Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clutch problem? Baja 5b v2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clutch problem? Baja 5b v2.0

    når jeg skulle ut å kjøre i dag, så tok det kanskje 5 min så plutselig sluttet den å dra, hørtes ut som alt spant inne i bilen, men hjulene sto stille... jeg tror selv det ikke er noe problem med "diffen"?... hadde vært morsomt å høre (få hjelp) fra dere om hva dette kan være :P

  • #2
    Bajan har et par svakheter.. Spurdrevet, og bolten mellom clutch klokka og pinion drevet.. Vipp av dekslet til dreva, og se så finner du fort ut hva det er
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #3
      jeg har gjort det, men jeg lurer på om kanskje problemet ligger ved clutchen eller noe?

      Comment


      • #4
        Knekt krysspinne på en av drivakslene?

        Comment


        • #5
          jeg tror ikke det heller er problemet, siden jeg prøvde å rotere på akselen til spurdrevet mens bilen sto på bakken, å det virket som alt fungerte som det skulle :/

          Comment


          • #6
            Da må det være clutchen.. Er bilen ganske orginal?? Har du oppgradert clutch holderen din enda?? Det hender innimellom at bolten som holder spurdrevet, og clutchklokke n sammen ryker, og da er det ikke noen overføring mellom klokke og drev.. Da vil den ikke trekke.. Eller så er clutchen din utslitt.. Det er nok bare å demontere og sjekke skadeomfanget..
            Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
            Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
            enRoute Berg JXR003
            Losi 5ive - BZM Super 50

            Comment


            • #7
              Jeg tror nok det er noe slik selv men det var litt rart at det skjedde siden bilen nesten er helt ny og helt original... Den har gått ca 4 liter bensin. :/ jeg skal se om jeg finner ut av det...

              Comment


              • #8
                Ja, du kan like gjerne bare begynne å skru på bilen med en gang. Det blir garantert ikke siste gangen. Men etter hvert så lærer du deg hva som er symptomene på de forskjellige problemene, og du lærer hvordan du skal demontere bilen for å komme til de forskjellige plassene. At bilen er nesten ny, og bare gått 4 liter er desverre ingen garanti for at bilen skal være hel. Jeg tror egentlig det er ganske mange som har måtte begynne å skru på bilene adskillig tidligere enn det faktisk. Skruing, reperasjoner og vedlikehold er en vesentlig del av denne hobbyen. Lykke til.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X