Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt hjelp!

    Jeg skal ta min lille lidenskap til nye "størrelser" menne så trenger jeg litt hjelp til valg av en grei, bil som tåler litt juling
    det står mellom 2 alternativer: nutech mega beetle som er det billigste alternativet, eller skal jeg fleske til litt med en hpi baja 5b rtr?
    vilken får jeg mest bil for pengene? og hvorfor?

    takk for alle svar!
    Last edited by marius!; 2 November 2013, 23:25. Reason: skrivefeil
    -Hpi Baja 5b ss

  • #2
    Originally posted by marius! View Post
    Teg skal ta min lille lidenskap til nye "størrelser" menne så trenger jeg litt hjelp til valg av en grei, bil som tåler litt juling
    det står mellom 2 alternativer: nutech mega beetle som er det billigste alternativet, eller skal jeg fleske til litt med en hpi baja 5b rtr?
    vilken får jeg mest bil for pengene? og hvorfor?

    takk for alle svar!
    Det kommer jo litt an på hvor hvor du skal kjøre.. på bane, grustak, parkerings plass osv... Jeg ville anbefalt Hpi baja.. den er som potiten... brukanes til alt.. Kan brukes på alle underlag.. Det finnes endel brukte biler på markedet som er litt oppgraderte til en grei pris.. Har ikke kjørt eller eid Nutech selv, men sitter med et inntrykk at mange av de som eier en kvitter seg med dem til fordel for Baja...
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #3
      Jeg har en Nutech Mega Beetle. Kjempemorsom bil å kjøre når den er kjørbar. Skal du gå for denne er det noe ting jeg vil annbefale å kjøpe i tillegg.
      1.Outerware for å forhindre stein i svinghjulet. For det kommer garantert stein inn der.
      2.Locktite .Mange skruer og settskruer løsner ganske fort
      3. Ha en centerdiff ekstra. Byttet min 4 ganger på 6 kjøreturer
      4.Kjøp inn noen cup'er til bakdiffen. For disse knekker ganske fort ved asfaltkjøring.
      5.Bytt ut styreservoen til noe som er kraftigere.Så får du svingt bilen

      Ellers er Nutechen helt ok, Skal nok klare å få den til å bli en knakandes god ettervært.


      Jeg har nå gått til anskafelse av en Baja B som er fult modifisert. Alu rundt om, forsterka bremser,større motor, racing clutch , nye heavy dempere, sterkere servoer og ikke minst en supercharger

      Comment


      • #4
        HPI uten tvil!

        Godt merke med høy kvalitet! Samt at det er større tilgang til deler og oppgraderinger! Har lest litt om nutec og det virker ikke som om det er spes god kvalitet(dette er noe jeg har fått inntrykk av via div forum, og ikke en personlig erfaring).
        HPI Baja 5T

        Comment


        • #5
          takk for svar! har bestemt meg for baja'en nå, bare å spare nå så er det ikke så lenge før jeg au kan ut å kjøre med ny bil (Y)

          her kåmmer ett nytt spørsmål: vil ha trimpotte på bilen, hva vil dere anbefale?

          ikke med en gang menne etterhvert vil jeg også ha cylinderkitt, så da blir spørsmålet. passer denne cylinderen på den orginale motoren? http://www.pro-racing.no/index.php?d...product_id=608
          -Hpi Baja 5b ss

          Comment


          • #6
            Når det gjelder potte kommer det helt Ann på hva du ønsker (Low end, top end, torque osv).

            Personlig har jeg en Dominator V2 på stock 26cc motor. Den økte ytelsen i hele registret ganske bra(til å være satt på stock motor).

            Har nå den nye motoren til OBR i bestilling(40cc) og den kommer bl annet med egen potte som er lagd til motoren
            HPI Baja 5T

            Comment


            • #7
              først så skal jeg bare kjøre med en orginal 23 motor som står i 5b'en så vil ha ei potte som øker helt fra bunn til topp

              å mye har du gitt for denne motor/potte "pakka" da? har vert inne på å bygge med ny komplett motor au, menne er litt usikker på hva som er greiest, best og mest holbart i lengden?
              -Hpi Baja 5b ss

              Comment


              • #8
                Har du fått noen dato for når denne kommer ? Denne er ment for marius

                Comment


                • #9
                  Originally posted by marius! View Post
                  først så skal jeg bare kjøre med en orginal 23 motor som står i 5b'en så vil ha ei potte som øker helt fra bunn til topp

                  å mye har du gitt for denne motor/potte "pakka" da? har vert inne på å bygge med ny komplett motor au, menne er litt usikker på hva som er greiest, best og mest holbart i lengden?
                  tror ikke det er noe problem å bygge selv, da kan man i tillegg bygge motor som passer din kjøring best. er et hav av muligheter, og holder man seg til kjente merker som Zenoah, rcmk, obr osv så får man kvalitet.

                  anbefaler å teste Dominator potta, har bare gode erfaringer med den ellers kan du sjekke ut "hpibajaforum.com", her er det MASSE tips/erfaringer/produkttester osv. for meg har siden fungert som en bajabibel
                  HPI Baja 5T

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mrenga View Post
                    Har du fått noen dato for når denne kommer ? Denne er ment for marius
                    Hva er ment for meg ? Motoren?
                    -Hpi Baja 5b ss

                    Comment


                    • #11
                      btw, gi en lyd hvis du går for Dominator potta. får som sagt ny motor og potte så skal selge min
                      det er en Dominator V2 potte(chrome), kun gått 2 tanker.
                      HPI Baja 5T

                      Comment


                      • #12
                        jepp skal si ifra menne må først få kjøpt bilen :P
                        -Hpi Baja 5b ss

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by marius! View Post
                          Hva er ment for meg ? Motoren?
                          Jepp deg ja og jeg lurte på om du har fått noen dato for hærligheten

                          Comment


                          • #14
                            hehe, nei.. har som mål å få kjøpt den før nyttår... sparing sparing sparing....
                            Last edited by marius!; 9 November 2013, 19:07. Reason: skrivefeil
                            -Hpi Baja 5b ss

                            Comment


                            • #15
                              herrremin hatt... nå tror jeg at jeg må ta en pille eller 10. Det spørsmålet ang motor er egentlig ment for Bredfjord...

                              er ikke like lett å holde styr på alle.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X