Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motordiskusjonstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Billige 4 bolta sylinder kit.
    LargeScaleRC.com is the Worlds Largest Provider of Large Scale RC Vehicles, Parts and Hop-Ups for the HPI Baja 5B, 5T and 5SC, Losi 5ive-T, MCD Racing, Redcat Racing and More.


    Er det noen her som har prøvd de 4 bolta cy motorene????
    Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
    Spectrum dx3s

    Comment


    • #47
      Kunstig høy pris på den twin motoren, er du litt nevenyttig bør det ikke være mye jobb å tilpasse den orginale RCMK twin marine motoren i stedet.

      Frode S.L
      1972 mod

      Comment


      • #48
        Da var julegaven til far bestilt.. TS reed case og 30.5 ESP Reed Case porta sylinder.. Stor takk til re-load for råd og tips..
        Last edited by tomso; 19 December 2010, 21:32.
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • #49
          Hva blir det neste?

          Frank Lyder Clementz Kodal RC
          HARM SX-3, og masse annet...
          www.tktrading.no
          www.radiostyrt.no

          Comment


          • #50
            Kjøpte en 23cc motor hos globy. og der manglet skrue feste under der hvor kløtsjen sitterskal det vere sånn. ser ut som den er sliptbort

            Comment


            • #51
              Får du knipsa et lite bilde.. Er litt usikker på hva du mener?? Er det i clutch huset det er problemer??
              Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
              Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
              enRoute Berg JXR003
              Losi 5ive - BZM Super 50

              Comment


              • #52
                det er vel kun baja som bruker den skruen i clutchuset om jeg ikke tar feil jeg har ikke det på mcd men kun på bajan,jeg bytter også clutchhus fra mcd til baja kun for og ha det motorfeste i tilegg

                Comment


                • #53
                  Er det samme stedet som må freses ned for å få en motor til å passe i en MCD kansje?
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #54
                    nei det er under motorn for og gjøre plass til mellomakselen

                    Comment


                    • #55
                      Tror x-ray rc har rett... på MCD`n så trenger man ikke den delen i clutch huset som vanligvis blir skrudd fast i motorplata til Baja`n.. Det spørs om du ikke trenger et nytt clutch hus da.. Hvis du har Hpi Baja så kjøp deg et cy clutch hus, eller sett over fra den gamle motoren..
                      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                      enRoute Berg JXR003
                      Losi 5ive - BZM Super 50

                      Comment


                      • #56
                        Hva er forskjellen på 2-bolt og 4-bolt motor??

                        Comment


                        • #57
                          På en 2-bolt sitter sylinderen festet med 2 bolter, og på en 4-bolt sitter sylinderen festet i 4 bolter. Og som du da sikket skjønner så er 4-bolt å foretrekke.

                          Comment


                          • #58
                            Var det jeg trodde, men måtte være sikker. TAKK!!

                            Comment


                            • #59
                              Hva er det som er gode Motorer til Baja'n, bare lurer altså, min motor er bare kjørt 1 1/2 tank så det er mest for å sjekke litt.Noen anbefalinger, tips?
                              BAJA 5B SS - SAVAGE 25 - ALFA BRERA MINI Z AWD - HITEC SRX PRO.
                              sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Det finnes mange gode motorer til baja. Orginalt sitter det en CY motor i Baja`n... Tør nok påstå at en Zenoah er endel hakk bedre enn CY.. med tanke på levetid på platinga i sylinderen.. Men nå har det jo også kommet BZM motor, som jeg tror har enda bedre levetid enn de to nevnte motorene.. BZM`n har nikasil belegg i sylinderen i stedet for chrom, noe som er mye mere slitesterkt. I tilegg har den større veivlager som burde tåle mere påkjenninger.. Desverre er BZM dyr i forhold til CY og Zenoha.. Men i forhold til en OBR LR Pro Mod så er det ikke store forskjellen..

                                Når den dagen kommer hvor du skal ha ny motor vil jeg kanskje anbefale deg en Zenoah G290RC..
                                Et godt utgangspunkt..
                                Last edited by tomso; 30 September 2011, 19:44.
                                Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                                Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                                enRoute Berg JXR003
                                Losi 5ive - BZM Super 50

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X