Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mrenga View Post
    herrremin hatt... nå tror jeg at jeg må ta en pille eller 10. Det spørsmålet ang motor er egentlig ment for Bredfjord...

    er ikke like lett å holde styr på alle.
    hehe

    foreløpig dato er ca 1 uke før jul kommer den da skal den pakkes pent inn og under treet
    nå sitter jeg akkurat å bestiller en haug med deler, skal bygge meg custom baja fra scratch
    HPI Baja 5T

    Comment


    • #17
      Originally posted by mrenga View Post
      herrremin hatt... nå tror jeg at jeg må ta en pille eller 10. Det spørsmålet ang motor er egentlig ment for Bredfjord...

      er ikke like lett å holde styr på alle.
      hahahahaha, har dotte heilt av nå :P trodde det var snakk om ny bil nå jeg :P
      -Hpi Baja 5b ss

      Comment


      • #18
        Å bygge fra scratch er jo hele morroa , og kjøringa en gedigen bonus..
        Jeg har brukt Oppgraderte Vrc bremser, men vurderte skivebremser på hjula. Men hadde vært morro å få sett virkningen på slike bremser.
        Hva slags clutch har du vurdert ?
        Venter på dette kittet. Baja 5b ser litt vanlig ut, er alt for mange jeg kjører med som har den helt vanlig. Og jeg må skille meg litt ut :
        )Click image for larger version

Name:	kraken.jpg
Views:	2
Size:	47.2 KB
ID:	782178

        Har ikke helt bestemt hvilken farge og motiv jeg skal lakke den i
        Last edited by mrenga; 9 November 2013, 20:34. Reason: La til bilde

        Comment


        • #19
          gleder meg som en unge til å starte å bygge
          blir å kjøre TR enclosed clutch på kjerra, har gode erfaringer med den fra før

          har en godt oppgradert baja 5T fra før med kraken chassi valgte å sette på egendesignet "film" istedenfor lakk(en kar i USA som fikser).
          slik ser min ut:





          her er et bilde slik fargene faktisk ser ut

          HPI Baja 5T

          Comment


          • #20
            Knalltøff.. Har virkelig sansen for Kraken sine karroserier. Selv om de koster litt.. Hvordan er holdbarheten ? tåler de rundkast ?

            Er det clutch settet helt tett ? Hva med varme ? Slites clutchen fort i forhold til standard ? Tenkte hvis jeg skal bytte ut det jeg har om jeg burde bestille med noen ekstra clutcher

            Selger han derre fyren slik film enda ?

            Comment


            • #21
              Kraken chassiet tåler MASSE! har gitt bilen masse juling, men chassiet holder stand, knapt et merke i det! blir kraken på nye kjerra å

              det clutch settet jeg har er helt tett ja (TR enclosed clutch system), får et åpent et og som heter TR racing clutch system.
              på stock 26cc motor som jeg har nå er ikke clutchen nevneverdig slitt, men er spent på å se hvordan det går med 40cc motoren jeg har alltid 1 sett clutch sko i reserver, sånn "just in case"

              hvis du går inn på hpibajaforum.com og søker opp "thunderdesign" så finner du han som lager disse filmene(prøv å google det å, mener å huske han har en nettside).
              du kan sjekke ut noen design her
              2,560 people who will attend the events learn more 24 clubs from around the world learn more 360 artists have already been announced in the festival program learn more 4 speakers will share their algorithm for achieving great musical heights learn more Facts Festival of Radio-controlled Model Fans “Road to Records” 2022 4 June 2022 […]
              HPI Baja 5T

              Comment


              • #22
                mye fint å se der... Så en får vente å se hva man gjør. Har vurdert Plaster dip eller carbonfilm..

                Comment


                • #23
                  Plasti dip er ikkje å anbefale, det kjem til å flasse lett. Eg har brukt det på mindre crawlere men dei er ikkje så tunge, så der tåler dei det.

                  Har selv nettopp montert et class 1 bur. Eg tenkte eg skulle bare farge det med tøyfarge, men det frister med ThunderDesign wrap.

                  Comment


                  • #24
                    takk for advarselen.. da dropper jeg plasti dip.. ThunderDesign har mange flotte motiver. Så jeg får bare montere buret når det kommer forbi tollkontoret i Norge, og tenke ut en god løsning for grombilen

                    Comment


                    • #25
                      da hadde man en baja 5b ss i bestilling gitt må si jeg er spent :P
                      -Hpi Baja 5b ss

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by marius! View Post
                        da hadde man en baja 5b ss i bestilling gitt må si jeg er spent :P
                        Grattis. var ute og kjørte min 5t for første gang i går, Bare gled deg. detta er morsomme biler

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by mrenga View Post
                          Grattis. var ute og kjørte min 5t for første gang i går, Bare gled deg. detta er morsomme biler
                          gleder meg som en liten unge på julaften...
                          -Hpi Baja 5b ss

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X