Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyder i drivverket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulyder i drivverket

    Har vært ute å kjørt i dag, og i den annledning hørte jeg etter stund en ulyd. Høres ut som tannhjul som slurer ved gasspådrag. Kan ikke se noe visuelt. Virker å som om den akslererer seinere..

    Kan det være clutch som slurer ?

  • #2
    Alltid greit og skrive hvilken bil det er snakk om.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Han har ein Nutech Mega Beetle 4wd Clutchen pleier ikkje laga lyd når den slurer, og iallefall ikkje "tannhjulslyder", hehe! Men det kan jo henda det er tannhjulet på clutchen, det er ikkje så godt å sjå for seg kva det kan vera uten å begynna med googling av bilder av denne type bil.
      Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
      FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

      Comment


      • #4
        Har nå plukket fra hverandre clutch, den ser fin ut. Tatt ut diffen bak. Sett på tannhjula. de er like hele. Har snurret på diffe og kan ikke høre noen rare lyder. Burde jeg åpne selve diffen og se i den å ?

        Comment


        • #5
          Har nå lest forum opp og ned, på kryss og tvers for å finne ut av de beste måten å smøre differ på.. Men har like mange spørsmål nå som før.
          Hva slags smøremiddel burde jeg bruke på diffen bak ?

          Comment


          • #6
            Viss du ikkje vil oppnå sperre-effekt så er det berre til å klina inni med vanlig grease, for eksempel til hjullager eller liknande. Det beste du kunne gjort i forkant av demonteringa då ulyden var der var å laga ein liten videosnutt som illustrerer lyden. Husk det til neste gong!
            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

            Comment


            • #7
              Problemet er løst. Eter å ha demontert vær skrue på hele bilen oppdaget jeg at det KUN var en skrue til motorfeste som var årsaken til ulyden. Regner med at ved gasspådrag flytter motoren seg litt, og dermed vil drev gripe feil..
              Det som egentlig var bra med denne feilsøkiga er at alle skruer ble dyppet i locktite, så slipper jeg mage ufrivilige stopp pga forsvunnede skruer

              Comment


              • #8
                Aldri så gale..., som dei seier At eg ikkje tenkte på dette før! Det er jo akkurat det samme som skjer og skjedde på FG, det var ett kjent problem med at motoren flytta seg fram, og avstanden mellom tannhjula fekk det til å laga rapelydar. Eg tenkte faktisk på dette og, men eg trudde dei to bilane var så ulikt oppbygd at eg la ideen frå meg. Jaja, godt du får skrudd litt og sett korleis ting virkar og er sett isammen
                Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X