Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan er det å kjøre med en 1/5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan er det å kjøre med en 1/5?

    Hei,

    Bigger is better er det noen som mener, men hvordan er det å kjøre med 1/5 baja eller short course? Jeg ser for meg å kjøre på en grusbane og en liten crossbane utenfor barneskolen like i nærheten. Harver en så stor bil opp hele grusbanen? Blir man fort upopulær med bajaskjøring rundt omkring? Det blir en elektromotor så støyen blir ikke så stor.

    Hvis man sammenligner en 1/10 med en 1/5 hvordan er forskjellene i kjøringen med tanke på lekenhet? Jeg frykter litt at en 1/5 kan bli litt "kjedelig stabil" pga størrelsen.

  • #2
    I forhold til en kvikk 1/10 blir en 1/5 litt tyngere og tregere.. ettersom hvilken motor man putter i selvfølgelig.. tenker da både el og bensin motor.. For meg er ikke 1/5 aktuelt med el motor.. Det skal være motorlyd.. Når det gjelder støyproblemer så finnes det greie potter/piper med lyd dempre som gjør jobben greit.. Hvilke biler er det du har sett på da?? HPI, FG ??
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #3
      https://www.youtube.com/watch?v=zR2fDySiYRA her kan du se hvordan en baja med ca 8 hester oppfører seg..

      Comment


      • #4
        Synes ikke min stock 26cc ble så lat heller etter kun ei torpedo pipe.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X