Announcement

Collapse
No announcement yet.

kan jeg kjøre på vanlig 2-takts olje på baja 5b??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kan jeg kjøre på vanlig 2-takts olje på baja 5b??

    hei, har nettopp vært å hentet meg en baja 5b.. å lurte på om det går greit å bruke "vanlig" 2-takts olje, han jeg kjøpte av hadde ikke mer av hpi's egen olje igjen.. sålenge det er 100% syntetisk så går vel det bra?
    Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

  • #2
    Originally posted by KingTraxxas View Post
    hei, har nettopp vært å hentet meg en baja 5b.. å lurte på om det går greit å bruke "vanlig" 2-takts olje, han jeg kjøpte av hadde ikke mer av hpi's egen olje igjen.. sålenge det er 100% syntetisk så går vel det bra?
    hei og gratulerer med baja, svar på spørsmålet ditt er jeg ikke helt sikker på... men bare sørg for at det er en olje som er "premix",
    dvs. olje blandes i bensin kanna og ikke i tanken på bilen.. det er det jeg har forstått....
    når det gjelder type olje? denne er det mange som sverger til har jeg forstått: Panolin 2T-Racing olje

    kan fåes kjøpt her blant annet ( hvis linken ikke funker, søk bare : pro-racing.no

    JP


    Sent from my iPad using Tapatalk
    HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
    1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
    Jon-Petter

    Comment


    • #3
      Grattis med Baja ja går å bruke annen 2 takts olje, kjørt en del med statoil sin nå i det siste å funker bra den
      Hpi Baja V2.0 .zenoha 26cc. VRC Sidem. HPI 5B/SS/5T w/silencer...Spektrum. Ddm. Rpm .PhatDadRC. Zoni Racing Titanium XL. TeamFastEddy. Pro-line.+++

      Comment


      • #4
        takker for svar.. har nettop vært ute å kjørt nå, fantastisk herlig bil å kjøre, stødig og meget kontrolerbar bil.... love it...
        å her er baja'n..
        Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

        Comment


        • #5
          Nok en fornøyd Bajaeier.

          Sånt er moro å se.

          Gratulerer og velkommen i Bajaklubben

          Jada. Så lenge det ikke er helt jallaolje til 10kr literen omtrent så skal nok motoren din kunne gå trygt på det.
          Men vær nøye med riktig blandingsforhold. 4% på stockmotor og rundt 4,5 - 5% på tuningmotorer.
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Motörhead View Post
            Men vær nøye med riktig blandingsforhold. 4% på stockmotor og rundt 4,5 - 5% på tuningmotorer.
            Er vell 2 dl olje på 5 liter'n det? er ikke det riktig a?



            Sent from my iPad using Tapatalk
            HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
            1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
            Jon-Petter

            Comment


            • #7
              Originally posted by jpf View Post
              Er vell 2 dl olje på 5 liter'n det? er ikke det riktig a?



              Sent from my iPad using Tapatalk
              Det stemmer. (4%)
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • #8
                hjertelig... hyggelig å være i det gode selskap.. kosta 153kr. for en liter av denne 2-takts olja, å er helsyntetisk.. er en 30,5cc som er raceportet, med standard potte.. kommer vel til å bruke 4,5% tenker jeg...
                Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                Comment


                • #9
                  Snakker vi en O'Neill Brothers motor?
                  sigpic
                  If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                  If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                  Comment


                  • #10
                    er standard motor tror jeg, men forrige eier hadde mista kompresjonen på den, og da hadde han bytta veiv/stempel/sylinder og gasser...
                    Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                    Comment


                    • #11
                      Da skal jeg gi deg et godt tips... Skru av den bremseklossen kalt en potte, og kast den langt av gårde Så kjøper du deg en f.eks VRC pipe så skal du se hvor bra den bilen du egentlig går...
                      Det er så stor forskjell at du kommer til å bli skremt..


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                      enRoute Berg JXR003
                      Losi 5ive - BZM Super 50

                      Comment


                      • #12
                        det er så absolutt planen, jeg ser på formen på org. potta at den er en "bremsekloss", har lest en del om den vrc potta, så regner med det er den jeg kommer til å bruke...
                        Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                        Comment


                        • #13
                          vrc er steike bra potte det
                          Hpi Baja V2.0 .zenoha 26cc. VRC Sidem. HPI 5B/SS/5T w/silencer...Spektrum. Ddm. Rpm .PhatDadRC. Zoni Racing Titanium XL. TeamFastEddy. Pro-line.+++

                          Comment


                          • #14
                            Kan ikke si annet enn at jeg er helt enig.

                            VRC potta jeg hadde en gang i tiden (som Heimelaga har nå) gjorde underverker med min stockmotor i en FG jeg hadde for 2 år siden. Satan å den motoren ble sinna.
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • #15
                              baja'n min er tilsalgs om dagen, har lagt ut anns. her på forumet.. løp og kjøp..
                              Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X