Announcement

Collapse
No announcement yet.

RedCat Shredder XT 1/6 BL eller....?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RedCat Shredder XT 1/6 BL eller....?

    Var i utgangspunktet på jakt etter en Truggy 1/8, men så ramlet jeg over en snutt på youtube, nemlig denne:






    Er en gammel monstertruck og buggy-mann som har tatt opp interessen igjen (ble aldri enig med meg selv om det var MT eller Buggy som var best, noe skurret med begge variantene).
    Snutten er "identisk" med min galskapkjøring, så jeg trenger noe som tåler en støyt og som kan brukes til relativ seriøs kjøring innimellom, i tillegg til at man kan utfolde seg å være litt gal
    Kjøpte HSP Brontosaurus PRO til oss forrige uke. Ble bitt av basillen med en gang........... Men Brontosaurusen er litt for mye leketøy for meg og det går ikke fort nok. Jeg trenger mer action

    Finnes det Norske eller Nordiske forhandlere av Redcat Shredder XT bil og deler.?

    Er det noen her som har erfaring med Redcat Shredder XT eller ekvivalenter.?

    Hva finnes det av store BL Truck/SC under 5k og som er et bedre alternativ enn Shredder XT.?
    HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Art-Tech WingDragon - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

  • #2
    Slo meg at disse er de samme bilene bare med nytt navn. (Noe som ikke er uvanlig)

    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


    Denne også:

    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


    Vil legge til at chassiet på disse bilene er orginalt fra "BSD Landripper"
    Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

    Comment


    • #3
      Personlig hadde jeg ikke gått for en slik bil. Og mye av grunnen er tilgang på deler. Hvis du skal kjøpe alle deler i USA eller kina, så blir det lite kjøring, og mye venting.

      Hvis du skal ha en bil som er nogenlunde lik, så hadde jeg gått for en HPI Trophy truggy flux. Dem får du deler til over hele Norge.
      en trophy truggy er litt kortere, ca 9 cm, men nokså lik ellers. Vil også vedde for at den tåler endel mer enn en slik trail blazer.
      Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

      Comment


      • #4
        under 5k er det best å gå kvalitet, ikke large scale, og kanskje brukt...

        Brukt Mugen / Xray Truggy er noe av det råeste, solideste og artigste å kjøre bare går og går.... får de brukt for 2-5k her på forumet og finn.no etc ...

        Ellers er det HPI Trophy Truggy av RTR som nevnes over... evt Traxxas (E-)Revo

        bilene jeg snakker om her er 1/8 og er monstre i forhold til HSP bilen...
        Last edited by SAVAGEry; 6 July 2012, 22:26.
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #5
          Samlesvar til begge

          Googlet etter deler til Shredder før jeg skrev her. Det er å få tak i det, men noen kinasjapper bruker jo mange uker og måneder på å levere deler. Det er noe av grunnen til at jeg spurte om dere visste om Norske eller Nordiske leverandører.

          HPI Trophy Truggy sto på listen en kort periode, men jeg skal ha noe som ikke flipper for et godt ord. Jeg elsker rå kraft om det er tyngde bak og den er balansert.
          Ønsker heller ikke høyt tyngdepunkt slik at den velter for et godt ord, slik gamle Savage gjorde. Selv med kuttede fjører, minimalt med bakkeklaring og tuned fuel motor, så rullet den bare rundt. Da var Ofna MT en del bedre, men akslingene røk for ofte.
          Traxxas har jeg hatt et par MT av og det ønsker jeg ikke å bruke mine penger på en gang til. Mye dårlig plast på utsatte deler. Mer rep enn kjøring funker dårlig i denne gården

          Normalt sett har buggy en fordel av at den er bedre balansert alle veier, men da mangler muligheten for å kjøre der MT tar seg frem. Brontosaurus står oppført som MT, men jeg finner ingen bakdeler som MT normalt har. Til prisen så har jeg faktisk ikke mye å utsette på modellen, den har overrasket meg i positiv forstand i forhold til pris/ytelse (enn så lenge).

          Som perfeksjonist er det ikke lurt å kjøpe brukt. Har gått skoene av meg flere ganger, sluttsummen blir høyere enn å kjøpe nytt. Så sant du ikke kjenner vedkommende og får en god pris.

          Spurte ikke hva det beste under 5k var, men om det var noe annet som var bedre enn Shredder i den pris/vekt/lengde-klassen
          Har googlet litt og youtubet Mugen og Xray Truggy, en god del var fuel og noen var Mamba-tunet. Litt for lavt for min smak, altså litt for mye buggy (og leketøy).
          Heller mer over til Truggy/MT (slik som Brontosaurusen) enn Truggy/Buggy. Skal ha det litt gøy i ulendt terreng også, må vite

          Det er absolutt ikke dårlige forslag dere har kommet med, men ikke helt min kopp te.
          Føler at jeg er litt vanskelig og vrien for dere nå, det er absolutt ikke meningen.

          Har handlet en del fly og utstyr på HK og har bare godt å si om de. Virker som det er veldig stor andel kopier de lager og selger, men med de prisene de tar så spiller det ingen rolle for min del. Sitter og vurderer om jeg skal gå for en Trailblazer 1/8. Largescale er det ikke med sine 504mm lengde, dog liker jeg det jeg ser på HK og youtube Fin balanse og rå kraft. Mye deler på lager og HK er raske til å sende.
          HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Art-Tech WingDragon - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Allfar View Post
            Samlesvar til begge

            Googlet etter deler til Shredder før jeg skrev her. Det er å få tak i det, men noen kinasjapper bruker jo mange uker og måneder på å levere deler. Det er noe av grunnen til at jeg spurte om dere visste om Norske eller Nordiske leverandører.

            HPI Trophy Truggy sto på listen en kort periode, men jeg skal ha noe som ikke flipper for et godt ord. Jeg elsker rå kraft om det er tyngde bak og den er balansert.
            Ønsker heller ikke høyt tyngdepunkt slik at den velter for et godt ord, slik gamle Savage gjorde. Selv med kuttede fjører, minimalt med bakkeklaring og tuned fuel motor, så rullet den bare rundt. Da var Ofna MT en del bedre, men akslingene røk for ofte.
            Traxxas har jeg hatt et par MT av og det ønsker jeg ikke å bruke mine penger på en gang til. Mye dårlig plast på utsatte deler. Mer rep enn kjøring funker dårlig i denne gården

            Normalt sett har buggy en fordel av at den er bedre balansert alle veier, men da mangler muligheten for å kjøre der MT tar seg frem. Brontosaurus står oppført som MT, men jeg finner ingen bakdeler som MT normalt har. Til prisen så har jeg faktisk ikke mye å utsette på modellen, den har overrasket meg i positiv forstand i forhold til pris/ytelse (enn så lenge).

            Som perfeksjonist er det ikke lurt å kjøpe brukt. Har gått skoene av meg flere ganger, sluttsummen blir høyere enn å kjøpe nytt. Så sant du ikke kjenner vedkommende og får en god pris.

            Spurte ikke hva det beste under 5k var, men om det var noe annet som var bedre enn Shredder i den pris/vekt/lengde-klassen
            Har googlet litt og youtubet Mugen og Xray Truggy, en god del var fuel og noen var Mamba-tunet. Litt for lavt for min smak, altså litt for mye buggy (og leketøy).
            Heller mer over til Truggy/MT (slik som Brontosaurusen) enn Truggy/Buggy. Skal ha det litt gøy i ulendt terreng også, må vite

            Det er absolutt ikke dårlige forslag dere har kommet med, men ikke helt min kopp te.
            Føler at jeg er litt vanskelig og vrien for dere nå, det er absolutt ikke meningen.

            Har handlet en del fly og utstyr på HK og har bare godt å si om de. Virker som det er veldig stor andel kopier de lager og selger, men med de prisene de tar så spiller det ingen rolle for min del. Sitter og vurderer om jeg skal gå for en Trailblazer 1/8. Largescale er det ikke med sine 504mm lengde, dog liker jeg det jeg ser på HK og youtube Fin balanse og rå kraft. Mye deler på lager og HK er raske til å sende.
            Trophy truggyen er nå plantet til bakken og velter ikke om du svinger i 200kmt på asfalt.. samme gjelder jo i aller høyeste grad f.eks. Mugen Truggyer... de er jo som monstertrucks, har bra bakkeklaring og kommer seg frem over alt, MEN velter heller aldri. Med en 1/8 Truggy kommer du frem alle steder en monstertruck kommer frem...

            Og man kan ikke sammenlikne en billig kinabil (Brontosaurus) med Mugen og de andre kvalitetsmerkene
            Er vel ikke stort mye mer å be om enn det du får fra en 1/8 Truggy .. med noe tilsvarende mamba monster har du jo 4-6HK i bilen, samtidig som den nesten aldri velter, og er som regel rene tanksen hva gjelder holdbarhet ( så lenge det er av merkene Xray, Mugen, Ofna/Jammin/Hong Nor, Losi, Associated)
            Det er center diff i de, slik at de heller ikke er oppe på bakhjulene hele tiden og blir vanskelige å kontrollere pga. det
            Joda, hobbyking er vel og bra... bruker de på alt av batterier og mye elektronikk samt fly og båt.. men på bil fronten synes iallefall jeg at de er litt under middels bra, sånn som andre kinamerker (HSP, Himoto, Redcat osv...).. dette kan riktig nok være fordi jeg herjer HARDT ( )

            Så forresten en version av den trailblazeren på Absolutthobby på Hamar.. kanskje de fører deler også?
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Har hatt mang en +5k monster og buggy fuel fra kjente og kjære produsenter, muligens mest fra Ofna.
              Hver gang det røk noe, kjøpte jeg tuned parts for at det skulle holde (og Roger, aka Hobbymann Drammen gned seg i fingrene). Tuned pipe til AX buggy kostet meg 1.700,- og den hadde fjører istedenfor silikon og strips. Heller ikke tuned pipe var "perfekt" pga fjører som falt av. Jeg mistet troen på at dyrere er bedre for 7-8 år siden og la hobbyen på hylla.
              Med hånden på hjertet - jeg har aldri skrudd så mye på noen biler, som jeg har med Ofna. Og for ikke å glemme utgiftene hver gang det skjedde noe, og det var langt fra sjeldent.

              Merkenavn var ikke det samme som kvalitet den gangen, og jeg tror ikke verden har forandret seg i nevneverdig grad.
              Tamiya bilene gikk og gikk, og de tålte det aller meste. Det var noen av de rimeligste bilene jeg hadde den gangen. En av de var alltid med på tur, for man visste at noe kom til å skje med en av de dyre modellene. Bakdelen var lade og brukstid på batteriene til Tamiya.

              Jeg er nok mer gal enn "idiot", og den kjøringen som er på snutten du la ved, føler jeg er mer for ungdommen. Buggyene der må man også være varsom på gassen for at de ikke skal steile. De er ikke i balanse og dermed ikke egnet for gamle karer eller unge piker, men gutter i tenårene. Ergo er ikke det farkoster som er vår kopp te.
              Shredder-snutten derimot, det er min kopp te og grunnen til start av tråd

              Brontosaurus er kinavare - ingen tvil om det. Dog passer den for små piker og veldig gamle menn, rett ut av esken.
              I min bok har den et potensiale og fin-fin balanse. Er såpass fornøyd med den, at jeg har bestilt en standard versjon i tillegg. Fant en nettside med rimelige alu-deler. 6kg 0,09s coreless analog servo har jeg liggende. 60A ESC, 5000mah 2S 30C LiPo og 3980kv BL motor er bestilt. Og brått er ikke dette en "gubbebil" lenger

              Nå er uansett valgene tatt og bilene betalt for.
              Det ble ikke largescale denne gangen. Men, hvem vet når det kommer Og det er nok overveiende stor sannsynlighet for at det blir Turnigy Trailblazer XT 1/5 4WD eller RedCat Shredder XT 1/6

              Takk for hjelpen, gutter
              HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Art-Tech WingDragon - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Allfar View Post
                Har hatt mang en +5k monster og buggy fuel fra kjente og kjære produsenter, muligens mest fra Ofna.
                Hver gang det røk noe, kjøpte jeg tuned parts for at det skulle holde (og Roger, aka Hobbymann Drammen gned seg i fingrene). Tuned pipe til AX buggy kostet meg 1.700,- og den hadde fjører istedenfor silikon og strips. Heller ikke tuned pipe var "perfekt" pga fjører som falt av. Jeg mistet troen på at dyrere er bedre for 7-8 år siden og la hobbyen på hylla.
                Med hånden på hjertet - jeg har aldri skrudd så mye på noen biler, som jeg har med Ofna. Og for ikke å glemme utgiftene hver gang det skjedde noe, og det var langt fra sjeldent.

                Merkenavn var ikke det samme som kvalitet den gangen, og jeg tror ikke verden har forandret seg i nevneverdig grad.
                Tamiya bilene gikk og gikk, og de tålte det aller meste. Det var noen av de rimeligste bilene jeg hadde den gangen. En av de var alltid med på tur, for man visste at noe kom til å skje med en av de dyre modellene. Bakdelen var lade og brukstid på batteriene til Tamiya.

                Jeg er nok mer gal enn "idiot", og den kjøringen som er på snutten du la ved, føler jeg er mer for ungdommen. Buggyene der må man også være varsom på gassen for at de ikke skal steile. De er ikke i balanse og dermed ikke egnet for gamle karer eller unge piker, men gutter i tenårene. Ergo er ikke det farkoster som er vår kopp te.
                Shredder-snutten derimot, det er min kopp te og grunnen til start av tråd

                Brontosaurus er kinavare - ingen tvil om det. Dog passer den for små piker og veldig gamle menn, rett ut av esken.
                I min bok har den et potensiale og fin-fin balanse. Er såpass fornøyd med den, at jeg har bestilt en standard versjon i tillegg. Fant en nettside med rimelige alu-deler. 6kg 0,09s coreless analog servo har jeg liggende. 60A ESC, 5000mah 2S 30C LiPo og 3980kv BL motor er bestilt. Og brått er ikke dette en "gubbebil" lenger

                Nå er uansett valgene tatt og bilene betalt for.
                Det ble ikke largescale denne gangen. Men, hvem vet når det kommer Og det er nok overveiende stor sannsynlighet for at det blir Turnigy Trailblazer XT 1/5 4WD eller RedCat Shredder XT 1/6

                Takk for hjelpen, gutter
                Er vel ikke bare de under 20 som herjer så hardt xD
                neida, ser jo hva du mener... men vektdistribusjonen og handlingen på buggyene vi kjører ( Mugen MBX6 Eco og Xray 808e) er så utrolig bra at du klemme bånn gass, 4 hestekrefter går ut til hjulene, og du får ikke til å dra på bakhjulene på noe underlag... eneste er med paddledekk i grustak...centerdiffen gjør at kraften går til delen av bilen (foran eller bak) med minst grep, og du får en jevn og finn akselerasjon uten å dra på bakhjulene. Du kan også svinge i heftige hastigheter uten at den en gang løfter på ett av hjulene takket være lavt tyngdepunkt, sway bars og riktig oppsett ifht caster, camber etc. I tillegg vil du trenge noen kilo sprengstoff for å ødelegge den Mens en ikke-racing bil sånn som HPI Savage, drar på bakhjulene om du nyser hardt nok på gassen, og velter i 10km/t...
                Jeg tør påstå at tamiya bilene fra 80tallet er like solide som kinamerkene i dag... og hvilke ofnamodeller var det, og fra når? Nexx-serien er visst nok ikke den beste... mens f.eks. Jammin serien er bra og solid.
                Jeg kjører jo selvfølgelig ikke som i videoen min hver gang jeg er ute... går jo mest i sånn som du ser i Shredder videoen synes det er artigere å kjøre sånn med 1/8 truggyen min (Hong Nor Jammin CRT Pro Nitro) og ingen av de andre bilene jeg har hatt er så artige å bare herje rundt med

                Advarer om at med så rått system i den bilen vil du nok med hell kunne justere demperne og ha et par reservedeler liggende om du vil kjøre litt fort... men artig blir det nok

                Lykke til iallefall!
                Last edited by SAVAGEry; 7 July 2012, 18:18.
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  Dette blir O/T siden dette ikke handler om largescale.
                  Vi får enten ta det via PM eller starte en annen tråd

                  Et kort svar for å tilfredsstille deg og evt andre nysgjerrige:
                  Sommeren 2004 solgte jeg Ofna Hyper 7, Ofna Hyper 7 PBS, HoBao Hyper 7, Ofna Dominator, HoBao Dominator, Traxxas Stampede, Traxxas Ettellerannet, Sintech AX-5, 2-3 stk Tamiya 1/10 batteri og 3-4 stk 1/10 nitro-gatebiler. Diverse fly og kilovis med tuned parts og reservedeler.
                  (halve sommeren gikk til å selge unna alt)
                  HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Art-Tech WingDragon - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X