange løp men de koster fort det dobbelte ved innkjøp og jeg har sett at de er LANGT fra udødelige.

                        Vi angrer ihvertfall ikke på at vi kjøpte king motor.Enda.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg kjøpte en km baja t1000. mitt råd er å ikke bruke penger på å kjøpe disse klonene...!

                          for å gjøre en lang historie kort så knakk faktisk chassi plata i to biter allerede etter 3 uker. bare noe møkk. derfor har jeg nå gått til innkjøp av en hpi baja 5b 2.0.
                          Hei, Jannicke & Hans Gunnar fra Lier, og driver med Hpi Baja
                          han hadde en KM Baja T1000, Men Skal kjøpe seg en Hpi Baja 5B V2.0. Og Jeg er stolt eier av en Hpi Baja 5T.

                          Comment


                          • #14
                            Vil vel ikke kalle det møkk selv om den plata knekker. Bare og ta av og sveise den eller lage til ei ny plate. Har visst sett plater som er knekt på hpi også så de langt ifra udødelige de og. Men for 5k mener jeg fortsatt det er mye morro.du kan jo ogsa kjøpe en godt brukt hpi før denne prisen og begynne og koste på den.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Josruu View Post
                              Vil vel ikke kalle det møkk selv om den plata knekker. Bare og ta av og sveise den eller lage til ei ny plate. Har visst sett plater som er knekt på hpi også så de langt ifra udødelige de og. Men for 5k mener jeg fortsatt det er mye morro.du kan jo ogsa kjøpe en godt brukt hpi før denne prisen og begynne og koste på den.

                              det har jeg gjort... tror det er et bedre utgangspunkt... da stort sett alt holder bedre på hpi... skjønner ikke helt at sånne kopi greier er lov jeg... styggedom... støtt opp originalen..
                              mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X