Announcement

Collapse
No announcement yet.

"heimelaga"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "heimelaga"

    Tenkte jeg skulle poste noen bilder av min modifiserte kyosho gigacrusher.

    Click image for larger version

Name:	rc1.jpg
Views:	1
Size:	58.5 KB
ID:	789601Click image for larger version

Name:	rc2.jpg
Views:	1
Size:	59.2 KB
ID:	789602

    motoren er en meec motorsag fra jula. desverre ble denne motoren for mye for diffen. varte vel i ca 15 minutter.
    jeg ble positivt overrasket over hvor godt bilen gikk.

    fagverksramma er laget av 5mm gjengestag fra biltema og kuleledd fra samme sjappe.

    siden diffen ikke klarte full gass , så holder jeg på å lage en 4wd versjon som bruker fordelingskassen fra gigacrusheren. denne har også en "slipper clutch" funksjon og bremseskive. (det første bygget hadde ikke bremser i det heletatt).



    Frode

  • #2
    Sjå her ja! Her er sånt som Heimelaga likar Eg kjem på at eg har ein "slipperential" frå ein 1/8-bil eg solgte for ei stund sia, den har som du sikkert forstår både slipper og differensial i ett stykke. Ser akkurat ut som ein senterdiff. Men om den tåler motoren er ei anna sak
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • #3
      Hvordan fungerte chassiet?? Ser for meg at det kan være endel flex ? Ellers så er det jo gøy med hjemme smidd bil


      Sent from my iPad using Tapatalk HD
      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
      enRoute Berg JXR003
      Losi 5ive - BZM Super 50

      Comment


      • #4
        velkommen i "gjengen" alltid gøy å se på himelaga ting hva er diameteren på akselen fra klutsj klokka og til diffen?

        Comment


        • #5
          Tenkte også umiddelbart på akselen fra klutsjen, lengden på den iht. diameter så litt utfordrende ut men gøy å se hva den klarer.

          Har faktisk også en 25,4cc motor fra Jula/Meec gresstrimmer liggende selv som jeg tenkte å bygge noe av, venter bare på en superbillig delebil med brukbare dekk og drev som start Har aluplater og rundvalser liggende klare til bur. Artig med hjemmelaga

          Comment


          • #6
            Originally posted by Corvinus View Post
            Artig med hjemmelaga
            det er heil sikkert

            Comment


            • #7
              Det morar meg å sjå at heimelaginga tar til her, har liksom ikkje vore det heilt store her på forumet det. Stå på karar!
              Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
              FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

              Comment


              • #8
                Akselen er standard kyosho akslinger som fulgte med gigcrusher vraket jeg startet med. på den nye 4wd "plata" kommer jeg til å ka sveise inn 5mm rustfri stenger, så jeg får ønsket lengde på karosseriet. (90'sh cm)

                Karosseriet var stivt nok, men dempere og fjerer taklet vekten dårlig. jeg hadde skaffet fjerstål til krengingshemmere når diffen ga opp. jeg må nok montere disse i det nye chassiet. siden motoren blir montert ca 4 cm høyere.


                Frode

                Comment


                • #9
                  du får holde oss hjemmelaga gutta oppdaterte morro å se att det er flere som tørr å lage sjøl

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X