Announcement

Collapse
No announcement yet.

Start-trøbbel? Les her..

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hehe. Da har man omvendt problem, ja.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

    Comment


    • #17
      I disse tider med mer og mer "dritt" i bensinen (etanol) så er det verdt å merke seg at dette går utover gummipakninger i motoren.
      Først og fremst membranen i forgasseren. Hvis membranen er litt slunken og krøllete så vil den ikke pumpe bensin som den skal.
      Anbjørn
      Bygger O-35 båt.
      Ellers seriøst ute av tellinga.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Anbjørn View Post
        I disse tider med mer og mer "dritt" i bensinen (etanol) så er det verdt å merke seg at dette går utover gummipakninger i motoren.
        Først og fremst membranen i forgasseren. Hvis membranen er litt slunken og krøllete så vil den ikke pumpe bensin som den skal.
        Anbjørn
        Jeg skal kjøpe meg en 5 liter med race fuel for å prøve .
        Baja 5B SS Powered by : Pro Mod 30.5cc 4 Bolt Long Rod Reed Case Engine

        http://www.pro-racing.no/

        Comment


        • #19
          Originally posted by Anbjørn View Post
          I disse tider med mer og mer "dritt" i bensinen (etanol) så er det verdt å merke seg at dette går utover gummipakninger i motoren.
          Først og fremst membranen i forgasseren. Hvis membranen er litt slunken og krøllete så vil den ikke pumpe bensin som den skal.
          Anbjørn
          Eg bruke bare vanlig 2takt olje med 2.5 dl på 5 liter bensin funker kjempe bra det også etter hver kjøretur hvedliker holder eg den. om du ska holde bilen i orden er det viktig og ren gjøre den etter kjøring og gjerne bruk wd40 spray på hjul hubber og andre plasser for og fjerne skit og sånt. men hvedlike hold er også viktig for motorn.

          hvis alle velike holder bilene sine får de lengere varighet. anbefaler og løsne alle de delene forran motorn bensin tanken, filtre, den boksen med elektronikk inni og ta alt ut av boksen og ta av servoer. er al elektronikk fra boksen tar du bare salo eller annen såpe og vasker under kran så la det tørke. og i bilen tar du bare en tue og såper så vasker du bare helt vanlig.

          kan legge ut en video av hvordan man gjør det om noen lurer på hvordan. må bare vente til snora kommer og får kjørt, kan ikke vaske en ren bil he he he.

          Comment


          • #20
            Originally posted by HpiAlex View Post

            Har du ikke laget video med Skopoden din enda ?
            Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

            Comment


            • #21
              Er vel feil tråd, men hva slags motor er dette? 26CC motor fra CY til 6000 kr ny, syns jeg var drit dyrt. Trim gasser får du for under 500 lappen. Du er vel ikke blitt lurt en gang??

              Comment


              • #22
                Du får prøve å legge den ut på SALG sidene, men du kan jo få Full Mod Zenoah 29.5cc 4 Bolt Engine til ca 5000. men er litt usikker på proppel vatn i tilleg for den er ikke åtte fjera.

                Comment


                • #23
                  [QUOTE=rad;477596]om motorn e åttefjera trenger den ikke det men den må ha proppel vatn fordi at ellers blir det lekasje[/QUOTE

                  Får du til å poste et bilde av denne motoren her på siden ?
                  Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

                  Comment


                  • #24
                    Sikker på at den ikke mangler sleggefett også? For når den trenger propellvatten så mangler det svært ofte sleggefett også..
                    sigpic
                    Member of Team Daves

                    Comment


                    • #25
                      Hvis du forlanger 3000 kroner for en stock motor tror jeg ikke du får så mange henvendelser.. får jo kjøpt ESP porta motorer til nesten tilsvarende pris.. Men som sagt tidligere så ligger denne i feil tråd.
                      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                      enRoute Berg JXR003
                      Losi 5ive - BZM Super 50

                      Comment


                      • #26
                        [QUOTE=rad;477607]
                        Originally posted by Bajafun View Post

                        [ATTACH=CONFIG]49734[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49735[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49736[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49737[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49738[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49739[/ATTACH]her er bildene Roy. det er ikke med snor.

                        Okay

                        Dette er jo en vanlig Baja 5b SS motor
                        Den leveres som regel komplett med 8000 RPM clutch fjær, gasser og to potter i et SS kit.
                        Disse motorene selges som regel komplette for rundt 1200kr hvis de er helt nye (litt mer hvis en kjøper den i butikk)

                        Rett pris på denne som du her på bildene for salg, er vel rundt 1000 kroner
                        Disse motorene er luft kjølte, og trenger derfor ikke veske (vann) for å kjøles ned
                        Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

                        Comment


                        • #27
                          Ok.. Da foreslår jeg at du legger ut en annonse på Bruktmarkedet, og ikke i denne tråden..!!
                          Dette er en tråd for de som har start trøbbel, og tips for å feilsøke osv. Dette er ikke en salgstråd!!

                          Som du sikkert har skjønt så er ikke motoren din vært så mye.. Synd hvis du har innbildt deg det... Tror heller ikke du har så mye greie på det du skriver om heller.. men et godt forsøk..
                          Hvis du er heldig så kankje du får max 1000 kr for den. ( men det er bare hvis du slenger med proppellen)
                          Dette er kun en 2 bolta CY motor.. Ikke noe spennede saker.. men helt greit hvis noen desperat trenger en motor..
                          Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                          Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                          enRoute Berg JXR003
                          Losi 5ive - BZM Super 50

                          Comment


                          • #28
                            Hei

                            Etter å ha lest en god del på forumet så må jeg bite i det sure eplet og få litt hjelp .

                            Har hatt mye biler i både bensin og nitro , men akkurat nå så lurer jeg på hva jeg kunne ha gjort heilt feil .
                            Alt startet da jeg skjærte 260 motoren te fg-en . Bestilte meg WT-990 samt
                            Race Ported 2 Bolt 30.5 Upgrade Kit hos fg-hobby . Skiftet alt av lager samt pakninger og gjikk over til metall pakning mellom topp og veivhus, istetdet for den orginale .

                            Forgasser er stilt inn på org instillinger for 260 motor . Men lurer på om dette kan være årsaken el om jeg må gå for en varmere plugg . Har god gnist samt bensintilførsel .

                            Trenger noen gode råd/tips hva jeg kan prøve . På forhånd tusen takk
                            Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12


                            Comment


                            • #29
                              Prøv 1.05 på Lav nåaa og 1.40 på Høy nåla, Da bør den starte.

                              Comment


                              • #30
                                Takkker
                                Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12


                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X