Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal lage Audi quattro fra 80 tallet til MCD rally 535. ( og til onroad)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal lage Audi quattro fra 80 tallet til MCD rally 535. ( og til onroad)

    Jeg skal begynne med et prosjekt å lage håndlagde Audi Quattro fra 80 tallet til MCD rally men det vil også passe til Onroad 535. Materiale blir glassfiber 2mm så det blir evigvarendeblir det vellykket skal jeg lage flere å selge for det samme som det koster å lage dem. Kanskje prisen blir 150 kr, vet ikke men verdt pengene blir det garantert med så billig ov evigvarende. Jeg skal jo lage i samme materiale som de bruker på bodykit til ekte biler så...

  • #2
    blir spennede å følge denne altså, stå på
    Revo 3.3, full alu rustler, HPI Savage 4.6SS,Schumaker Swift, FS Monster 4x4, FG Sportline, mcd race runner 27.2 reed porta, 813 gasser, Magic bullet pipe, alt styres med en DX3R
    Jeg vet stemmene i hodet ikke er virkelige, men de har noe kjempe gode ideer!!!

    Comment


    • #3
      Beklager at jeg satte denne tråden i elektrodelen av forumet. Jeg har tegnet bilen i skala 1:5 og den vil da passe 510mm ikke 535mm. Mulig at stående MCD motor ikke går i høyden men Onroadbil vet jeg vil passe. Lyktene og vinduene blir ikke klistremerker men plexiglass som monteres etter at karosseriet er lakkert. Skal det være så skal det være. Jeg skal lage det så eksklusivt jeg klarer og jeg så på biltema at et karosseri vil komme på ca 300kr å lage. Det blir da salgsprisen. Noe annet en det FG og MCD forlanger for sine bodyshell, ikke sant. Se disse utkastene:

      Click image for larger version

Name:	Audi Quattro.jpg
Views:	2
Size:	19.9 KB
ID:	782856Click image for larger version

Name:	Audi Quattro. bak.jpg
Views:	2
Size:	17.2 KB
ID:	782857

      Comment


      • #4
        Som eg skreiv i onroadforumet:
        Det "beste" og mest salgbare er om du lagar med akselavstand 535 mm, 510 er jo lite utbredt egentlig. Tvilar på at folk kjøper eit 510-chassi berre for å ha det til å bruka eitt karrosseri på. Men då må du jo nesten laga den som er lang hjulavstand på (Ur Quattro?), og ikkje S1 som er kjent frå rally. Dei stagene som går ut frå chassiplata er jo mulig å modifisera, det fins jo forskjellige stag til forskjellige karrosseri så det er sikkert mykje forskjellige bredder ute og går på dette.
        Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
        FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

        Comment


        • #5
          Takk for tipstet. Jeg vet at 535 er mer utbredt men om noen har en 510 porsche og vil ha noe solid, evigvarende og billig til 400kr så kan det jo spesialbestilles hos meg. Grunnen til at den blir 510 er fordi den skal lages først og fremst til meg, men når jeg først har formen så kan den brukes flere ganger. Jeg skal prøve å lage Volvo 740 stasjonsvogn neste gang og den skal bli 535mm. Grunnen til at jeg skal lage stasjonsvogn er to ting: Det skal være noe nesten ingen har og blir lagt merke til, og det andre er at stasjonsvogn har dårligere kjøreegenskaper slik at den kan bli litt utfordring å kjøre. Vurderer flere biler, også Volvo P1800 og Scania Vabis for de truckinteresserte. Så får jeg bare se hvordan det går med Audien jeg skal lage. Den første blir til meg selv for å prøve om det går. Hvis jeg får det til så blir det spesialbestilling, men det blir både kvalitet og underpriser som alle har råd til.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Heimelaga View Post
            Som eg skreiv i onroadforumet:
            Det "beste" og mest salgbare er om du lagar med akselavstand 535 mm, 510 er jo lite utbredt egentlig. Tvilar på at folk kjøper eit 510-chassi berre for å ha det til å bruka eitt karrosseri på. Men då må du jo nesten laga den som er lang hjulavstand på (Ur Quattro?), og ikkje S1 som er kjent frå rally. Dei stagene som går ut frå chassiplata er jo mulig å modifisera, det fins jo forskjellige stag til forskjellige karrosseri så det er sikkert mykje forskjellige bredder ute og går på dette.

            Hovedsakelig er er det jo bare å kjøpe en kortere chassiplate og flytte over delene, eller? Ikke kjøpe ny bil?

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X