Announcement

Collapse
No announcement yet.

OBR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OBR

    Har overhalt og trimma 10 obr motorer nå men like skuffa hver gang.Obr er ikke mye bra dem er nesten urørte andre med erfaring.

  • #2
    Cluet med OBR er vel at de skal være trimmet i utgangspunktet? =)
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      De skal være trimmet men er utrolig dårlig trimmet mye penger for en dårlig motor.

      Comment


      • #4
        Hei. Jeg forhandler obr motorer i Norge. Kjenner meg ikke helt igjen i den beskrivelsen du kommer med. Men hadde vært veldig flott om du kunne utdype dette litt mere på hva du mener. Har solgt utrolig mange slike motorer. Og har utelukkende bare fornøyde kunder. Man hører der samme fra England .Australia og Usa. Disse motorene brukes i konkuranse sammenheng og vinner priser på priser. Så derfor tviler jeg på st de er så dårlige son du sier. Men jeg vil gjerne diskutere dette videre

        Comment


        • #5
          det kommer vel helt ann på hvilken motor fra OBR.. min pro mod går iallefall noe inst inne (ord som ikke egner seg på trykk)..

          MEN.. det jeg reagerte på med min var at samtlige skruer på HELE motoren løsnet.. og jeg forventer såpass når man kjøper motor til x antall tusen at det er plug and play.. ikke at man må gå over hele motoren før man kjører.. men trim messig, og hvordan det funker er aldeles ikke noe å si noe på..

          Comment


          • #6
            ja dårlige lagre i bånn kassa ingen tilpassing i bånn kassa. stemple er kuttet for mye sylinder er nesten urørt. OBR har så mye å lære mine motorer har ca 25-35 prosent mer hk.Å dem holder ca 30- 50liter bensin. Jeg selger ikke motorer bare skuffa over OBR etter 200 timer med egen trimming.

            Comment


            • #7
              Det er jo virkelig synd at du føler slik for Obr. Har selv prøvd mange forskjellige motorer og merker, Trimmet fra forskjellige leverandører og private aktører. Og det er bra at det finnes mange, det vil være med på å heve nivået på motorene og det er jo bra for bruker.
              Men har sett mange ræva motorer, går ikke ut med navn. Sitter ikke å skryter vilt og hemningsløst av Obr, men jeg personlig mener at dette er motorer med god kraft og holdbarhet i. Noen defekter vil det alltid bli uansett merke. Men den servicen man får hos Sean i Usa er helt upåklagelig.
              Uansett så har alle noe å lære, man vil aldri kunne lage den perfekte motor, ikke de eller du eller andre. Så lykke til med dine prosjekter. Så kanskje våres motorer møtes til dyst en vakker dag.

              Comment


              • #8
                Med nye lagre og 5 timer med dremmel blir dem bra god sommer.

                Comment


                • #9
                  hehe god sommer til deg..

                  Comment


                  • #10
                    same erfaring som deg mrparts det ikkje mye bra dessverre.
                    Last edited by bolly63; 3 June 2014, 17:35.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Men de har kansje blitt bedre nå,men etter egen erfaring så går mine hjemetuna motorer bedre en OBR sine gjør og har tuna motorer for folk Rundtom i dette landet og alle seier det same de går bedre en pro mod og reed case motorene fra OBR.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Hei bolly hva mener du er probleme med obr kan dem ikke bedre flere motorer har feil veiv også nei nei nei bedre å trimme selv 3000 kr og du har en obr kiler som går 30- 50 liter .

                        Comment


                        • #13
                          Hei mrparts tidligere kunne de ikkje bedre,nå vett jeg ikkje har ikkje kjøpt OBR motorer på mange år nå.Sparer ca 2 til 3000 kr på hver motor jeg tuner opp selv og de går ca 40 liter før de blir utslitt
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            problemet var/er at de tuner de for dårlig lagrene var dårlige skamkappet stempel fyllet i utblås.Det som jeg synes er helt utrolig er at et firma som har holdt på i så mange år ikkje kan bedre.Men viss kundene er heldige så har de laget bedre motorer nå
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Takk for mye bra svar håper du har rett i att obr er bedre nå men tror det ikke før jeg ser det bøp bøp.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X