Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe ny LS bil, trenger meninger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal kjøpe ny LS bil, trenger meninger.

    Hei. Jeg vurderer og gå til innkjøp av en ny largescale bil. De bilene jeg har sett på er Hpi Baja 5B SS (frister å skru sammen bilen selv), HPI Baja 5T og Losi 5ive-T. Jeg er jo litt ekstra interessert i Losi 5ive-T fordi den har 4wd.

    Etter det jeg har forstått, så velger man bil etter underlagene man kjører på(?). Jeg kjører litt overalt; på asfalt, gress, grus, snø/is på vinteren, i grustak og ellers der det går an å kjøre.

    Bilene jeg har nå er en FS racing mt RWD og en FS racing buggy 4WD. Etter å ha lest litt rundt og av egen erfaring er de visst ikke av verdens beste kvalitet, men er greie nok. Skruing blir det vel uansett hvilken bil man har.

    Så derfor spør jeg ekspertene her på forumet, hva kan dere anbefale?

    Takker for svar.

  • #2
    Her vil jeg mene at MCD Racerunner er noe du kan se på. Den har også 4wd men blir litt "treig" med en standard 26 cc motor.
    Ville anbefalt en tunet motor med en ok pipe. Du kan også se på OBR sine websider for en grei motor. Pipe ville jeg sett etter på www.pro-racing.no

    Comment


    • #3
      MCD racerunner kan jo være et alternativ. Ser ut som at det er mye alu-deler på den, så da er vel kvaliteten ganske god?

      Jeg fant denne:

      Må kjøpe motor, servoer og sånt selv, men det kan være en mulighet.

      Om du eventuelt har testet MCD racerunner mot Losi 5ive-t, hvilken har best kvalitet, tåler mest osv...?

      Comment


      • #4
        Både racerunner og 5ive er veldig bra biler. Begge har sine styrker og svakheter, men kjøper du en pent brukt bil vil du som oftest få en bil som er oppgradert. Sparer nok endel kroner på dette.
        Kvaliteten på racerunner er ihvertfall i ypperste klasse. Ingen som slår den på det!
        Bra valg begge deler.
        Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


        Comment


        • #5
          Originally posted by BånnGass View Post
          Kvaliteten på racerunner er ihvertfall i ypperste klasse. Ingen som slår den på det!
          Bra valg begge deler.
          Vil nok si at 5ive-t er en del bedre når det gjelder kvalitet og holdbarhet enn mcd. Pluss så er 5t enklere byggd opp og enkel å skru på, finnes også mye mer deler til 5t.

          Til per94: Alu deler er kanskje bra, ikke alltid, men som regel så er de bedre. Men de er også myye dyrere å bytte ut(spesielt mcd) enn plast, så det enkle er ofte det beste.
          LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

          Comment


          • #6
            Når det gjelder deletilgang så har jeg ikke funnet andre enn pro-racing her til lands som har deler til losi 5ive-t, det er jo ikke så mye de har enda. De har jo også noe deler til mcd.

            Noen som vet hvor mye effekt en stock 26cc i en losi 5ive-t har?

            Comment


            • #7
              Deletilgangen på mcd i Norge har vært dårlig de siste årene, men som jeg har skjønt er pro-racing på gang med å gjøre noe med det. Ellers så får du absolutt alt du trenger av mcd deler hos largescalerc.com
              Men så er vel heller ikke tilgangen på Losi-deler akkurat mye å skryte av heller her på berget. Tror nok veldig mange legger igjen kronene sine i utlandet her også.
              Men om du ikke vil handle i utlandet, bør du ringe pro-racing å høre om de har det du trenger.... Har inntrykk av at det er mye mer på lager der enn nettsiden tilsier.

              Ser at Sidz86 mener losi er av endel bedre kvalitet enn mcd. Kan ikke annet enn å si meg 100% uenig i den påstanden. Etter å ha hatt 5 forskjellige mcd'er, og nå også Losi er jeg ihvertfall overbevist om at mcd er av bedre kvalitet!
              Men smaken er vel som baken, og meningene er sikkert delte. Begge to er av bra kvalitet, og det har sikkert mye å si hvordan en bruker bilene.
              Begge 2 har svakheter som alt annet. Feks er diffhuset på begge bilene svake. Losien er nok mer lettdrevet enn mcd, men på en annen side både tyngre og større. Demperne på gamle mcd'er er ikke noe å rope hurra for, men på nye er de myyyye bedre. Drivverket på mcd er ganske skuddsikkert, og tåler bortimot alt av det du putter inn av motorer. Bare pass på at du får en mcd med gearplate i alu, og ståldrev. Fremre mellomaksel på losien har vanvittig mye slitasje pga vinkelen den står i, og kan med fordel oppgraderes med noe bedre. Sånn kan en vel fortsette å sammenlikne styrker og svakheter til krampa tar en.
              Jeg har både Losi og racerunner V4, men trenger egentlig bare en av dem og selger nok en etterhvert. Men veit ikke hvem
              Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


              Comment


              • #8
                Originally posted by BånnGass View Post
                Jeg har både Losi og racerunner V4, men trenger egentlig bare en av dem og selger nok en etterhvert. Men veit ikke hvem
                Gå for Losi`n du, innerst inne vet du at den er bedre.

                At kvaliteten og holdbarheten på 5T er bedre enn mcd er ingen tvil om, men hvor mye bedre den er en annen sak. Jeg syns selv at 5T er en god del bedre, MEN jeg sier ikke at mcd er dårlig. Og ja, jeg har også hatt og skrudd på mcd v4 bilen, så jeg veit hva jeg prater om.

                Jeg er også enig at begge har svakheter, men det er mer av dem på mcd enn losi.
                LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                Comment


                • #9
                  En ting skal Losien ha, og det er at den er mer oversiktlig og lettere å skru på en Mcd'n. Har hatt V4'n i 2 år nå, og det eneste jeg har kjørt i filler på den siden den var ny er etpar rose jointer, en felg og en servo. Og på den korte tiden jeg har hatt Losien, har diffhuset, krysspinnen på fremre mellomaksel røket. Så om det ikke ryker noe mer på nesten 2 år, kan jeg vel si at dem er like driftsikre.
                  Og har ellers hatt Mcd'er sammenhengende i 6 år, og vet av erfaring at det er en meget holdbar bil. Håper jeg kan si det samme om Losien om 6 år
                  Tja, hva skal en velge? Mcd eller Losi? Kommer litt an på hvor du skal kjøre. Er det bane, er valget veldig enkelt. Da er det Mcd!!
                  Men er det litt mer ulendt terreng, tror jeg nok sikkert det er vel så lurt å gå for Losi. Innbiller meg at den er hakket bedre offroad?
                  Hvis du er en option-junkie, så er det billigere og mer utvalg i options til losien. Option til Mcd er nok dyrere, og utvalget litt begrenset. Følger med på endel forum i utlandet og der virker det som om gjennomgangsmelodien til banekjørerne er at det ikke er noe vits i å kjøpe Losi om du allerede har en Mcd.
                  Og snart kommer Racerunner v5, med en layout litt lik Losien, men mer rendyrket banebil. Spennende konsept, men virker dyr!
                  Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


                  Comment


                  • #10
                    Bånngass, hvordan fungere LR i losien? noe video tatt eller?

                    Beklager spørsmål i trådstarters TRÅD


                    HPI Baja 5B
                    ROOFCHOOPER SANDRAIL
                    Dont like me? Fuck off problem solved......

                    Comment


                    • #11
                      Jeg fikk aldri svar på hvor mye effekt den 26cc motorn i losien yter, men jeg mener jeg så 3hp en plass...husker ikke hvor. Virker det sannsynlig?

                      En annen ting: hvis jeg går for losi 5ive-t og beholder den standard 26cc motorn, hvilken trim-potte vil egne seg å sette på?
                      Noen meninger om denne fra pro-racing? http://www.pro-racing.no/index.php?d...roduct_id=1333
                      Eventuelt andre forslag?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per94 View Post
                        Jeg fikk aldri svar på hvor mye effekt den 26cc motorn i losien yter, men jeg mener jeg så 3hp en plass...husker ikke hvor. Virker det sannsynlig?

                        En annen ting: hvis jeg går for losi 5ive-t og beholder den standard 26cc motorn, hvilken trim-potte vil egne seg å sette på?
                        Noen meninger om denne fra pro-racing? http://www.pro-racing.no/index.php?d...roduct_id=1333
                        Eventuelt andre forslag?

                        Det er ca 3hp i stock motoren, ikke mer iallefall.

                        Den trimpotten som du refererer til, er den samme som jeg bruker og den er bra, trimpotter fra VRC er som regel veldig bra, pluss så har den lyddemper.


                        Du finner andre trimpotter hos DDM (USA), husk at du skal ikke bruke big bore piper på stock motor, men det veit du kanskje.


                        Vil ha valgt VRC pipen hvis jeg var deg, piper fra usa er også veldig bra, men de bråker litt mer.
                        LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                        Comment


                        • #13
                          Pro-racing har jo tilbud på den trim-potta i tillegg, så er jo litt å spare om jeg kjøper derfra. Den VRC potta kan vel kanskje brukes på andre motorer også, om jeg eventuelt kjøper losien og bytter til en litt heftigere motor senere? Omtrent hvor mye effektøkning får man med den?

                          Jeg har jo en fs racing buggy med trim-potte, og den bråker jo noe så helt for jævlig, så jeg ser på det som en fordel å ha potte med lyddemper.

                          Comment


                          • #14
                            Hvordan kan noe si at Losi 5ive er bedre enn MCD rr !?? Det er jo 2 biler med HELT forskjellige egenskaper!! MCD er 10 ganger mer leken mens Losi'en er dønn stabil samme hvor mye du prøver å få den ut av kontroll....

                            Comment


                            • #15
                              Det tyder vel på at losien har gode kjøreegenskaper og er bra balansert siden du sier den er så stabil? Som nevnt tidligere så er vel mcd rr laget for banekjøring? Jeg kjører egentlig ikke så mye på bane, men uansett...det blir jo mer morro når man kan slenge, drifte osv...

                              Jeg går vel ut ifra at mcd rr og fs racing buggy har ganske like kjøreegenskaper, siden de er relativt identiske. Fs'n er jo en kina-kopi av mcd etter hva jeg har forstått, og ulempen med fs'n er jo at kvaliteten er ikke helt på topp (etter egen erfaring).

                              Jeg ser det blir vanskeligere å velge jo flere gode/dårlige argumenter det kommer. Men for all del, det er bare å komme med mer negativt og positivt om begge bilene.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X