Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurer på ny motor i baja'en!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lurer på ny motor i baja'en!

    Jeg lurer litt på om jeg skal ha meg en ny motor i baja 5b'en min. og derfor lurer jeg lit på om jeg trenger noen andre modifikasjoner til bilen for at det ikke skal ryke nye i drivverket eller liknende... motoren jeg lurer på er denne: GP290 3.5 HP
    så det blir jo en del sprekere enn originalmotoren :/

    også lurer jeg på om dominator v1 potta mi vil passe på denne

  • #2
    Den passer på den motoren der men hvor stor motor kjører du med i dag 23 eller 26ccm ?
    Baja 5B SS Powered by : Pro Mod 30.5cc 4 Bolt Long Rod Reed Case Engine

    http://www.pro-racing.no/

    Comment


    • #3
      Det er en fin motor å starte med, som du senere kan oppgradere med sprekere sylinder... det eneste som kanskje bør oppgraderes er en spreker tune pipe, og drivaksler.. Denne motoren er nok ganske kjedelig med orginal potta, så hvis du får på en sprekere pipe, så blir det en helt annen motor å kjøre med..
      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
      enRoute Berg JXR003
      Losi 5ive - BZM Super 50

      Comment


      • #4
        Du trenger ikke å gjøre noe for at den motoren skal passe, men kanskje du må ha clutch huset fra en CY motor, men det er bare og
        bruke det fra motoren som er i bajan fra før av.

        Plast deler som er nærme motor/clutch er svake punkter pga varmen. Lurt å kjøre bilen som den er, kanskje delene holder, kommer
        ann på kjørestilen din, og bytt delene når de ryker.
        LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

        Comment


        • #5
          Hvis du skal kjøpe deg en ny motor så kjøp en Zenoah G290. Mulig det er den du mener da???

          Ang pipe så fungerer den v1 potta bra på både zenoah g290 og cy gp290 (har prøvd på begge).
          Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
          Spectrum dx3s

          Comment


          • #6
            - jeg bruker en 23cc motor nå.

            -tror ikke det blir så aktuelt med en Zenoah motor, for etter det jeg fikk opp når jeg søkte på den var at det var ganske dyr... den motoren jeg nevnte på koster kun 189$+ frakt osv... fra davesmotor.com
            men er dette bare noe drit? :S

            Comment


            • #7
              Jeg tror kanskje jeg hadde kjøpt meg et ESP kit å satt på
              Baja 5B SS Powered by : Pro Mod 30.5cc 4 Bolt Long Rod Reed Case Engine

              http://www.pro-racing.no/

              Comment


              • #8
                åja har du en link eller noe til en side der dem selger denne litt rimelig? har egentlig ikke lyst til å gå noe særlig over 200$ :P

                Comment


                • #10
                  Originally posted by kreibica View Post
                  - jeg bruker en 23cc motor nå.

                  -tror ikke det blir så aktuelt med en Zenoah motor, for etter det jeg fikk opp når jeg søkte på den var at det var ganske dyr... den motoren jeg nevnte på koster kun 189$+ frakt osv... fra davesmotor.com
                  men er dette bare noe drit? :S
                  Det er ikke bare drit nei, men holder vel ikke samme kvalitet som en zenoah.
                  Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                  Spectrum dx3s

                  Comment


                  • #11
                    jeg har ett 2-boltet raceportet 27.2 kit fra rc-racing som firmaet het en gang i tiden. ligger på til salgs siden her på forum.
                    link til kitet fra pro racing: http://www.pro-racing.no/index.php?d...product_id=538
                    sigpic
                    Member of Team Daves

                    Comment


                    • #12
                      Fikk forresten også bekreftet av Sean i O'neill Brothers Racing at Jan-Erik er ved roret i sjappa enda også.
                      sigpic
                      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                      Comment


                      • #13
                        Nå er det tilbud på gp290 motoren

                        Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                        Spectrum dx3s

                        Comment


                        • #14
                          Originally posted by ps71 View Post
                          Nå er det tilbud på gp290 motoren

                          http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88...it.A/id.987/.f
                          Fikk lyst til å bestille nå som den er på tilbud ^^
                          Ha liggende når stock 23cc ryker :P
                          HPI E-Firestorm FLUX
                          HPI Sprint 2 Drift
                          HPI Baja 5B v2 Dominator

                          Comment


                          • #15
                            Eller ha det litt moro og plage den stakars 23cc'en.

                            Men jeg ville satt i sprekere motor i den og så hatt 23cc'en i reserve. Plutselig har du store problemer med tuningmotoren og for ikke å ødelegge dagen så har du 23cc'en så du ihvertfall får bytta motor på stedet og kjørt igjen. Eller kanskje det skjer med en annen du kjører sammen med.
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X