Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starttrøbbel og nytt stempel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Starttrøbbel og nytt stempel

    Har nylig skiftet stempel og pakning på en promod-motor. Får ikke startet motoren nå. Pluggen har tenning, men det kommer ikke bensin på den. Stempelet er montert riktig vei.
    Grunnen til stempelbytte er at motoren ble for varm og stoppet. Stempelet ble ødelagt. Ingen skader i sylinderen.

    Noen som har noen tips angående starttrøbbelet?

  • #2
    Satt forgasser på når du demonterte motoren, eller plukka du den av.. Det som slår meg først er hvis du har fått blokkert pilothullet som gjør at forgasseren suger bensin..
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #3
      J
      Originally posted by tomso View Post
      Satt forgasser på når du demonterte motoren, eller plukka du den av.. Det som slår meg først er hvis du har fått blokkert pilothullet som gjør at forgasseren suger bensin..
      Jeg demonterte sylinder fra nedre del. Forgasseren satt på sylinderen og jeg byttet stempel. Det ble satt riktig vei. Bilen har stått urørt i et år siden stempelet røk.

      Comment


      • #4
        Ok.. du har satt bensin slangene riktig.. sort slange på undersiden, og den blanke øverst ved primer bobbla?? Siden du sier at pluggen er tørr så må feilen ligge ved bensin tilførselen eller i forgasser.
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • #5
          Originally posted by srr007 View Post
          ... Bilen har stått urørt i et år siden stempelet røk.


          Greit forklart rens på forgasser du kanskje kan prøve om du har kjørt mye offroad. Membranen bør ikke se rynkete/utstrukket ut som hans gjør, men helst en pen rund ring. Mye dritt i bensinlokket som lager vakuum kan over tid strekke ut membranen som ikke er bra, blir dårlig pump. Dårlig flyt fra før og 1 år med rester i den som guffer seg kan gjerne ha tettet den helt.

          Comment


          • #6
            Disse rådene du her har fått stemmer ikke........en 2-T motor er en sugemotor, d er ikke forgasser som leverer bensin til sylinderen, d er sylinderen som suger bensin og luft ut av forgasseren.....ergo har du ikke nok kompresjon i sylinderen til at den klarer dette.....enten har du oversett en skade i sylinderen eller så har platingen sluppet i sylinderveggene uten at du har registrert dette....andre feil kan være falskluft.....suger motoren falskluft et eller annet sted vil den ha stoooore problemer med å suge inn bensin.......dette kan også være forklaringen på at den gikk varm fra starten av........

            Comment


            • #7
              En sugemotor kan ikke suge fra en tett forgasser. Suget på typisk Walbro forgasser er først avhengig av en bunnpumpe som drives av trykket og en membran som må fungere for regulering av suget. Disse funksjonene kan enkelt sagt lett hindres av både ekstern og intern dritt, lekk og feilmontering. Hjelper lite å legge ut om hva en 2-T gjør når dette er det man må forholde seg til, i tillegg til å avfeie andres forsøk på hjelp i samme omgang som vi kanskje kan prøve å unngå fremover.
              Last edited by Corvinus; 11 July 2013, 13:59. Reason: Ble litt kjapt, utdype litt.

              Comment


              • #8
                Originally posted by blaze View Post
                Disse rådene du her har fått stemmer ikke........en 2-T motor er en sugemotor, d er ikke forgasser som leverer bensin til sylinderen, d er sylinderen som suger bensin og luft ut av forgasseren.....ergo har du ikke nok kompresjon i sylinderen til at den klarer dette.....enten har du oversett en skade i sylinderen eller så har platingen sluppet i sylinderveggene uten at du har registrert dette....andre feil kan være falskluft.....suger motoren falskluft et eller annet sted vil den ha stoooore problemer med å suge inn bensin.......dette kan også være forklaringen på at den gikk varm fra starten av........
                Tror du skal sette deg ned å finne ut hvordan forgasserne til dissa motorene fungerer. Selvfølgelig er det en liten pumpe i forgasseren.. Hvordan ellers tror du den klarer å få bensin fra tanken. Hadde tanken vært høyere plassert en gasseren så vil motoren klare å suge bensin selv. Det er derfor viktig at membran er hel og i orden, og at ikke pulsporten er blokkert. Det at motor går varm kan være feil justert gasser.. at den går for lean.. er nok flere faktorer her..
                Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                enRoute Berg JXR003
                Losi 5ive - BZM Super 50

                Comment


                • #9
                  Oh...sorry for this....hehehehehe jeg trodde jeg visste hva jeg pratet om.......beklager.... daaah.....
                  Last edited by blaze; 12 July 2013, 00:10.

                  Comment


                  • #10
                    Ikke noe krise, du prøver bare hjelpe du og. Får håpe OP finner ut av det

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Corvinus View Post
                      Ikke noe krise, du prøver bare hjelpe du og. Får håpe OP finner ut av det
                      Hehehehehehehe.......Hvilken del av "daaaaaah" syntes du lignet "en krise"....... ?? Knall diskusjon forresten...hehehehehe.. tror jeg knekker her.....

                      Comment


                      • #12
                        Noen som har gjort mer enn å bare lukte på korken i kveld ja

                        Comment


                        • #13
                          Artig tråd dette med et konkret problem som faktisk er veldig lett å fikse men ingen av dere har vært i nærheten av løsningen hittil

                          Blaze har på en måte vært inne på løsningen da men....

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by nutcase View Post
                            ... faktisk er veldig lett å fikse
                            ... og der stoppet visdommen.

                            Originally posted by nutcase View Post
                            Blaze har på en måte vært inne på løsningen da men....
                            Nei, det har han ikke. Men overrasker meg ikke det minste at dere to kommer overens, ante meg at det kom. Søt spamming av takkeknapper

                            Comment


                            • #15
                              Hehe du er fin du corvinus
                              Er jo bare du som vet hva du snakker om ikke sant ?

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X